Ducati eller R1

PenDragon skrev:
Skönt att någon i det där träsket har ett sugrör som förser din hjärna med luft iaf ;)
Nej men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en Ducce om de var mer prisvärda.
Jag betalar liksom inte 50% mer för märkets skull... Framför inte när det inte ens är mer prestige i märket såvidare du inte frågar en ägare av just en sådan hoj ;)

Jotack.. nog får jag luft allt. ;-)

Håller med om att Ducati är dyra, men för mig iaf, så var det värt det.
Alla har ju rätt till sin åsikt om priset o märket.
Men det är lite trisst att denna diskution ska tas upp jämt, oavsett vem
som startar det.
Själv så är jag kanonnöjd med min, och har inte haft ett enda problem med den.
Smaken är som baken, delad, vore trisst om alla hade samma smak o körde runt med likadana hojar.
 
PenDragon skrev:
Och att jämföra Ducati med Ferrari är mest överblivet i mitt tycke då Ferraris produkter även står sig fint i jämförelse med andra sportbilar prestandamässigt, unlike Ducati :)

Så du tror allvarligt att En R1-05 i händerna på en "normal" förare totalt utklassar en 999R-05 i händerna på samma förare??? :confused:

/En som haft R1-02 i 2år....
 
PenDragon skrev:
Skönt att någon i det där träsket har ett sugrör som förser din hjärna med luft iaf ;)...

Vem är det som har det dära sugröret som förser Emullos hjärna med luft egentligen??? Tycker inte det framkommit i diskussionen, eller... :va

:tungan
 
Mattiaz skrev:
Så du tror allvarligt att En R1-05 i händerna på en "normal" förare totalt utklassar en 999R-05 i händerna på samma förare??? :confused:

/En som haft R1-02 i 2år....

inte samma hojar i händerna på en überförare heller ...
 
PenDragon skrev:
Och att jämföra Ducati med Ferrari är mest överblivet i mitt tycke då Ferraris produkter även står sig fint i jämförelse med andra sportbilar prestandamässigt, unlike Ducati :)

Hur får du ihop det, det när Ducati krossar i sbk? Och när reglerna skrevs så var det 1000cc twin mot 750cc 4a som gällde, påstår du att t.ex en gsxr750 förnedrar en 999R, att dom sedan ändrade reflerna för att twinnarna var för överlägsna hjäpte ju inte ett dugg trots 1000cc 4a med mer effekt så är sbk fortfarande en Ducati-cup!
 
Last edited:
Mattiaz skrev:
Så du tror allvarligt att En R1-05 i händerna på en "normal" förare totalt utklassar en 999R-05 i händerna på samma förare??? :confused:

/En som haft R1-02 i 2år....

Den där diskussionen är ju inte helt orelevant...

Vad är förresten en "normal" MC-förare? Jag har kört ifrån R1;ttor på bana, men samma varv blivit omkörd av racemotarder i kurvorna.. Så vilken hoj är bäst då? :va
 
amullo skrev:
Den där diskussionen är ju inte helt orelevant...

Vad är förresten en "normal" MC-förare? Jag har kört ifrån R1;ttor på bana, men samma varv blivit omkörd av racemotarder i kurvorna.. Så vilken hoj är bäst då? :va

MIN ! :banana :fyllisar
 
Hallden2004 skrev:
Sant, men i Duccen har du själ & hjärta, som inte de japanska massproducerade könlösa radfyrorna har. :)


Brukar runka av polarens ducce, den har jättemkt kön om man jämför med kawan jag hade.. :rolleyes:

enda retta är att prova o se vad du gillar.
 
Tror för övrigr att folk inte gillar Ducati för att man för fler kusar per krona hos japanera, vill ha effekt kan man ju köpa en 999R med 140 kusar på kopplingen, men hur många har råd med det? Tänkte själv så när jag först såg 916 och rynkade på näsan åt bara 108kusar, vilket är jävligt barnsligt då 100kus räcker åt dom allra flesta på gatan!
 
Hightuned skrev:
Tror för övrigr att folk inte gillar Ducati för att man för fler kusar per krona hos japanera

Precis vad jag tror oxå! Helt klart är väl att man får fler pållar, men tills i år (?) räknade väl italienarna på annat sätt vad gäller vikt och effekt än japanerna.

/S
 
Superlight skrev:
Precis vad jag tror oxå! Helt klart är väl att man får fler pållar, men tills i år (?) räknade väl italienarna på annat sätt vad gäller vikt och effekt än japanerna.

/S

Sant har sett flera testar av olika duccar där dom lämnat mer effekt på slangen än angivet i motorn, något som jag aldrig sett på en japs. Tycker all effekt ska vara mätt på slangen och all vikt ska gälla en fulltankad hoj med alla vätskor i annar är det ju menigslösta att jämföra siffror?
 
748r

Hade det inte varit ur ekonomisk synpunkt hade jag aldrig sålt min...........
R1´ns effekt i all ära,men ett ducce R-chassi blir man jävligt såld på!
Beror naturligtvis på vilken man ska imponera på!
Sig själv på en kurvig väg eller slanga för brudarna utanför kiosken.
300 blås på motorvägen utesluter jag helt då dom flesta
har gått ur skolan och har tröttnat på det :yoparty !

/Fredde
 
Göran skrev:
Det kan vi ta över en bira eller så..... Jag ska inte skämma ut dig, som varande en Ducatiåkare, här på forumet

Du e snäll du, som tack så kan jag sota ut busan åt dig, den är väl ganska igensotad efter allt "glidande"?
 
Alla tycker vi olika jag är hur nöjd som hells med min R1-03. Men ahde jag fått välja hade jag hellst åkt runt på en Mv agusta det är den läckraste hojen som finns.. Den slår till och med ducati... Så det så! :arsele
 
RacerKeld skrev:
Tjena,

Jag har fått chancen att bytta min 2003 R1:a mot en 2001 Ducati 748R.
Egentligen har jag alltid önskat just en gul Ducati 748, men jag har lite ångest nu.

Jag giller min R1:a, jag gillar att stunta lite med wheelies och sånt, och min flickvän tycker det är roligt att köra med. Ducati:n är en monoposto :(
Finns det ett biposto konverteringskit?
Åt andra sidan är Ducati:n :tuttar och mer speciell, och kanske mer inspirerande att köra 70-vägar.

Vad tycker ni, är 748R:an bättre än R1:an, även om R1:an är snabbare och jag kan köra med min flickvän?

Tacksam för alla svar.

//Ronni
Välj den hoj du tycker bäst om, och strunta i vad alla andra tycker.
 
Back
Top