Ducati Streetfighter V4

Ah varit grymma dagar!

Nu sitter Akrapovic på
Fy satan vad det låter


Update:
Om någon undrar ang. DB killer
Satte i 3st som följde med:
En 'vanlig' DB killer till huvuddämparn(den som syns på höger sida).
En liten plutt som nog bara är för att det ska se ut som huvuddämparn i det undre dämparn.
En ganska stor kon med hål i mellan undre röret och dämparn

Vid uppstart/tomgång hörde jag ingen skillnad.. 107db++
men under färd är den betydligt tystare. Behöver inte proppar i öronen.
 
Last edited:
Meningslösa dynosiffror. Har aldrig fattat varför man bara fokuserar på peakeffekt. Eller ännu mer ointressant, peak-vrid.
Om man nu har tillgång till hela effektkurvan, så vore det mycket mer intressant att få veta vad den lämnar för SNITTeffekt från varvtalet där den lämnar toppeffekten och tex. 3000 och 5000 varv ner.
Det är ju det som avgör accelerationen, och skulle vara ett relevant sätt att jämföra maskiner.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top