Hoppas få råd med båge igen, inom en säsong eller två....
Vill inte trakassera ägare/handlare förrän jag har pengarna på kontot. Så därför plågar jag er i stället!
Är helt såld på den luftkylda V-twinnens förträffliga egenskaper, men vill också att cykeln skall klara av grungläggande manövrar så som att svänga o bromsa. Då finns inte så mycket att välja på...
Ducati Monster900/Monster1000 vs Moto Guzzi V11
Vilken skulle du valt, motivera gärna!
/
(Obs Bmw är inte aktuellt)
Vill inte trakassera ägare/handlare förrän jag har pengarna på kontot. Så därför plågar jag er i stället!
Är helt såld på den luftkylda V-twinnens förträffliga egenskaper, men vill också att cykeln skall klara av grungläggande manövrar så som att svänga o bromsa. Då finns inte så mycket att välja på...
Ducati Monster900/Monster1000 vs Moto Guzzi V11
Vilken skulle du valt, motivera gärna!
/
(Obs Bmw är inte aktuellt)
Last edited:

. M900 har ungefär lika många häst på bakhjulet (ca 80hk)som V11, men V11:an är 34kg tyngre. M1000 har ca 84 på bakhjulet. Å andra sidan en beg V11 verkar vara billigare i inköp, och borde vara billigare att serva. Stötstänger=Inga kamremsbyten, borde vara skitenkelt att justera ventilerna själv.
, en 133" = ca2200cc kostar 130000:-
. det finns upp till 200 kubiktum
=ca3200cc ja det finns säkert större åxå,,, har inte sett några sånna V-twin motorer till varken ducati eller någon annan heller för den delen.
"Fan, vi har glömt att sätta dit en tuta!" Den sitter helt malplacerad! :kocko