Ducati Monster 696, bra el dålig?

Du har rätt, det är enkelsving på den. Enkelsving=porr! Då menar jag bra, vacker porr, ingen fulporr från forna öststater... :D

Har dock inte sett något pris än, risken finns att den kostar bra mycket mer.

Värt att tänka på är att den blir en aning högre än 696. Vet inte om
det beror på enkelsvingen enbart eller om det även är skillnad på
framgaffeln. I nuläget så kan inte jag svara på om 796 går att sänka
lika mycket som 696an gör men 1100an är svår att få lika låg och det
verkar som 796 ligger mitt i mellan dom.

Körde 696 förra säsongen.
- Går att köra runt i stan med på låga varv
- Skitkul på kurviga vägar, bra med klipp i motorn över 6000RPM
- Snabb acceleration upp till 140 km/h, stabilt chassi och bra bromsar

Ahh man blir ju inte MINDRE sugen av alla era svar!! :D Jag har lite svårt att överge min R6a fantasi, men det kanske är dax att prova på något nytt. Men som sagt så ska jag provköra nån gång till innan d blir något.

När det gäller delar till Monstret, ligger det i ungefär samma prisklass som jappshojarna? Är det lätt att hitta på tex ebay? Tänker på om man nu ska köra bana så händer det väl nån gång att man typ "tappar hojen i depån" så man lätt kan fixa nya delar. :D:D:D

Ahh man blir ju inte MINDRE sugen av alla era svar!! :D Jag har lite svårt att överge min R6a fantasi, men det kanske är dax att prova på något nytt. Men som sagt så ska jag provköra nån gång till innan d blir något.

När det gäller delar till Monstret, ligger det i ungefär samma prisklass som jappshojarna? Är det lätt att hitta på tex ebay? Tänker på om man nu ska köra bana så händer det väl nån gång att man typ "tappar hojen i depån" så man lätt kan fixa nya delar. :D:D:D

Du kan ju kolla lite på de här sidorna. Visserligen amerikanska, men du får ju en fingervisning iaf. Rätt okay att du får ett helt komplett "kåpset", lackat och klart, för 699$, inklusive tankpaneler, framskärm, kuts och vindskärm.
Lite trevligt om man tröttnar på färgen och vill testa en annan färg ett tag. Eller om man lägger omkull hojen och skrapar någon del, så kostar det inga förmögenheter att byta ut just den delen.

http://www.monsterparts.com/c/C-696-1100/C-696-1100.html

http://www.ducatiperformance.com/monster-6961100-c-239.html

Vet inget om duccen, men jag tycker Z750n e skitsnygg och den e helt ok å köra faktiskt=) Kul om du får ny hoj iaf!

Tack gumman! Z750 kunde man tom få i pimp-ormskinnsadel :D helt sjukt såg d ut! :rofl Den var helt galet skön att köra oxå, kändes som en stor vibrator. :rofl :rofl
Dock var duccen i särklass bäst och kändes som om jag hittat hem. :)

Ska du köpa ett monster så köp en med höga pipor. Lägger du ner hojen kraftigt tar dom låga dämparna i backen. Har varit med om det och det var inte trevligt.

Ska du köpa ett monster så köp en med höga pipor. Lägger du ner hojen kraftigt tar dom låga dämparna i backen. Har varit med om det och det var inte trevligt.

Fast 696 som TS är intresserad av är ju den nya modellen som enbart har höga pipor.

Får du höra hur en 696 med termisar låter så kommer du vara totalt toksåld. Jättepunkt

Får du höra hur en 696 med termisar låter så kommer du vara totalt toksåld. Jättepunkt

Termignioni är ett måste på en Ducce - skämmigt att åka utan :) Jag minns fortfarande aaah-upplevelsen av den första 916 monoposto jag råkade på en gång i tiden, med just dessa trevliga mufflers - gav ståpäls på ryggen...

Termignioni är ett måste på en Ducce - skämmigt att åka utan :) Jag minns fortfarande aaah-upplevelsen av den första 916 monoposto jag råkade på en gång i tiden, med just dessa trevliga mufflers - gav ståpäls på ryggen...

hahah kanske var en pik från första början när jag köpte min första R6a, det satt ett termingnioni på den. :D fick höra att det var lite udda då det var just ett märke som mest användes till Duccar. :D :tummenupp

Har du en gång förälskat dig i en Ducati är det bara att gratulera till en livslång kärlek. Det finns ingen återvändo. Det är bara att åka och köpa en om du har pengarna. (Det har inte jag och lever med brustet hjärta varje dag...)

Hoppas att sebba1 menar inlägget innan men smaken e ju som baken !

Vill du höra å känna på storasyster men av lite äldre modell kan jag erbjuda en sväng på min M900Sie -00, bestyckad med silmoto slippisar. Dom startar fan billarm, men dom låter så gött :yoparty ! Såg nu att du ska till lockarp 5/6, då kommer min att vara där. Är oxå inbokad då.

Vad jag har förstått så gillar du som jag när d svänger å då trivs duccen alldeles utmärkt, man blir frånåkt på rakorna men d tar man igen när böjen kommer :banana !

Last edited:
Hoppas att sebba1 menar inlägget innan men smaken e ju som baken !

Vill du höra å känna på storasyster men av lite äldre modell kan jag erbjuda en sväng på min M900Sie -00, bestyckad med silmoto slippisar. Dom startar fan billarm, men dom låter så gött :yoparty ! Såg nu att du ska till lockarp 5/6, då kommer min att vara där. Är oxå inbokad då.

Vad jag har förstått så gillar du som jag när d svänger å då trivs duccen alldeles utmärkt, man blir frånåkt på rakorna men d tar man igen när böjen kommer :banana !

Problemet med dom lite större motorerna är att hojen oftast är lite högre, jag vill gärna komma från det problemet. :) Vad händer på lockarp? Har jag bokat mig för någonting? Om det är min signatur du kollar på så är det från förra året. Men är jag ledig så kommer ja gärna ut och tittar. :D

Rakorna skiter jag i, hade jag velat köra snabbt rakt fram så hade jag köpt en 1000cc. :tummenupp Det ska svänga o fort gör det med tiden. :)

Money, jag skulle rekommendera dig att åka 300m längre ner på gatan och testa en Street Triple 675 på Triumph innan du bestämmer dig.

Jag säger inte att den är bättre eller sämre, men det skrivs mycket om hur pass bra de är på bana.
Naken hoj, baserad på Daytonan och en 3-cylindrig motor som ju blir en fin kompromiss mellan twinen och radfyran ;)

Läste lite noggrannare nu :rolleyes: men har du tid så kom gärna ut 5/6 på nästa knix så kan du provsitta min å jämföra mot 696:an.

Om du var på knixen 5/9 2009 så kanske du kommer ihåg klanten på en röd firestorm som klota 2 ggr samma dag :huvet, det var jag :gnissla ! Tänkte inte satsa lika hårt med denna hojen :rolleyes: !

Money, jag skulle rekommendera dig att åka 300m längre ner på gatan och testa en Street Triple 675 på Triumph innan du bestämmer dig.

Jag säger inte att den är bättre eller sämre, men det skrivs mycket om hur pass bra de är på bana.
Naken hoj, baserad på Daytonan och en 3-cylindrig motor som ju blir en fin kompromiss mellan twinen och radfyran ;)

Alla trajja-ägare rekomenderar den när ja säger ducce. :D :D Har för mig att triumphen är väldigt hög, en kompis hade en sån. :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul