Ducati Monster 696, bra el dålig?

Klart du ska ha en Ducce!
Servicekostnaden är inte värre än på en japs.
Ventil-KOLL var 1200:e mil, inte alls säkert att en justering behövs men i så fall är det inte pilligare än på en modern radfyra.
Kamremmar ska bytas vartannat år, skitlätt!
Tjöp och njut.

Nu är jag ju fast i ducceträsket och därmed kanske jävig, men en monster tror jag du skulle gilla att äga. Köp en ny och få 20.000:- lull lull till som tex slipon för mulligare ljud:)
På bana kan du säkert ha kul med den, vet inte din fart där men det går att köra ifrån många sporthojar med den och rätt förare, nej inte på rakorna såklart men det är ju det kurviga som är hela grejen:D
Plus som andra redan sagt, SDK-forumet och deras banköringar har härlig attityd och hjälpsamheten är stor.
Servicen gör du på BrH.

KÖP...:tummenupp

Köp för sjutton! I hojvärlden finns det inget sexigare än en tjej som kör Monster :D

Men det finns ju en modell mellan 696 och 1100 också så kolla upp sadelhöjden på den och se om det skulle kunna vara ett alternativ till 696:an.

Om det skulle visa sig att det är några ören dyrare i service så har du igen det flera gånger om eftersom en Ducce betingar ett högre andrahandsvärde än de flesta andra liknande.
Själv skulle jag vänta på 796. Har en Monster S2R800 själv och tycker det är lite för stor skillnad på min och 696..behöver några kubik till.

... Köp en ny och få 20.000:- lull lull till som tex slipon för mulligare ljud:)...

KÖP...:tummenupp

Ganska säker på att det erbjudandet bara gäller hojarna i sportkategorin, 848 och 1198 och så. Har jag fel så har jag blivit blåst, så då får någon gärna berätta det för mig.

Ganska säker på att det erbjudandet bara gäller hojarna i sportkategorin, 848 och 1198 och så. Har jag fel så har jag blivit blåst, så då får någon gärna berätta det för mig.

Ahh, ja du har säkert rätt. Trodde det gällde alla men det står ju Köp din superbike och få ... och monster kvalar nog inte riktgt in under det epitetet

Money givetvis ska du köpa nya monstern om den kändes rätt för dig :tummenupp

Har bara provkört den gamla versionen. Den nya är antagligen bättre på de flesta plan.

Tyckte att det lät dyrare än vanligt med 2200 kr. Det är ett förhållandevis snabbt jobb för en mc-firma med rätt verktyg och vana.

malmö mc service har lagt ner så det är bara bröderna hörberg som servar här nere i syd skåne.

men ringde och fråga de skulle ha 2200kr för ett remm byte inkl jobb.

inte så dyrt tänkte jag.

Money givetvis ska du köpa nya monstern om den kändes rätt för dig :tummenupp

Har bara provkört den gamla versionen. Den nya är antagligen bättre på de flesta plan.

Tyckte att det lät dyrare än vanligt med 2200 kr. Det är ett förhållandevis snabbt jobb för en mc-firma med rätt verktyg och vana.

Fick uppgift när jag köpte min hoj om att 1200-milaservicen kostar runt 3 lax. Är ju lite ventilkoll och sånt som ska kollas igenom också. Är väl inte dyrare än servicar av något annat märke.

Om du är ducce sugen efter Monster 696, vänta lite tills Monster 796 kommer, om den inte redan har trillat in i butikerna?
skulle ju komma redan i april som en tidig 2011 modell.

Testa den vetja :)

Ahh, ja du har säkert rätt. Trodde det gällde alla men det står ju Köp din superbike och få ... och monster kvalar nog inte riktgt in under det epitetet

Det stämmer (tyvärr), det är hypersport:arna som ger 20 lök tillgodo på "lulllull". Dvs 1198 och 848.
År lite bitter för det när jag nästan bestämt mig för att SMS-låna till en ny Multistrada 1200... :huvet

Har provkört den, och blev tyvärr besviken. Kändes slö och "hackig" tyckte jag. Enligt min åsikt är en Kawasaki Er-6n mer "bang for your bucks". Men Monstern är helt klart cool utseendemässigt.

Provkörde den stora 1100 Monstern på Barkarby och den var en helt annan historia! Nu var ju den för hög, men det kanske finns en sänkningssats?

Har provkört den, och blev tyvärr besviken. Kändes slö och "hackig" tyckte jag. Enligt min åsikt är en Kawasaki Er-6n mer "bang for your bucks". Men Monstern är helt klart cool utseendemässigt.

Provkörde den stora 1100 Monstern på Barkarby och den var en helt annan historia! Nu var ju den för hög, men det kanske finns en sänkningssats?

För "hackig". Känner för att citera Yoda lite ur allas "älska att hata" sci-fi filmer. "Much to learn, you still have". Den har inte ens torrkoppling ju, välkommen att köra min t ex, så kommer du känna ett extremt hat.

Innan total kärlek inträffar, givetvis! ;)

Skämt åsido, Duccar är inte till för att "kruuusa" runt i city på, de ska släppas loss i det fria. Där mår de, och de som kör bäst.

Ni som drar upp erfarenheter från 600, 620 samt 695. 696 som hon är intresserad av
är en helt annan hoj, den är omgjord från grunden. Det går att ösa på rätt bra med
696an faktiskt.

Jag bara reagerade på prisuppgiften för själva kamremsbytet. Tyckte siffran verkade hög. Skillnaden mellan en Ducati och japansk motsvarighet är annars de tätare intervallerna för ventiljusteringar. En årsservice med olja, bromsvätska och allmän översyn skiljer sig inte nämnvärt från de japanska tillverkarna.

Fick uppgift när jag köpte min hoj om att 1200-milaservicen kostar runt 3 lax. Är ju lite ventilkoll och sånt som ska kollas igenom också. Är väl inte dyrare än servicar av något annat märke.

Nu e ja tillbaka alla! :tungan

Tack för alla svar! Ni är bäst!

696 är tydligen helt annorlunda än resterande föregångare, är inte alls intresserad av dom andra. :tummenupp

jag kommer provköra den en (några) gång/er till. :D sen kommer jag inte köpa någon hoj nu, utan har tänkt vänta tills efter säsongen. priserna är helt galna just nu så tänkte ligga lågt. får provköra 796an oxå, hoppas den e lika sexig som 696an. :D :D

tack alla för all info! :tummenupp

är exakt samma som 696,fast tror det är enkelswing på den,inte helt hundra

Du har rätt, det är enkelsving på den. Enkelsving=porr! Då menar jag bra, vacker porr, ingen fulporr från forna öststater... :D

Har dock inte sett något pris än, risken finns att den kostar bra mycket mer.

Klart det ska vara en Ducce :D

Fördel med monster på bana; inte så mycket plast som sprätter iväg om man skulle råka lägga sig lite för tight i nån kurva. Det finns väl kraschpuckar till den med om jag inte missminner mig :)

Att 1100 monstern är betydligt piggare än 696 förstår jag.

Men 1100:an är ju betydligt "hackigare" än den kortslagiga 696:an? Eller var det kanske bara effekten du avsåg med att den var en helt annan historia?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra