Ducati eller R1

Von Vettet skrev:
Tackar för din observationsförmåga.... :rofl det står var å en fritt att tolka..men visst är det ett kvitto på var jag står i frågan italienska motorer :D

He he. gillar oxå din avatar.. :tummenupp

Men betyder det att du gillar volvo o saab motorer då, (Svenska flaggan).

Men den Danska förstår jag inte, tillverkar de motorer?

Kanske får byta ut de andra till Japanska flaggor..

R1 RÅCKAR !!! :yoparty

Zee skrev:
Vi "värnar" inte om "vårt" märke. Väx upp.

Det som är löjligt är att jappsåkare vet bäst om hur dåliga Duccar är. Det är ju ingen som talar av erfarenhet. Vi Ducceägare får väl säga emot er när vi tycker ni har fel? Eller?
Det tycks vara ett antal personer i tråden som talar av erfarenhet? :)

Angående det här med märkestrohet är chansen minimal att jag köper en Yamaha som nästa hoj, man ska aldrig säga aldrig men märkestrogen lär jag aldrig bli ^^
Handlar inte om att jag inte trivs med min nuvarande hoj utan snarare att märkestrogenhet är ren och skär idioti imho.
Korkat att begränsa sig till ett enda märke.
Kan mycket väl tänka mig att köpa en italiensk hoj... då lutar det väl dock snarare åt en mer prisvärd Aprilia än en överdrivet dyr Ducati.

PenDragon skrev:
Kan mycket väl tänka mig att köpa en italiensk hoj... då lutar det väl dock snarare åt en mer prisvärd Aprilia än en överdrivet dyr Ducati.

Du ser ljuset alltså? Trevligt! Men, på vilket sätt är en Ducati överdrivet dyr? I förhållande till vaddå? Är en Ferrari överdrivet dyr? Är en Fiat Uno överdrivet dyr?

/K

RacerKeld skrev:
Tjena,

Jag har fått chancen att bytta min 2003 R1:a mot en 2001 Ducati 748R.
Egentligen har jag alltid önskat just en gul Ducati 748, men jag har lite ångest nu.

Finns det ett biposto konverteringskit?
Tacksam för alla svar.

//Ronni

Visst finns det bipostokit, men eftersom dy måste byta bakramen så föreslår jag att du köper delarna beggat på ebay eller kanske ducceklubbens annonsforum så kan du komma undan med några tusenlappar.
Har själv kört japsar länge(har förvisso fortfarnade 2 japsar) innan jag klippte till och köpte en beggad 996a. Det är bara att välja om man vill handla med hjärtat eller hjärnan, för det är ju inget snacka om R1an är en bättre hoj? Duccen är väldigt racing och obekväm i jämförelse med yamman men det han något som ingen japs har "en själ". Duccen är underbart vacker och med det ballaste motorljudet jag någonsin hört ur en hoj, så den enda jag ångrar är att jag inte köpte en tidigare. :tummenupp

emullo skrev:
He he. gillar oxå din avatar.. :tummenupp

Men betyder det att du gillar volvo o saab motorer då, (Svenska flaggan).

Men den Danska förstår jag inte, tillverkar de motorer?

Kanske får byta ut de andra till Japanska flaggor..

R1 RÅCKAR !!! :yoparty

Danskarna har gjort en motorcykel "Nimbus" för en herrans massa år sedan!

Hallden2004 skrev:
Danskarna har gjort en motorcykel "Nimbus" för en herrans massa år sedan!

AAA.. okej, det förklarar saken. tror jag :)

Tackar..Man lär sig något nytt varje dag. :tummenupp

Nysse skrev:
Jaa! Håller med er... sånt skräp! Ducati usch & tvi! Skulle inte äns villja provköra om jag blev erbjuden. Det är bra när vi med erfarenhet av alla hojar kan ta död på myterna. :tummenupp

Nu ska jag snacka sporthoj i nån annan tråd....orkar inte med sandlådan längre.

