Ducati 916 VS 996 VS 998?

är vikten mer eller mindre den samma oberoende av modell?
 
-dB_mike skrev:
är vikten mer eller mindre den samma oberoende av modell?

SP, SPS samt R-modeler är beroende på årsmodell och dagsform hos fabriken mellan 5 och 15 kg lättare än bipostovarianterna (motorkomponenter, alubakram, kolfiberdetaljer osv)

/B
 
Av ovan listade modeller, vilken motor är mest förutsägbar vad gäller servicebehov? Är "testastretta-motorn" mer skottsäker än "desmoquattron" eller är de likvärdiga? Nån årsmodell som är bättre än övriga, ju nyare ju bättre?
 
IvarS skrev:
Av ovan listade modeller, vilken motor är mest förutsägbar vad gäller servicebehov? Är "testastretta-motorn" mer skottsäker än "desmoquattron" eller är de likvärdiga? Nån årsmodell som är bättre än övriga, ju nyare ju bättre?

Vet inte, har väldigt lite erfarenhet av testastrettan. Serviceintervallet är lika har jag för mig.

/B
 
IvarS skrev:
Av ovan listade modeller, vilken motor är mest förutsägbar vad gäller servicebehov? Är "testastretta-motorn" mer skottsäker än "desmoquattron" eller är de likvärdiga? Nån årsmodell som är bättre än övriga, ju nyare ju bättre?
Fördelen med Testastrettan är att den inte har problem med vipparmarna.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top