Ducati

BigDog skrev:
Att vara Duccatist är som att vara GAISare. Man är sketglad när man vinner. Och när man förlorar vet man att man ändå är bäst.

Så är det!

Sandström - ta en sur gammal filt och lägg dig under den. Jag säger till när du kan komma fram igen.

/K

sandstream skrev:
Tycker det är så pinsamt när man ser två killar på varsin R1, vad tänkte de egentligen?

Förmodligen någonting i stil med var ska vi? vilken väg? är det bra kurvor där? etc.

Hur är det nu? Är du arg på varje enskild R1-förare som åker tillsammans med en annan R1-förare eller är det själva formationen av två R1+ chaufförerna som du retar dig på? :)

Zilversurfer skrev:
Tjejhoj, utan själ :D
Gubbhoj, utan själ :D
Ja, på alla tre frågor
Längre än vad en Ducati håller på fullgas :D
Nä, då - bara lite understimulerad.
Innan du hinner få igång ditt åbäke.
Ska du köra? Med vadå?
Nej, Ja
:D :tummenupp ZS... du har för lite att göra och du har lärt dig alldeles för mycket av Corben (eller så är det omvänt). Det bara är så!
Gällande SRW, hoppas du också kommer dit? Skulle varit roligt att få en lektion i körteknik. :)

GSX1100FRAD skrev:
Du får inte glömma att Bladen är bland det mer könlösa utav de japanska hojarna också... Honda gör förbannat bra men förbannat slätstrukna hojar, tyvärr.

På vilket sätt skulle honda vara slätstrukna enligt din mening???
Menar du alla modeller då eller???

//BRASSARN

BRASSARN skrev:
På vilket sätt skulle honda vara slätstrukna enligt din mening???
Menar du alla modeller då eller???

//BRASSARN

Frågan är om man kan BRASSA å dra i helvet med en Ducati...?

Maverick_ou812 skrev:
:D :tummenupp ZS... du har för lite att göra och du har lärt dig alldeles för mycket av Corben (eller så är det omvänt). Det bara är så!
Gällande SRW, hoppas du också kommer dit? Skulle varit roligt att få en lektion i körteknik. :)

Klart vi skall ha det mysigt på SRW i sommar :pannkyss . Ska du på SMC iår?

Keihin skrev:
Sandström - ta en sur gammal filt och lägg dig under den. Jag säger till när du kan komma fram igen.
Ditt täcke är alltså ledigt?
#Olsson# skrev:
Förmodligen någonting i stil med var ska vi? vilken väg? är det bra kurvor där? etc. Hur är det nu? Är du arg på varje enskild R1-förare som åker tillsammans med en annan R1-förare eller är det själva formationen av två R1+ chaufförerna som du retar dig på? :)
Jag ogillar skarpt när två personer inom samma kommun har mage att köpa likadana hojar, de förstör ju bara för oss andra som vill vara speciella.
Den som är först med sin hoj i kommunen ska självklart inte behöva stå ut med att äta glass bredvid en likadan hoj, det är ju förnedrande.

sandstream skrev:
Jag ogillar skarpt när två personer inom samma kommun har mage att köpa likadana hojar, de förstör ju bara för oss andra som vill vara speciella.
Den som är först med sin hoj i kommunen ska självklart inte behöva stå ut med att äta glass bredvid en likadan hoj, det är ju förnedrande.

Mina kompisar brukar dundra "Jag äter hellre en burk med mask än kör en japansk motorcykel" och jag har bjudit dem på mask otaliga gånger men varje gång så har de krupit till korset och provkört mina japanska nyförvärv.

Hur är det med dig, apropå din avatar, äter du hellre en burk med kalla bruna bönor än provkör en Ducati?

Jag är lite nyfiken på Gixxer 1000, kanske kunde vi bytlånas och efteråt dela på en burk?

sandstream skrev:
Ja, det är coolt att åka med andra och känna sig lite speciell.
Tycker det är så pinsamt när man ser två killar på varsin R1, vad tänkte de egentligen?