/

Man stöter på andra reaktionen ibland. Jag var hos handkirurgen i höstas och när jag fick komma in från väntrummet så sneglade läkaren ogillande på numret av "streetfighter" jag hade i handen och sa -Jaha jag förstår du åker hoj, vad kör du för hoj? Blev lite förvånad då läkare i regel inte gillar hojarna som förser dom med jobb, och svarade -Ducce 996, varpå läkaren svarade -Bra sånt där japanskt skit ska man inte hålla på med!. Ducatiister finns som sagr där man minst anar det?

Hightuned skrev:
Man stöter på andra reaktionen ibland. Jag var hos handkirurgen i höstas och när jag fick komma in från väntrummet så sneglade läkaren ogillande på numret av "streetfighter" jag hade i handen och sa -Jaha jag förstår du åker hoj, vad kör du för hoj? Blev lite förvånad då läkare i regel inte gillar hojarna som förser dom med jobb, och svarade -Ducce 996, varpå läkaren svarade -Bra sånt där japanskt skit ska man inte hålla på med!. Ducatiister finns som sagr där man minst anar det?

Det där känner man ju igen.

Har fått liknande svar av allt från Taxichaffisar till Tjänstemän, Lantbrukare till Storstadsbor och Glidaråkare till motardägare. Kul är det. :)

Keihin skrev:
Du ser ljuset alltså? Trevligt! Men, på vilket sätt är en Ducati överdrivet dyr? I förhållande till vaddå? Är en Ferrari överdrivet dyr? Är en Fiat Uno överdrivet dyr?

/K
Och att jämföra Ducati med Ferrari är mest överblivet i mitt tycke då Ferraris produkter även står sig fint i jämförelse med andra sportbilar prestandamässigt, unlike Ducati :)

"Japansk skit" måste vara det mest efterblivna som någonsin sagts för övrigt.
Japanerna har verkligen överlägsen kvalité i praktiskt taget allt de gör.
Avundsjuka är ordet ni letar efter.

PenDragon skrev:
Och att jämföra Ducati med Ferrari är mest överblivet i mitt tycke då Ferraris produkter även står sig fint i jämförelse med andra sportbilar prestandamässigt, unlike Ducati :)

Jämförde han inte det lika mycket med en Fiat Uno? Men kul att du drog pararellen Ducati-Ferrari, måste ju betyda nåt :D

IO skrev:
Jämförde han inte det lika mycket med en Fiat Uno? Men kul att du drog pararellen Ducati-Ferrari, måste ju betyda nåt :D
Ja, det var den jämförelse som var mest absurd, den andra kändes bara naturlig så jag lät bli att kommentera den ;)

PenDragon skrev:

Också har dom rätt kul ögon...

PenDragon skrev:

Jepp, du har så rätt. :tummenupp
Tycker Japanska hojar verkar bra tycker jag.. men det är kanske bara jag i ducceträsket som tycker det..

Avundsjuk, JAHA..!!! råck ån..!! :yoparty

Tillbaka till frågan:
Provkör, gör valet, skit i oss, bestäm själv, det är du som ska ha hojen. :)

emullo skrev:
Jepp, du har så rätt. :tummenupp
Tycker Japanska hojar verkar bra tycker jag.. men det är kanske bara jag i ducceträsket som tycker det..

Avundsjuk, JAHA..!!! råck ån..!! :yoparty

Tillbaka till frågan:
Provkör, gör valet, skit i oss, bestäm själv, det är du som ska ha hojen. :)
Skönt att någon i det där träsket har ett sugrör som förser din hjärna med luft iaf ;)
Nej men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en Ducce om de var mer prisvärda.
Jag betalar liksom inte 50% mer för märkets skull... Framför inte när det inte ens är mer prestige i märket såvidare du inte frågar en ägare av just en sådan hoj ;)

PenDragon skrev:
Skönt att någon i det där träsket har ett sugrör som förser din hjärna med luft iaf ;)
Nej men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en Ducce om de var mer prisvärda.
Jag betalar liksom inte 50% mer för märkets skull... Framför inte när det inte ens är mer prestige i märket såvidare du inte frågar en ägare av just en sådan hoj ;)

Jag tror alla redan förstått vad du tycker.. Ducati = Dyrt skit. Men för all del, förklara gärna en gång till.

Back