Ducati-tråden

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Nä, jag har en liten styrändsspegel på vänster sida, funkar kalasbra.
Har tagit bort den för att kapellet är ganska tajt bara.

Aha, som jag normalt kör med då. Enda störiga är att det blir tight när man tränger sig i stillastående köer med den där lilla extra bredden :p
 

sportbike

Guest
Aha, som jag normalt kör med då. Enda störiga är att det blir tight när man tränger sig i stillastående köer med den där lilla extra bredden :p

Om du wheelar mellan köerna så kommer du förbi utan att den tar i, prova det :tummenupp
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Ni som åker monster vet inte vad brett styre är.. ;)

Glömde ju:
Om du får problem med att stödet tar i när du svänger lite så kan man
slipa bort stoppklacken så går stödet högre upp. Kom att tänka på det
när du skrev att du hade förstorat 'plattan'.
 
Last edited:

sportbike

Guest
Hur har ni gjort vid inkörning ? 0-100mil kan jag ta det lungt med, men 100-250 mil :va

Jag kör som vanligt, liie soft åkning tills motorn nått arbetstemperatur, sen ingen segdragning på för hög växel, inga straffvarvningar och inga långa sträckor på full gas.
Jobba med vaxellådan hela tiden och låt motorn jobba mellan 3 och 6 tusen varv.
Efter 100-milaservicen kör jag som vanligt, fullt jämt :tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Det är samma kåpor och samma bakram, alltså dom passar på vise versa.
Kinakåpor däremot passar inte alltid så bra.
Så ere.

men dom ser ju inte ens lika ut, formen e helt annorlunda, 2-3 cm i felmarginal på bakdelen t.ex

lamporna passar inte i toppkåpan mm

enda som sitter bra är vänster sidokåpa

höger sidokåpa så är infästningen helt way off
 

sportbike

Guest
men dom ser ju inte ens lika ut, formen e helt annorlunda, 2-3 cm i felmarginal på bakdelen t.ex

lamporna passar inte i toppkåpan mm

enda som sitter bra är vänster sidokåpa

höger sidokåpa så är infästningen helt way off

Skumt.
Det var i alla fall det svar jag fick när jag frågade.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag kör som vanligt, liie soft åkning tills motorn nått arbetstemperatur, sen ingen segdragning på för hög växel, inga straffvarvningar och inga långa sträckor på full gas.
Jobba med vaxellådan hela tiden och låt motorn jobba mellan 3 och 6 tusen varv.
Efter 100-milaservicen kör jag som vanligt, fullt jämt

Oki .Tack det låter fint !

Låter som slingerbulten och däromkring passar finfint till detta :)
 

Ekollon

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-14, Triumph, Thruxton 900
Ny Monster 1100S

Köpte mig en ny Monster 1100S slutet på förra säsongen.

Har hunnit med inkörning, kort bakdel, 1 kugg mindre drev fram, Dp Carbon
skydd för "instrumentpanelen" (bort med den fula kåpan) Temigionis slipons med ny ECU och lufilter samt nya speglar (rizoma prototype) som tyvärr inte var på när den här bilden togs. Men dom fins visade här:

http://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=22902.0
 

Bifogat

  • photo2.jpg
    photo2.jpg
    188 KB · Visningar: 112

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Avkapad ram.

Hej. Har precis införskaffat mig en S2R 1000 -06. Dom är ju grymt sköna förutom att det är lite väl katt över den bakre skärmen. Så, det är ju konstaterat att det ska göras en "tail chop" (låter vettigare på englesa).

Det jag undrar över är det någon som har en vettig mall som man kan norpa för att modda till en "komboplatta" till blinkers, bakljus, nplåt samt tillfälligt en reflex. Har ju sett att det finns en del att köpa runt om Europa, samt i US.

Annars är det väl bara att gå ner till en plåtverkstad och mecka rundor. En annan fråga jag har. Det sitter idagsläget ett led bakljus på utan integrerad blinkers, så tänkte att jag skulle även skaffa klara ledblinkers.
Har sett en del jysta på sams motor, och det är väl ok, men hur är det med relä på dessa hojar? Dom snackade om att man behövde mostånd? Det kan man väl fatta, men jag tänkte att jag slår på blinker och lokaliserar relät, men hörde ju nada. Så hur ligger det till med detta?

Mvh
Göran
 

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
däckbyte.

Hur sur är en citron?
Lämnade in min bakfälg för att kränga på nytt gummi.
Han som gör detta åt mig gör även mina firma/privata bilar.
När jag hämtar fälgen så är man bara fokuserad på gummit, så¨bara hystar in det i bilen. Dagen efter när det ska putsas så kan man kall konstatera att det är 2 stora spännmärken på insidan, samt avskrapat uppe vid fälgkanten. Alltså, ska man skratta eller gråta:rolleyes:.
Man blir ju bara så jävla trött. Att man känner personen gör ju inte saken bättre. Jag menar denna kille kränger ju däck åt många värstingbilar så man hade ju fullt förtroende. Hur som helst, han slipade ner "jacken" och la sedan på VIT färg.. alltså, nu jävlar börjar man skratta på allvar. Så, för att inte dra detta så långt. Ska man kränga däck bör man göra följande.
1. Konstatera, och göra klart för krängaren, -"Gör du jobbet, så ska det inte vara ett märke i fälgen", är det ett märke så köper du en ny fälg.
2. Kan man inte få den garantin så går man till någon annan.

Jag har ju en vit nyans på fälgarna så nästa säsong blir det antingen, nya fälgar, lacka om dom i orginal färg eller lacka dom svart. Bågen är för övrigt den Röd/vita modellen.

Tjing!
/G
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top