Ducati vs Moto Guzzi

Vilken skulle du valt? Motivera gärna.

• Antal röstningar
    0
tros-kaffe skrev:
vill bara tala om att det e Kubiktum på HD :fakta , en 133" = ca2200cc kostar 130000:- :galen . det finns upp till 200 kubiktum :Bugar =ca3200cc ja det finns säkert större åxå,,, har inte sett några sånna V-twin motorer till varken ducati eller någon annan heller för den delen.
3200cc på två burkar, det e motor det :yoparty
tackar för ordet,,,,henke

Messerschmidt! :D

100 cui om det skall vara på det viset då.... Tyckte det inte var nån större idé att börja jiddra om kubiktum på sporthojsforum med mest japs....

200" då snackar vi big twin, inte Sportster. Det blir för stort och klumpigt för en riktig motorcykel. Allt över 200kg (440.5 lbs) på en motorcykel är övervikt, och skall bantas bort omedelbart! :fakta
/

gthyni skrev:
V11:an är lite manligare, dvs större och tyngre och
vill köras fortare, så du vill ha en smidig båge i stan
köp ett Monster, Guzzin trivs bättre när det går fortare
än 70 knyck.

V11:orna fram t.o.m. 2001 (rödlackad ram) har en
sportigare geometri än de senare svartramarna.

Mekproblemet är inte så farligt eftersom Guzzin är extremt
lättmekad. Om man är lite händig klarar man allt själv.
Och mektipsen får man här: http://www.v11lemans.com/

Min är jättegubbig, kanske för att jag är en gubbe själv:

en gubbe till:

fast han har en Daytona förståss

Cujo, jag norpar lite tråd av dig. Gthyni.... Du kanske såg mitt inlägg angående 3-wheeler och Moto Guzzi maskiner. Skulle vara tacksam för tips kring guzzimaskiner och du verkar ju vara "the man"... Hjälp emottages tacksamt. :)

Josafan skrev:
Cujo, jag norpar lite tråd av dig. Gthyni.... Du kanske såg mitt inlägg angående 3-wheeler och Moto Guzzi maskiner. Skulle vara tacksam för tips kring guzzimaskiner och du verkar ju vara "the man"... Hjälp emottages tacksamt. :)

Nej, jag såg inte den tråden, har varit lite offline ett tag
länk tack så ska jag titta.

Cujo skrev:
Hade den funnits med 1000ds motorn så hade den varit given... Men som den är nu så går den bort direkt! En massa sladdar o slanger dragna kors o tvärs, alldeles för stor o klumpig kylare. Det märks att motorn är från början tänkt att gömmas bakom en kåpa. En detalj som verkligen retar mig är tutan. Det ser precis ut som om "Luigi" fem minuter före leverans har kommit på att: :fatta! "Fan, vi har glömt att sätta dit en tuta!" Den sitter helt malplacerad! :kocko

/
Hallå? Hört talas om Monster 1000 DS?

Warburton skrev:
Hallå? Hört talas om Monster 1000 DS?

Jaaa, jooo det kanske jag har.... Vad var det nu jag skrev i poll:en M900/M1000 vs V11... Men den finns varken i den schyssta färgen blå med vit rand, samt saknar enkelsvingen och de högt dragna avgassystemet.

M800 :confused: :kocko kommer som S2R nästa år.... Dvs samma stuk som S4R.

/

Cujo skrev:
Jaaa, jooo det kanske jag har.... Vad var det nu jag skrev i poll:en M900/M1000 vs V11... Men den finns varken i den schyssta färgen blå med vit rand, samt saknar enkelsvingen och de högt dragna avgassystemet.

M800 :confused: :kocko kommer som S2R nästa år.... Dvs samma stuk som S4R.

/
Monster 1000 DS är nog ändå bästa valet, tror jag. Eller köp min Monster vettja! (se signatur)

Jag har valt 900SS. Svänger och är smidig!!! Dessutom BILLIG jämfört med Monster. Å andra sidan... om ett par år har nog pendeln svängt å då lär det nog finnas en massa billiga moster att bygga offroad av. Helt rätt körställning för det! :D
Misstolka mej inte, jag gillar verkligen Monster men SS och 748/916 känns mer rätt för mej.
Guzzi är ett underbart namn. Magiskt! Men jag vill ha vevaxeln på andra ledden....
Gillar förresten Paso och ST oxå.... Och Elefanten....
Låter jag partisk?
:hihi

Warburton skrev:
Monster 1000 DS är nog ändå bästa valet, tror jag. Eller köp min Monster vettja! (se signatur)

Du som har bägge två...

SS vs Monster, vad är skillnaden? (bortsett från kåpan)

/

Cujo skrev:
Messerschmidt! :D

100 cui om det skall vara på det viset då.... Tyckte det inte var nån större idé att börja jiddra om kubiktum på sporthojsforum med mest japs....

200" då snackar vi big twin, inte Sportster. Det blir för stort och klumpigt för en riktig motorcykel. Allt över 200kg (440.5 lbs) på en motorcykel är övervikt, och skall bantas bort omedelbart! :fakta
/

Tja jag tror ju inte att det större cylinderkittet väger så mycket mer än standard, :va det skulle väl vara vevpartiet som kan vara lite tyngre då eller? tja kolvarna e ju lite större så dom väger väl lite mer åxå,
tror endå att effekten slår ut viktskillnaden brutalt. :gnissla

tros-kaffe skrev:
Tja jag tror ju inte att det större cylinderkittet väger så mycket mer än standard, :va det skulle väl vara vevpartiet som kan vara lite tyngre då eller? tja kolvarna e ju lite större så dom väger väl lite mer åxå,
tror endå att effekten slår ut viktskillnaden brutalt. :gnissla

Hela paketet (motor o låda) från en big twin (evo, twin cam) är tyngre och tar mycket större plats, jämfört med en sportstermotor.

/

Cujo skrev:
Hela paketet (motor o låda) från en big twin (evo, twin cam) är tyngre och tar mycket större plats, jämfört med en sportstermotor.

/
På sportstermotorerna sitter motor och låda mera integrerade med varandra (en klump) jämfört med big twin som har separat motor och låda (två klumpar).

Dessutom har sportstermotorerna utgående drev på höger sida och big twin har utgående drev på vänster sida.

För att göra en lång historia kort så är det nog både idiotiskt och mycket svårt att klämma in en big twin i ett Buell-chassi. En Buell är byggd för att svänga och bromsa med, inte accelerera eller köra fort. :)

Hoppas få råd med båge igen, inom en säsong eller två....
Vill inte trakassera ägare/handlare förrän jag har pengarna på kontot. Så därför plågar jag er i stället!

Är helt såld på den luftkylda V-twinnens förträffliga egenskaper, men vill också att cykeln skall klara av grungläggande manövrar så som att svänga o bromsa. Då finns inte så mycket att välja på...

Ducati Monster900/Monster1000 vs Moto Guzzi V11

Vilken skulle du valt, motivera gärna!

/

(Obs Bmw är inte aktuellt)

Jag har redan valt. Det blev en Guzzi V11 Coppa Italia. Den vackra motorn som inte skyms av en massa plast, den snygga tricolore-lacken och det läckra ljudet. Need I say more?

Bifogat

• kalles guzzi på klubbsidan.jpg
    kalles guzzi på klubbsidan.jpg
    66.5 KB · Visningar: 58
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back