Ducati Scrambler-tråden

Märkte ett konstigt ljud från mitt baknav igår, som att det låg en mutter och skramlade runt. Hördes när man körde sakta, t.ex saktade in vid rödljus eller om man bara rullade hojen utan motor igång. Drog in till AVA mc imorse. Det visade sig att en stor klump aluminium (typ gjutskägg) hade lossnat från insidan av fälgen och låg och skramlade runt i navet?! Sjukt att de inte tagit bort en så stor klump vid tillverkningen.

Sen har jag upptäckt att det redan har börjat lossna färg, vänster sida på den vertikala cylindern, påpekade det för AVA. Han sa att så ska det inte vara och att de får byta ut hela cylindern sen i höst. Jävligt dåligt på en hoj som gått 270 mil?
 
Last edited:
På lördag har ett gäng planerat en tripp på cirka 30 mil med stopp för lite käk osv.
Nån som är sugen att haka på?
Start från Stockholm.
 
På lördag har ett gäng planerat en tripp på cirka 30 mil med stopp för lite käk osv.
Nån som är sugen att haka på?
Start från Stockholm.
 
Märkte ett konstigt ljud från mitt baknav igår, som att det låg en mutter och skramlade runt. Hördes när man körde sakta, t.ex saktade in vid rödljus eller om man bara rullade hojen utan motor igång. Drog in till AVA mc imorse. Det visade sig att en stor klump aluminium (typ gjutskägg) hade lossnat från insidan av fälgen och låg och skramlade runt i navet?! Sjukt att de inte tagit bort en så stor klump vid tillverkningen.

Sen har jag upptäckt att det redan har börjat lossna färg, vänster sida på den vertikala cylindern, påpekade det för AVA. Han sa att så ska det inte vara och att de får byta ut hela cylindern sen i höst. Jävligt dåligt på en hoj som gått 270 mil?

Inte för att skrämma upp er men färgsläpp på cylindrarna har Ducati haft problem med i många år. Jag hade det på min hypermotard t ex. Dom tål tydligen inte saltvatten. Finns en del hojar som dom har fått lacka om i England.
 
1244.jpg

Tror att den heter sport-line racing silencer. Artikelnr: 96480681A enligt tillbehörslistan.
 
Mmmm... Nä jag börjar med bakdämparen jag med så får man känna efter om det är värt tio papp till för framgaffel.

Sen vill jag ju byta till ekerfälgarna som sitter på classic och UE, ha på handtagsvärme, växelindikator vore fint, tankväska också. Tja det finns väl knappast några gränser på hur mycket stålar man kan plöja ner i denna maskin.

Men är det någon som vill byta fälgar med mig så hojta till.
 
OBS! jag måste ha ett snabbt svar på denna fråga...
Finns det några fabriksfel på Scramblern? någon återkallelse?
Vill isåfall få det åtgärdat innan jag hämtar hojen istället för att krångla med det sen.
 
Faktiskt en av de roligaste hojar jag har kört. Känslan av att köra en sjukt trimmad moppe.
Vilken av modellerna blev det?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top