Jag är speciell oavsett vad jag kör eller vad jag gör :D

sandstream skrev:

Tappar en motorcykel sin själ och känsla när den är i närheten av en likadan?

sandstream skrev:

Ok, jag förstår. Jag föreslår att helt enkelt testa koppla bort andra människors behov, val etc. Man blir bara frustrerad. Att helt enkellt gilla sin egen hoj, liv, och gräsklippare - även om man skall kunna fungera väl i grupp.

Jag har ätit glass med både Puch- R1- Aprilia- Ducke- och Suka-killar. Ingen större skillnad faktiskt. Jag tror Du blir minst lika välkommen som oss andra. :tummenupp

#Olsson# skrev:
Ok, jag förstår. Jag föreslår att helt enkelt testa koppla bort andra människors behov, val etc. Man blir bara frustrerad. Att helt enkellt gilla sin egen hoj, liv, och gräsklippare - även om man skall kunna fungera väl i grupp.
Visst är det så men det blir jobbigt i längden att höra floskler till försvar av de val man gjort.
#Olsson# skrev:
Jag har ätit glass med både Puch- R1- Aprilia- Ducke- och Suka-killar. Ingen större skillnad faktiskt. Jag tror Du blir minst lika välkommen som oss andra. :tummenupp
Jag käkade faktiskt glass bredvid dig i somras, i Vaxholm, men vi kom precis när ni skulle åka :)
Pejo skrev:
Tappar en motorcykel sin själ och känsla när den är i närheten av en likadan?
Ja, det är klart! :D
Fist Woman skrev:
Hur är det med dig, apropå din avatar, äter du hellre en burk med kalla bruna bönor än provkör en Ducati?
Jag skulle gärna prova en Ducati :)

Kan det vara så att vi som åker Ducce är människor som inte tillmäter oss själva så stor betydelse?
Vi är kanske lite modesta i vår framtoning.

För att råda bot på detta och höja vår status, utan att vara personligen
åbäkiga, så köper vi en Ducce. Den ger oss en glansig och kulört atmosfär
utan att ställa individen/ägaren i centrum.

En dussinhojåkare behöver inte det. Han/hon har en benhård självuppfattning
som inte vill ha konkurens av en blickfångande och exotisk statuspryl.

Eller?

niohundrasexton skrev:
Kan det vara så att vi som åker Ducce är människor som inte tillmäter oss själva så stor betydelse?
Vi är kanske lite modesta i vår framtoning.

För att råda bot på detta och höja vår status, utan att vara personligen
åbäkiga, så köper vi en Ducce. Den ger oss en glansig och kulört atmosfär
utan att ställa individen/ägaren i centrum.

En dussinhojåkare behöver inte det. Han/hon har en benhård självuppfattning
som inte vill ha konkurens av en blickfångande och exotisk statuspryl.

Eller?

Mjaa ja vette fan om jag håller med dig där kära 916. Det är väl allmänt känt att ALLA ducati-ägare är erkänt homosexuella, eller iaf bisexuella. Vilket givetvis får sitt uttryck av att de styrker detta med ett gay-bevis i form av en ducati???

Eller??

Blejd-ägare däremot, har jag läst, ska vara bland de tuffast människorna som vandrar på denna jord?!?!

Rätta mig gärna om jag har lite fel...

/Din BRASSARE

BigDog skrev:
Fisted Woman. Du slog spiken på skallen med en gång!

Ducati är så JÄVLA mycket mer. Dessutom är det sketkul att åka ifrån radfyror på småvägar där vägen svänger ordentligt.
Fast i den vanliga världen handlar det inte så mycket om varvtider på ens egna favoritvägar som allt det man faktiskt får ut av sin älskling, inklusive det som är runtomkring.
Att vara Duccatist är som att vara GAISare. Man är sketglad när man vinner. Och när man förlorar vet man att man ändå är bäst.

varför svänger en 748 bättre än exempelvis en R6?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT