Ducati eller R1

håller med föregående talare. Snacka med bosken....han blev så less på att köra sin ducce att han övervägde t.o.m att sluta åka helt. Han sålde och bytte till R1 igen,och nu är han lika glad som förr.men när han hade 748:an var han urless.....som sagt,den är en skönhet att se på,men urtråkig att köra!!

Finns inget löjligare än det den där Ducce "jag är lite för mer än ni andra för jag har en duccce".. Jag tycker dom är jätte fina, men.. Betala det dubbla mot en japshoj, nej tack..

Varför tror du han vill bya sin 748 mot din R1? :rolleyes:

Jaa! Håller med er... sånt skräp! Ducati usch & tvi! Skulle inte äns villja provköra om jag blev erbjuden. Det är bra när vi med erfarenhet av alla hojar kan ta död på myterna. :tummenupp

Nu ska jag snacka sporthoj i nån annan tråd....orkar inte med sandlådan längre.

/

Last edited:
Von Vettet skrev:
håller med föregående talare. Snacka med bosken....han blev så less på att köra sin ducce att han övervägde t.o.m att sluta åka helt. Han sålde och bytte till R1 igen,och nu är han lika glad som förr.men när han hade 748:an var han urless.....som sagt,den är en skönhet att se på,men urtråkig att köra!!

Visst ja det minnes jag *haha* Han ringde och grät ut över hur jefla less han var på MC-livet och skulle köpa porsche :fakta . Sen köpte han rettan och var så jeeefla glad igen. Bo$ken was back :)

Von Vettet skrev:
Gillar din AVATAR har den nåt med ducati att göra ???

gurra snurra skrev:
Gillar din AVATAR har den nåt med ducati att göra ???
Seriöst, kör du en sån hoj som du har på din avatar?
Tror jag såg en sån strax innan lundbytunneln i morse I Gbg! Den var svart, gammal och hade sidovagn...

Märkligt att se i snökaoset...

Hallden2004 skrev:
Inte alls ironisk, en Ducati eller en Alfa Romeo går när dom vill och som dom vill, och om dom vill.
Har nog inget med hjärta och själ att göra, snarare kvalitet på bygget eller avsaknaden av kvalitet :)

Måste vara extremt jobbigt att vara Ducati-ägare och veta det som alla japsåkare inte vet :hihi

sandstream skrev:
Har nog inget med hjärta och själ att göra, snarare kvalitet på bygget eller avsaknaden av kvalitet :)

Måste vara extremt jobbigt att vara Ducati-ägare och veta det som alla japsåkare inte vet :hihi

Haha, varför tror du jag har bytt min ducce till en Suzuki?
Jag bara gafflar lite för att inte italienska maffian ska ta mig... :tungan

Nysse skrev:
Jaa! Håller med er... sånt skräp! Ducati usch & tvi! Skulle inte äns villja provköra om jag blev erbjuden. Det är bra när vi med erfarenhet av alla hojar kan ta död på myterna. :tummenupp

Nu ska jag snacka sporthoj i nån annan tråd....orkar inte med sandlådan längre.
/

Ja vafan, Ducati kan man inte ha, behåll R1an.

Det är ju en japs, bäst o snabbast helt enkelt.. :tummenupp

Du vill väl inte byta ner dig... :va

Tack för alla svar!

Jag har inte prövkört 748R:an än, det är lite kalt ute just nu :)

I hösten bytta jag upp mig till R1:an från en CBR600, just for att jag tycker mereffekten är rolig, wheelies är jo lättre att göra än att låta bli.
Just därfor är jag inte säker att 748R:an är rätt for mig, jag kör också en del motorväg till jobbet, forutom 70-vägarna.

Självklart får jag provköra förrän jag träffar mitt beslut, men jag tycker det är mycket intressant att andra har bytat R1 -> 748R -> R1, det får jag självklart ta med i mina funderingar.

Om Duccen är dyrare i service än R1:an är ju en point, men i relation till vad det kostar totalt att åke sporthoj är det jo peanuts.

Jaja, tack för alla svar i al fald! :tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...