Ducati-tråden

Hur sur är en citron?
Lämnade in min bakfälg för att kränga på nytt gummi.
Han som gör detta åt mig gör även mina firma/privata bilar.
När jag hämtar fälgen så är man bara fokuserad på gummit, så¨bara hystar in det i bilen. Dagen efter när det ska putsas så kan man kall konstatera att det är 2 stora spännmärken på insidan, samt avskrapat uppe vid fälgkanten. Alltså, ska man skratta eller gråta:rolleyes:.
Man blir ju bara så jävla trött. Att man känner personen gör ju inte saken bättre. Jag menar denna kille kränger ju däck åt många värstingbilar så man hade ju fullt förtroende. Hur som helst, han slipade ner "jacken" och la sedan på VIT färg.. alltså, nu jävlar börjar man skratta på allvar. Så, för att inte dra detta så långt. Ska man kränga däck bör man göra följande.
1. Konstatera, och göra klart för krängaren, -"Gör du jobbet, så ska det inte vara ett märke i fälgen", är det ett märke så köper du en ny fälg.
2. Kan man inte få den garantin så går man till någon annan.

Jag har ju en vit nyans på fälgarna så nästa säsong blir det antingen, nya fälgar, lacka om dom i orginal färg eller lacka dom svart. Bågen är för övrigt den Röd/vita modellen.

Tjing!
/G

Råkade ut exakt ut för samma sak för några år sen. La ner bakhjulet i bakluckan och såg alla spår runt centrumhålet både in och utsida. Han sa att det inte gick så bra att balansera för han hade inga koner till enkelsving. Och då hade jag innan sagt att avstå balansering om du inte klarar av det. Så han försökte alltså komma undan. detta var på Däckia i Södertälje. Han polerade till det så nu syns metallen på mina svarta fälgar. Blir fortfarande vansinnig när jag tänker på det.
 
...och det här är precis varför jag låter Italia Bike Center byta mina däck, de kan Ducati. :)

Och faktum är att det brukar inte bli dyrare än att vad det skulle vara att åka till en normal däcknasare med hojen och be dem fixat'.

Styr med era pengar grabbar, och acceptera inte att de skadar era pärlor, de är (förhoppningsvis) försäkrade genom firman, gå tillbaka, kräv omlack - och framför allt, gå inte dit igen...

/J
 
Testar att ställa frågan här ist och hoppas på lite svar.
Har hittat en 620 dark 2005 och skulle vara tacksam för lite bra att veta om denna.
Är alla "dark"
singeldisc?
5 Växlade?
har torrkoppling?

några vanliga fel och problem med dessa maskiner?

Vad är vettigt pris för denna årsmodell med ca 1000 mil på mätaren?

tack på förhand
 
Testar att ställa frågan här ist och hoppas på lite svar.
Har hittat en 620 dark 2005 och skulle vara tacksam för lite bra att veta om denna.
Är alla "dark"
singeldisc?
5 Växlade?
har torrkoppling?

några vanliga fel och problem med dessa maskiner?

Vad är vettigt pris för denna årsmodell med ca 1000 mil på mätaren?

tack på förhand

Torrkoppling är det inte
 
Testar att ställa frågan här ist och hoppas på lite svar.
Har hittat en 620 dark 2005 och skulle vara tacksam för lite bra att veta om denna.
Är alla "dark"
singeldisc?
5 Växlade?
har torrkoppling?

några vanliga fel och problem med dessa maskiner?

Vad är vettigt pris för denna årsmodell med ca 1000 mil på mätaren?

tack på förhand

Detta år finns det två varianter, en som du beskriver själv, och den andra med dubbla discar och 6växlar. Ingen har torrkoppling utan den lite lättare APTC kopplingen. När det gäller priset så får du kolla runt lite på nätet, blocket eller liknande och jämföra, annars är det lite som att säga "hur långt är ett rep". När det gäller modellspecifika uppgifter så är ju tillverkaren en ypperlig resurs att tillgå.

Mvh
Göran
 
Detta år finns det två varianter, en som du beskriver själv, och den andra med dubbla discar och 6växlar. Ingen har torrkoppling utan den lite lättare APTC kopplingen. När det gäller priset så får du kolla runt lite på nätet, blocket eller liknande och jämföra, annars är det lite som att säga "hur långt är ett rep". När det gäller modellspecifika uppgifter så är ju tillverkaren en ypperlig resurs att tillgå.

Mvh
Göran

Tackar för bra svar, är det bara skivorna och växellådan som skiljer eller är det ngt mer?
 
Tackar för bra svar, är det bara skivorna och växellådan som skiljer eller är det ngt mer?

