Ducati-tråden

Ni som åker monster vet inte vad brett styre är.. ;)

Glömde ju:
Om du får problem med att stödet tar i när du svänger lite så kan man
slipa bort stoppklacken så går stödet högre upp. Kom att tänka på det
när du skrev att du hade förstorat 'plattan'.
 
Last edited:
Hur har ni gjort vid inkörning ? 0-100mil kan jag ta det lungt med, men 100-250 mil :va

Jag kör som vanligt, liie soft åkning tills motorn nått arbetstemperatur, sen ingen segdragning på för hög växel, inga straffvarvningar och inga långa sträckor på full gas.
Jobba med vaxellådan hela tiden och låt motorn jobba mellan 3 och 6 tusen varv.
Efter 100-milaservicen kör jag som vanligt, fullt jämt :tummenupp
 
Det är samma kåpor och samma bakram, alltså dom passar på vise versa.
Kinakåpor däremot passar inte alltid så bra.
Så ere.

men dom ser ju inte ens lika ut, formen e helt annorlunda, 2-3 cm i felmarginal på bakdelen t.ex

lamporna passar inte i toppkåpan mm

enda som sitter bra är vänster sidokåpa

höger sidokåpa så är infästningen helt way off
 
men dom ser ju inte ens lika ut, formen e helt annorlunda, 2-3 cm i felmarginal på bakdelen t.ex

lamporna passar inte i toppkåpan mm

enda som sitter bra är vänster sidokåpa

höger sidokåpa så är infästningen helt way off

Skumt.
Det var i alla fall det svar jag fick när jag frågade.
 
Jag kör som vanligt, liie soft åkning tills motorn nått arbetstemperatur, sen ingen segdragning på för hög växel, inga straffvarvningar och inga långa sträckor på full gas.
Jobba med vaxellådan hela tiden och låt motorn jobba mellan 3 och 6 tusen varv.
Efter 100-milaservicen kör jag som vanligt, fullt jämt

Oki .Tack det låter fint !

Låter som slingerbulten och däromkring passar finfint till detta :)
 
Ny Monster 1100S

Köpte mig en ny Monster 1100S slutet på förra säsongen.

Har hunnit med inkörning, kort bakdel, 1 kugg mindre drev fram, Dp Carbon
skydd för "instrumentpanelen" (bort med den fula kåpan) Temigionis slipons med ny ECU och lufilter samt nya speglar (rizoma prototype) som tyvärr inte var på när den här bilden togs. Men dom fins visade här:

http://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=22902.0
 

Bifogat

  • photo2.jpg
    photo2.jpg
    188 KB · Visningar: 112
Avkapad ram.

Hej. Har precis införskaffat mig en S2R 1000 -06. Dom är ju grymt sköna förutom att det är lite väl katt över den bakre skärmen. Så, det är ju konstaterat att det ska göras en "tail chop" (låter vettigare på englesa).

Det jag undrar över är det någon som har en vettig mall som man kan norpa för att modda till en "komboplatta" till blinkers, bakljus, nplåt samt tillfälligt en reflex. Har ju sett att det finns en del att köpa runt om Europa, samt i US.

Annars är det väl bara att gå ner till en plåtverkstad och mecka rundor. En annan fråga jag har. Det sitter idagsläget ett led bakljus på utan integrerad blinkers, så tänkte att jag skulle även skaffa klara ledblinkers.
Har sett en del jysta på sams motor, och det är väl ok, men hur är det med relä på dessa hojar? Dom snackade om att man behövde mostånd? Det kan man väl fatta, men jag tänkte att jag slår på blinker och lokaliserar relät, men hörde ju nada. Så hur ligger det till med detta?

Mvh
Göran
 
däckbyte.

Hur sur är en citron?
Lämnade in min bakfälg för att kränga på nytt gummi.
Han som gör detta åt mig gör även mina firma/privata bilar.
När jag hämtar fälgen så är man bara fokuserad på gummit, så¨bara hystar in det i bilen. Dagen efter när det ska putsas så kan man kall konstatera att det är 2 stora spännmärken på insidan, samt avskrapat uppe vid fälgkanten. Alltså, ska man skratta eller gråta:rolleyes:.
Man blir ju bara så jävla trött. Att man känner personen gör ju inte saken bättre. Jag menar denna kille kränger ju däck åt många värstingbilar så man hade ju fullt förtroende. Hur som helst, han slipade ner "jacken" och la sedan på VIT färg.. alltså, nu jävlar börjar man skratta på allvar. Så, för att inte dra detta så långt. Ska man kränga däck bör man göra följande.
1. Konstatera, och göra klart för krängaren, -"Gör du jobbet, så ska det inte vara ett märke i fälgen", är det ett märke så köper du en ny fälg.
2. Kan man inte få den garantin så går man till någon annan.

Jag har ju en vit nyans på fälgarna så nästa säsong blir det antingen, nya fälgar, lacka om dom i orginal färg eller lacka dom svart. Bågen är för övrigt den Röd/vita modellen.

Tjing!
/G
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top