Ducati

Jag håller med Superlight och *Superlight*

Köp inte Ducati.

Den är säkert jättetråkig, långsam, dyr och alldeles alldeles UNDERBAR.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Avundsjuka.. Avundsjuka gör att det blir denna typ av diskussion runt Ducati och aldrig runt de andra märkena..

Varför det då? Därför att de är könslösa lösningar som inte har någon passion eller mystik runt sig.

Jag skiter blankt i om en Blade har 10 hästar mer än en R1. Det är inte motorn utan dönicken mellan sadeln och handtagen som bestämmer hastigheten!

Man kan ju inte sticka under bordet med att ducatin är som många andra italienska hojjar jävligt snygga. Men att åka runt på en ANALVIBRATOR bara för att den morra skönt och ser bra ut vill jag inte och lägga mesta dels tiden på sommaren i garaget. hehe

amullo skrev:
Jag håller med Superlight och *Superlight*

Köp inte Ducati.

Den är säkert jättetråkig, långsam, dyr och alldeles alldeles UNDERBAR.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Avundsjuka.. Avundsjuka gör att det blir denna typ av diskussion runt Ducati och aldrig runt de andra märkena..

Varför det då? Därför att de är könslösa lösningar som inte har någon passion eller mystik runt sig.

Jag skiter blankt i om en Blade har 10 hästar mer än en R1. Det är inte motorn utan dönicken mellan sadeln och handtagen som bestämmer hastigheten!
Ja håller med dom tre föregående talarna Superlight,*sUPERLIGHT*,Amullo
Smaken är som baken tvådelad. :yoparty jag älskar min Ducce och det kan ingen ändra på. Så stå på er alla Duccetister :Bugar

*Superlight* skrev:
Spelar ingen roll hur många timmar den går..., den är ful, tråkig och lika uphetsande som ett kylskåp (ja jag har testat den flera gånger) den dagen jag köper något endast på effektsiffror, så lär det bli en värmepump :arsele
Mohahahahahahaahahahahahahahahaaaaaa!!!!

Årets kommentar hitintills!! :tummenupp :yoparty

Fan *Superlight*, bjöd Ducati Girl på taggtråd och T- röd till middag igår eller?! :D

stronzo skrev:
Jag bugar :Bugar Inte ens DU orkar kommentera, då har det gått långt. Det finns hopp!
Den här tråden får Lasse Anrells Floskeltoppen att framstå som blek.
duckster skrev:
Men har man inte ägt en ducce så fattar man helt enkelt inte vad vi ducceägare talar om.
*Superlight* skrev:
Som någon annan har påpekat många gånger förr..., inte lönt att förklara det för den som ändå inte förstår :D
amullo skrev:

Fist Woman skrev:
Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.

:dummer Vad är problemet... :fatta! Är du gammal och bitter?? :va :finger

Ducati Girl skrev:
:dummer Vad är problemet... :fatta! Är du gammal och bitter?? :va :finger
Det är nog du som inte förstår att "hon" bara jävlas med er.
Om inte så många hade taggarna utåt skulle det nog kunna bli bra diskussioner utan en massa floskler.

sandstream skrev:
Det är nog du som inte förstår att "hon" bara jävlas med er.
Om inte så många hade taggarna utåt skulle det nog kunna bli bra diskussioner utan en massa floskler.

Äsch. Du har visserligen rätt, men den här tråden är dömd på förhand, jag menar, den startades med ett solklart flame-bait, och ändå går folk på det...

Fråga: Om det var sommar, bandag i övermorrn, skulle ni orka sitta med taggarna utåt och försvara "känsla och själ" ?

Pejo skrev:
Äsch. Du har visserligen rätt, men den här tråden är dömd på förhand, jag menar, den startades med ett solklart flame-bait, och ändå går folk på det...

Fråga: Om det var sommar, bandag i övermorrn, skulle ni orka sitta med taggarna utåt och försvara "känsla och själ" ?

- Men visst har det varit kul, eller hur ? :) :banana :lol

*Superlight* skrev:
Vänd på det, det enda blade har som Ducati också har är 2 hjul :hihi

Verkar som om någon inte fått något på länge..... :hihi

Jag har oxå en trimmad superlight -94, bla med CR41:or, hur har du gjort med förgasarna, kör du med långa eller korta insugsrör?

Pejo skrev:
Det är precis därför jag inte orkar jönssa med den här gången.
Sitter bara och ler åt en dels tafatta försök till något slags försvar som ingen har bett om :hihi

duckster skrev:
Men har man inte ägt en ducce så fattar man helt enkelt inte vad vi ducceägare talar om.

Vi kanske skulle ha en tråd om vem som haft flest Ducati?

Jag tror att jag byggt sveriges enda Duccechopper i alla fall! :D

Last edited:
I sanning en intressant tråd!

Jag ska översätta den och skicka den till min kollega Dr.Phil :lol

Man anar oxå att inte alla är införstådda med vad ironi är.

niohundrasexton skrev:
Jag känner en viss oro för att det finns så många Ducati i Sverige.
Märket kan förlora sin stjärnglans och status om det blir för många.
Vill därför uppmana alla Ducatispekulanter att noga ta sig en funderare innan köp av denna italienska skönhet.
Det skulle vara tråkigt att åka omkring på en dussinhoj i framtiden.

Jag skall lägga på en pinne till i brasan som du tänt.
Med tanke på svaren så behöver vi inte vara oroliga. Ducati kommer inte att bli något för gemene man. :tummenupp

BA skrev:
Ducati kommer inte att bli något för gemene man. :tummenupp
- Det framgår med all önskvärd tydlighet !

Brasklappen består dock i att "kärlek börjar med bråk" dvs det största beundrarna är de som kritiserar mest.

Det skall tilläggas att detta inte är en vetenskaplig undersökning.

niohundrasexton skrev:
Brasklappen består dock i att "kärlek börjar med bråk" dvs det största beundrarna är de som kritiserar mest.
Det skall tilläggas att detta inte är en vetenskaplig undersökning.

Det är inte bara en ovetenskaplig undersökning, av att döma av den här tråden så verkar den dessutom vara inkorrekt.

I stället för att det är beundrarna som kritisierar mest, så verkar det snarare vara så att ägarna är de som beundrar mest...

...men om det är en tröst att tro att alla som kritiserar egentligen beundrar, så fortsätt att tro det... , det är kanske därför ni så gärna "bjuder upp till dans" ?

Last edited:
Jag är helt såld på min Ducce. Fråga inte varför, jag vet inte själv. Det bara är så.
Problemet är.... jag är lika såld på min Viffer... kan inte förstå varför, det bara är så.
Måste jag söka terapi? Är Dr.Phil min enda utväg? Är Dr. Bike min andra utväg? Hur länge ska blomkål koka? Är Fist Woman ett troll? När kommer våren? Kommer det bli kul att köra på SRW i år? Kan en SH Pub rädda upp situationen? Är rödtjut onyttigt?

Frågorna är många, svaren är olika.

Edit: Fantiserar sandstream om att få lite smisk av en Ducceägare? På riktigt alltså.... :whip

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back