Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Superquadro Mono heter motorn och är i princip en kapad panigale motor, 85hk med race system och varvar 10250.
Stämmer dessa siffror så tror jag att det kan bli en sjukt rolig och var villig motor.
Ser dessutom ganska kompakt ut?
View attachment 491285
View attachment 491286
I artikeln jag länkar till i mitt inlägg ovan påstår projektledaren för denna motorn Stefano Fantoni att arbetet med den också informerat utvecklingsarbetet av crossmotorn. Hur mycket sanning som ligger i det kan man förstås bara spekulera i.Det är knappast många skruvar som går att återanvända från den där till en crosshoj.
Utöver att den har för mycket kubik och antagligen för kraftigt (tungt) dimensionerade prylar så har den väl våtsump också. Blir dålig med markfrigång med den där motorn i ett crosschassi.
I artikeln jag länkar till i mitt inlägg ovan påstår projektledaren för denna motorn Stefano Fantoni att arbetet med den också informerat utvecklingsarbetet av crossmotorn. Hur mycket sanning som ligger i det kan man förstås bara spekulera i.
Nej, inte för att åka motoxross på just den hojen, självklart. Men de rejsar ju mx för att sälja hojar till konsumenter tänker jag, och satsar mer och mer på offroad i allmänhet, dels mx, men även Desert X osv. Det skulle ju vara en hoj att göra både motard -variant och dualsport -variant av detta. Typ som KTM/Husqvarna/GasGas gör med dens direkta konkurrent....Det är knappast många skruvar som går att återanvända från den där till en crosshoj.
Utöver att den har för mycket kubik och antagligen för kraftigt (tungt) dimensionerade prylar så har den väl våtsump också. Blir dålig med markfrigång med den där motorn i ett crosschassi.
Ser ut som Doctor T:s motor. Ett plagiatSuperquadro Mono heter motorn och är i princip en kapad panigale motor, 85hk med race system och varvar 10250.
Stämmer dessa siffror så tror jag att det kan bli en sjukt rolig och var villig motor.
Ser dessutom ganska kompakt ut?
View attachment 491285
View attachment 491286
Ja, och eftersom man ju vill ha en RVE och ett avgassytem också så landar man förmodligen på samma pris som en SP.138 tkr. Mkt pengar för väldigt lite hoj
162 kg fulltankad, står det i den länkade artikeln. Inte illa150kg anger de i vikt, är väl torrvikt då och ligger väl också i linje med 690?
Tror den kan vara riktigt rolig. 40 färre kg mindre än HM950 men bara 30 hk färre. På allt annat än motorvägar skulle jag inte bli förvånad om 698an känns kvickare.138 tkr. Mkt pengar för väldigt lite hoj
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |
|
|
Nu startar mässan i Milano
Nu åker vi på redaktionen n... |
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |