Ducati 1198 S Corse Special Edition

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Släpptes i samband med ny "Ducati Corse" logga på Milano-Mässan nu i veckan, rätt schysst, både logga & hoj!
[YOUTUBE-ID]gWOeE8JFY8A[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• 1 1198 S Corse SE.jpg
    1 1198 S Corse SE.jpg
    121 KB · Visningar: 522
  • 3 1198 S Corse SE.jpg
    3 1198 S Corse SE.jpg
    98.8 KB · Visningar: 430
  • 4 1198 S Corse SE.jpg
    4 1198 S Corse SE.jpg
    105.1 KB · Visningar: 472
  • 2 1198 S Corse SE.jpg
    2 1198 S Corse SE.jpg
    114 KB · Visningar: 447
  • 738221237_99Vs5-XL.jpg
    738221237_99Vs5-XL.jpg
    114.1 KB · Visningar: 109
  • 738221395_X9H53-XL.jpg
    738221395_X9H53-XL.jpg
    118.8 KB · Visningar: 87
Last edited:
Vilken tur att jag håller på att sälja min Ducati då :)

Knöt sig lite i magen där...
Så vacker...
...så dyr...
...svårmekad och med det största behov av detsamma (mek i sista stund asså)...
...så underlägsen en Gixx - i allt utom vikt o möjligen utseende (kolla bara färgerna i en Corse - Grön, Röd o något...Vit va?) nästan samma förnimmelse som B-läget på en mattsvart GixxThou... :målaentavla

Varför finns Ducati kvar som varumärke egentligen, hmmm, ... för att den är sexig kanske...:va

Verkar som att anhängare av Apple o Ducce har mycket gemensamt - en ideologi kring något utöver det vanliga... och omöjliga. Något vackert, som endast fungerar i händerna på en "troende & trogen, Bologna-pilgrim"

/Gixx-4-ever, Luv my Gixx and my Jailbreaked iPod - best of 2 worldz :yoparty

Så vacker...
...så dyr...
...så underlägsen en Gixx - i allt utom vikt o möjligen utseende (kolla bara färgerna i en Corse - Grön, Röd o något...Vit va?) nästan samma förnimmelse som B-läget på en mattsvart GixxThou... :målaentavla

Varför finns Ducati kvar som varumärke egentligen, hmmm, ... för att den är sexig kanske...:va

Verkar som att anhängare av Apple o Ducce har mycket gemensamt - en ideologi kring något utöver det vanliga... och omöjliga. Något vackert, som endast fungerar i händerna på en "troende & trogen, Bologna-pilgrim"

Görs inte ipod av Apple:va

Med den där hemska färgsättningen passar den bättre i valfri Fast & Furious-film (helst körd av en skitarg japan med en MP5 & skinnjacka) än på gatan :tvärful

Görs inte ipod av Apple:va
Moahaha... läs igen o förstå sarkasmen!
Bägge är udda, o jag gillar bägge, men liksom Apples iPod, måste nog även Duccen Jailbreakas - lättast genom att byta till en Gixx :tummenupp

Utseendemässigt är Duccen nästan lika vacker som en iPod.... eller nået :1pajas

Så vacker...
...så dyr...

vilket förbannat jäkla gnäll...:rolleyes:

Moahaha... läs igen o förstå sarkasmen!
Bägge är udda, o jag gillar bägge, men liksom Apples iPod, måste nog även Duccen Jailbreakas - lättast genom att byta till en Gixx :tummenupp

Utseendemässigt är Duccen nästan lika vacker som en iPod.... eller nået :1pajas

Japp, japp, ville bara vara lite retsticka:D
Mellantinget vad alltså, jag älskar gixxer för den är bäst, men jag älskar ipod för den är rolig, men kanske inte alltid bäst. Som sagt, det bästa av två världar:)

Last edited:
Eftersom du har en en Gixx K8, och dessutom ofta har vettiga och spetsiga inlägg, gillar jag dig oxå :krama
Värre då med Ankan som är inställsam och av samma kön :mad:

(/:D:krama :fredagshumör)

Jag kör ju riktig hoj iaf:D
Yamaha is da shit:blah

Ha en trevlig helg gött fölk...

Last edited:
Det bästa med den är att pöbeln inte har råd vilket är ju najs. Hur kul är det att se sin riskokare i 30 ex på Bulten var och varannan dag ? Det är fan som att ha en flickvän som alla kan unna sig he he...Annars vet jag inte riktigt vag jag ska säga om färgerna annat än att de är fula.

Det bästa med den är att pöbeln inte har råd vilket är ju najs. Hur kul är det att se sin riskokare i 30 ex på Bulten var och varannan dag ? Det är fan som att ha en flickvän som alla kan unna sig he he...Annars vet jag inte riktigt vag jag ska säga om färgerna annat än att de är fula.