Det är väl då att den mec 1 disk har 4kolvar och är 320mm, den med dubbla diskar har 2kolvars ok med 300mm sen har den med två diskar 48 kuggar bak och 1 disk varianten 46 kuggar bak. I övrigt så är det nog ingen skillnad. Men iom detta med drevet och annan låda så får du lite annorlunda utväxling på lådan, så det är nog en del som skiljer i köregenskap. Hur mycket vågar jag inte uttala mig om då jag inte har någon personlig erfarenhet av de bägge.

Mvh
G
 
Tackar igen för bra svar.. Hursomhelst så blev det köp av en monster sd 05a med 1100 mil på mätaren ;)
 
Hur mkt tror ni man kan få en Monster 600 Dark -01 för? Termigoni slipon å kolfibercuts.

Och hur är den hojen? Går de köra på slangen med den utan att misshandla kopplingen allt för hårt? Jag har aldrig haft nån sporthoj men heller inte så få hästar som den har. Gillar dock utstrålningen och hela designpaketet :)
 
Sååå , nu har premiär turen avverkats , kul att de 2 första hojarna jag mötte va ducati :) en Streetfighter och en Monster vid Tungelsta .

Satan va seg motorn kändes dom första milen eller så vad jag som är ovan med den nya hojen ..Ialf efter 10 mil så känns allt mkt bättre och ja hon vill stegra redan nu :)
 
Tjena tjena! Tänkte kolla lite om någon här kör eller vet lite info om ducati streetfighter. Synpunkter etc. Sen om ni har nån bra sida för info om priser för service och dylikt för Duccar vore det trevligt. Är nämligen inne på att byta upp mig i framtiden till en sådan pärla och vill veta lite om ducati och streetfighter modellen! :)
 
Tjena tjena! Tänkte kolla lite om någon här kör eller vet lite info om ducati streetfighter. Synpunkter etc. Sen om ni har nån bra sida för info om priser för service och dylikt för Duccar vore det trevligt. Är nämligen inne på att byta upp mig i framtiden till en sådan pärla och vill veta lite om ducati och streetfighter modellen! :)

Här har du i alla fall en massa tips och synpunkter:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=213224

Mina egna erfarenheter:
Tjockt med mos i maskin.
Gaffelvinkeln känns väldigt flack.
Högerfoten tar i värmeskyddet på ljuddämparna.
Ruskiga bromsar.
Skitsnygg.
 
Last edited:
Tjena tjena! Tänkte kolla lite om någon här kör eller vet lite info om ducati streetfighter. Synpunkter etc. Sen om ni har nån bra sida för info om priser för service och dylikt för Duccar vore det trevligt. Är nämligen inne på att byta upp mig i framtiden till en sådan pärla och vill veta lite om ducati och streetfighter modellen! :)

Polarn var nere och tjacka en nästan sprillans ny Streetfighter S i Tyskland för ett par veckor sen. Kittad med lite coolfiber, DP-kopplingskåpa och tryckplatta, Termignoni etc för 130 lax.
Kollar man runt lite går det att hitta utan att kosta skjortan. :tummenupp
 
Inskickat av sportbike
Här har du i alla fall en massa tips och synpunkter:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=213224

Mina egna erfarenheter:
Tjockt med mos i maskin.
Gaffelvinkeln känns väldigt flack.
Högerfoten tar i värmeskyddet på ljuddämparna.
Ruskiga bromsar.
Skitsnygg.

Du glömde ett ruskigt pris... (om man vill ha S (och det vill man ju))

Håller me .
Sadeln lutar framåt så ialf jag glider mot tanken vid inbromsning "ska sluta vaxa brallorna" :)

Grym hoj med en sportig körställning , dock så finns det "fixxar" till det mesta man nu inte skulle gilla från början ;)

Kompisen drog upp gaffelbenen lite för en mer lättsvängd hoj .



I morgon blir det inkörning på la slingerbult och däromkring , vi lär bli 3st Hyper/Streetfighter samt en skruttig ny Ktm 990 Smr ;)



Vi kanske ses .
 

Bifogat

  • Mobil Sony Hyper Fighter.jpg
    Mobil Sony Hyper Fighter.jpg
    253.9 KB · Visningar: 120
Last edited:
Tack för all respons! Jag ska nog köpa mig en icke S modell då jag är 23 basst och precis köpt lägenhet, men kommer troligtvis att modda den lite när pengarna rullar in. Tycker man kan va RIKTIGT nöjd och stolt om man kan äga en så pass dyr och snygg Ducati som denna är, när man är rätt så ung som jag är :tummenupp

Blir till att jobba på semestern så man drar in dubbel lön. :yoparty:yoparty
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top