Ducati Streetfighter V4

Är det någon som lyckats få en uppgift om försäkringskostnad för Streetfighter V4 ännu?
Kommer nog att sälja min 959 till våren och står i valet & kvalet om jag skall köpa en Streetfighter eller en Monster 1200 till våren men en viktig faktor för mig är försäkringskostnaden. :va
 
Är det någon som lyckats få en uppgift om försäkringskostnad för Streetfighter V4 ännu?
Kommer nog att sälja min 959 till våren och står i valet & kvalet om jag skall köpa en Streetfighter eller en Monster 1200 till våren men en viktig faktor för mig är försäkringskostnaden. :va

Det här fick jag som indikation:
Svedea via en Ducati-återförsäljare.
Inlåsning nattetid.
Ingen utlåning.
Ägaren ska minst vara 30 år eller fylla 30 samma år.
Helförsäkring XL
17.000:- utan SMC
15.100:- med SMC
 
Det här fick jag som indikation:
Svedea via en Ducati-återförsäljare.
Inlåsning nattetid.
Ingen utlåning.
Ägaren ska minst vara 30 år eller fylla 30 samma år.
Helförsäkring XL
17.000:- utan SMC
15.100:- med SMC

Tack - Låter ju inte helt åt skogen faktiskt...Hmm, nu blev det svårare :-D
 
Varför inte köra med på och avställningsbar försäkring och betala via autogiro?
Kör man bara på helgerna så blir det inte så dyrt.
 
Bara på helgerna..
Ja la 1300mil på min hoj förra sommaren och har haft abstinens hela vintern.

Men du måste väl ändå vara medveten om att du tillhör undantaget och att de flesta av oss är mer helgkrigare?
 
Några nya glada inköpare?

Hade jag inte köpt en helt ny Speed triple rs förra året så hade jag slagit till.. Jag får vänta 1 år till
 
Synd på försäkringen, är riktigt sugen på köpa en men känns som det går bort med premien kontra tex en Tuono som kostar 75% mindre att försäkra. Någon som fått till någon vettig premie (som inte är Svedea som annars har bästa premien so far iaf för mig)?
 
Provkörde den igår, blev inte besviken och nu går tankeverksamheten för fullt.
 
Jag har paintshopat lite så döda mig inte pga dåliga detaljer i kolfibern. Men typ så här tänker jag mig min. Det blir kanske ett acra eller annat avgassystem sen men original får sitta på iaf till 100 mila om inte lite längre ändå.
carbon dream 3 liten.jpg
 
Plockade ut min Streetfighter V4 idag och är huuur nöjd som helst. Fy satan vilken hoj! Ja jag tycker det är lite klent med drag under 8000 varv och än så länge får jag ju inte gå över typ 7000 så man får ju inte testa ordentligt men den är så otroligt skön och lätt att köra och jag vet ju från att jag testade demohojen att det finns alldeles för mycket pulver över 11000 varv. Hade Mt09 innan och den känns klart starkare än SFV4 vid samma varvtal upp till 10K sen går SFV4 om med vad som känns som lite mer än dubbla. Det är alldeles för tidigt att skriva en kort recension på hojen eg men jag är iaf väldigt mycket mer än bara nöjd. För min del så tycker jag att dämpningen på V4 jämfört med V4S är minst lika bra om inte bättre på v4 när man inte har pillat någonting och jag kommer inte röra dämpningen då den känns helt perfekt. Jo och så den där lilla biten om försäkring. Jag fick 10684 på svedea helår. If skulle ha nära på 40000 för en sämre men typ jämförbar försäkring.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top