Du verkar ju ha en Ducce 1098 - OCH en WRX...?
Man väljer väl antingen en WRX STi & Gixx1000 (som jag) eller en Ducce 1098 & i så fall en Citra CV2!? Design, före all funktion? :D

"Råd" är väl sekundärt - speciellt med dagens räntor... alla har "råd" med allt! Bara att låna till lånen... juh!

Hmmmm.... en Ducce i vardagsrummet, istället för blommorna - ingen dum ide! Skall bara övertyga en fru - säkert lätt o fixat över en kopp kaffe. :huvet

Det bästa med den är att pöbeln inte har råd vilket är ju najs.

Du skulle plockat av dig freestyle'n och satt dig längst fram i klassrummet där i slutet på gymnasiet, då man lärde sig det viktiga här i livet.. En vanlig Volvo V70/SAAB 95 är väl dyrare än en 1198S? Känns ju verkligen som en s.k statuspryl då :3freak

Last edited:
Du skulle plockat av dig freestyle'n och satt dig längst fram i klassrummet där i slutet på gymnasiet, då man lärde sig det viktiga här i livet.. En vanlig Volvo V70/SAAB 95 är väl dyrare än en 1198S? Känns ju verkligen som en s.k statuspryl då :3freak

Fast till radhuset och Volvon har ju populasen redan lånat och därmed fixat till sin kred rating så att det inte blir så mycket över så att det räcker till en dyr leksak...folk måste ju äta ibland och kanske åka till Kanarieholmarna. Det dräller inte av high end Duccar i samma utsträckning som av Räkor och 60 tkr skillnad är en av de viktigaste anledningarna. Status pryl eller inte så är inte en 1198 ett massproducerat lik för pöbeln som alla kan unna sig och det tycker jag är en av faktorerna som gör den intressant. Mest för att när en väl dyker upp någonstans så skapar den mer uppmärksamhet än en Rhetta eller Gixxer någonsin kan göra.

Last edited:
Du verkar ju ha en Ducce 1098 - OCH en WRX...?
Man väljer väl antingen en WRX STi & Gixx1000 (som jag) eller en Ducce 1098 & i så fall en Citra CV2!? Design, före all funktion? :D

"Råd" är väl sekundärt - speciellt med dagens räntor... alla har "råd" med allt! Bara att låna till lånen... juh!

Hmmmm.... en Ducce i vardagsrummet, istället för blommorna - ingen dum ide! Skall bara övertyga en fru - säkert lätt o fixat över en kopp kaffe. :huvet

Fast bil är ju inte så intressant. Den är till för transport från A till B och kan man ha lite roligt under tiden så varför inte. Kan tom vara värt en vända till JRM...designen har de dock inte lyckats med. Det är nog den fulaste bilen jag haft i hela mitt liv. Det är lite av..bag in box över den, men det är ju så med Japanska bilar (hojar). De gör sitt, de gör det bra för pengarna. Stil, karaktär och smak för man betala extra för. Inget fel i det. Jag blir lika full på en kartong gredos som på 4 flaskor 500 kr vin så det blir oftare kartongen.

Så vacker...
...så dyr...

Heh knöt sig lite i magen där. Instruktör som skryter om sin dussin hoj "gixxern" världsbäst och allt :yoparty förmodar att du äger en gixxer, orkar inte ens kolla din profil. Såklart gixxer spöar ju allt, heh. Nej Ducati finns för och ta luften ut radfyra muppar som tror dom vet allt om allt. Och jag vill absolut inte ta ur gixxern ur produktion. Ducati måste ju ha nåt och spöa..

Heh knöt sig lite i magen där. Instruktör som skryter om sin dussin hoj "gixxern" världsbäst och allt :yoparty förmodar att du äger en gixxer, orkar inte ens kolla din profil. Såklart gixxer spöar ju allt, heh. Nej Ducati finns för och ta luften ut radfyra muppar som tror dom vet allt om allt. Och jag vill absolut inte ta ur gixxern ur produktion. Ducati måste ju ha nåt och spöa..

Hahaha... du personifierar det jag beskriver - en "Religion". Betvivla eller klaga på Ducati offentligt och man blir stenad! Störtlöjligt.

Det du inte begriper, eller orkar genom att klicka på min profil, är att jag under många år kört Aprilia och varit störtnöjd.
Att jag KANSKE är lite ironisk kring Ducati... Att jag faktiskt länge funderade mellan en 1098 och Gixx... men nädå - klagar man på detta varumärke får man stå ut med stening.
Duccekollektivet är tacksamma att retas med - tvärilska och hatare av övriga varumärken :D:krama

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti