Ducati 1198 S Corse Special Edition

Fast till radhuset och Volvon har ju populasen redan lånat och därmed fixat till sin kred rating så att det inte blir så mycket över så att det räcker till en dyr leksak...folk måste ju äta ibland och kanske åka till Kanarieholmarna. Det dräller inte av high end Duccar i samma utsträckning som av Räkor och 60 tkr skillnad är en av de viktigaste anledningarna. Status pryl eller inte så är inte en 1198 ett massproducerat lik för pöbeln som alla kan unna sig och det tycker jag är en av faktorerna som gör den intressant. Mest för att när en väl dyker upp någonstans så skapar den mer uppmärksamhet än en Rhetta eller Gixxer någonsin kan göra.

60 tkr handlar inte om jag inte har råd.

Precis som för många andra handlar det om jag inte har lust att
lägga så mycket pengar när jag får en lika (min åsikt) potent hoj
som håller bättre för mindre pengar.

Anta inte att folk inte har råd, för det har många. Bara ingen lust.

60 tkr handlar inte om jag inte har råd.

Precis som för många andra handlar det om jag inte har lust att
lägga så mycket pengar när jag får en lika (min åsikt) potent hoj
som håller bättre för mindre pengar.

Anta inte att folk inte har råd, för det har många. Bara ingen lust.

"...så mycket pengar när jag får en lika (min åsikt) potent hoj
som håller bättre för mindre pengar."..

Fast för folk som "har råd" är "jämförspriset" rätt betydelselöst de kan ju unna sig att köpa det som "smakar bra" och skita i vad det kostar per kilo. Känns det rätt så är det värt och just känslan är det som väldigt ofta gör att Ducati får översvallande bra recensioner i motorpressen. Därför mår märken som t ex Rolex rätt bra även i dåliga tider...fast logiskt sett borde de vara utkonkurrerade av Swatch som ju mäter tiden betydligt bättre än en mekanisk Submariner. Vem skulle inte hellre önska sig en Rolex i julklapp än en Swatch...medan när de måste ut med pengarna själva har de inte "lust" att betala för "märket" och "imagen" när en Swatch mäter tiden bättre ?

Oavsett mekanismen bakom saker som "design message" och "brand"...så at the end of the day försöker de flesta av oss göra våra hojar på något sätt unika, de flesta pimpar hojarna på något sätt...Den bästa pimpningen som jag ser det är att köpa en hoj som (av den ena eller andra anledningen, "råd", "lust" alt "råd att ha lust" osv) inte är som Ahlgrens Bilar dvs i var mans hand....och SEN pimpa den så att tom bland de få som har blir den lite unik. Det är ju till slut en lekstuga och inget annat !:tummenupp

Duccekollektivet är tacksamma att retas med - tvärilska och hatare av övriga varumärken

Absolut inte, äger ju själv en Sugkuki utöver min Ducce. Den får mig bara att uppskatta min italienska ännu mer, ty Suzuki är klart SÄMST bland de japanska tillverkarna. Min nästa japan blir någon av de 3 andra, helt klart.

(Skrivet mest för att reta folk, men jag anser Suzuki sämre än de 3 andra, ja!) :D

Edit: "Topicduccen" är inte ett dugg snygg btw. Knarkfärger. Gör om gör rätt. Måla röd...

Last edited:
Hahaha... du personifierar det jag beskriver - en "Religion". Betvivla eller klaga på Ducati offentligt och man blir stenad! Störtlöjligt.

Det du inte begriper, eller orkar genom att klicka på min profil, är att jag under många år kört Aprilia och varit störtnöjd.
Att jag KANSKE är lite ironisk kring Ducati... Att jag faktiskt länge funderade mellan en 1098 och Gixx... men nädå - klagar man på detta varumärke får man stå ut med stening.
Duccekollektivet är tacksamma att retas med - tvärilska och hatare av övriga varumärken :D:krama

Du är ironisk, helt ok. Tycker Gixxern är vacker den med, och en sjuhelvetes banracer (helt sant) men att säga att den äger allt annat är som och säga att gul-lök är bättre än röd-lök..

Visst, jag är ett ducati freak det kan jag hålla med om. Älskar Ducati. Ljudet, Vridet på låga varv, kraften som kommer innan 8000 RPM och kraften som kommer EFTER 8000 RPM.

Kommer förmodligen aldrig att äga en annan hoj. MEN jag skulle aldrig föreslå en nedläggning av ett konkurrerande märke för det är det som skapar mångfald. Vi har alla rätt och välja det som faller oss i smaken.

PS. kan du lära mig nerlägg med knäskrap och bakhjuls köra, PLZZZ i need it! DS.

Last edited:
"...så mycket pengar när jag får en lika (min åsikt) potent hoj
som håller bättre för mindre pengar."..

Fast för folk som "har råd" är "jämförspriset" rätt betydelselöst de kan ju unna sig att köpa det som "smakar bra" och skita i vad det kostar per kilo. Känns det rätt så är det värt och just känslan är det som väldigt ofta gör att Ducati får översvallande bra recensioner i motorpressen. Därför mår märken som t ex Rolex rätt bra även i dåliga tider...fast logiskt sett borde de vara utkonkurrerade av Swatch som ju mäter tiden betydligt bättre än en mekanisk Submariner. Vem skulle inte hellre önska sig en Rolex i julklapp än en Swatch...medan när de måste ut med pengarna själva har de inte "lust" att betala för "märket" och "imagen" när en Swatch mäter tiden bättre ?

Oavsett mekanismen bakom saker som "design message" och "brand"...så at the end of the day försöker de flesta av oss göra våra hojar på något sätt unika, de flesta pimpar hojarna på något sätt...Den bästa pimpningen som jag ser det är att köpa en hoj som (av den ena eller andra anledningen, "råd", "lust" alt "råd att ha lust" osv) inte är som Ahlgrens Bilar dvs i var mans hand....och SEN pimpa den så att tom bland de få som har blir den lite unik. Det är ju till slut en lekstuga och inget annat !:tummenupp

Att jämföra Rolex och Ducati är helt fel då Rolex har livstids garanti och om ducce skulle ha det så hade dom konkat för länge sen!
Ducce är för mig som skidturisterna i Åre med fetaste storslalom-carvern som man endast ser åka till och från värmestugan!

När motorrad gör sitt långtest och tex. zx10-04 verkar ny med få fel och en 1098 spräcker en kolv efter halva sträckan så behövs inte fler argument!

Du skrev även hur kul det var att se 30st likadana hojar som din varje gång du kör...
Bryr du dig verkligen om sånt?
Det betyder isf att det är viktigare vad man kör än hur man kör!

Vill man köra ducati så tycker jag man ska göra det men den självinsikt som verkar saknas är helt enkelt inte befogad! Jag vet vad som är bra och dåligt med min hoj och vågar även erkänna det till någon med annat märke!

Ännu en ducati tråd som håller på och spåra ur :tummenupp K6= är inte det sug versionen dom kom ut med?? Allt annat är ett försök och förbättra det som en gång var men inte längre är :arsele

Vrooom: Jupp, håller med, går och lägger mig!

Filmen var bra.. Dock tycker jag 1198:an gör sig bäst som enfärgad.. Corse edistion är för plåttrig.. Ser för mycket japs ut helt enkelt.

Som ägare av Ducce så är man van med den andra diskussionen.
Lämnar den till de som vill ta det.. Jag gillar min ducce oavsett.:tummenupp

Last edited:
Sprang över två nya bilder förut, det får nog fan bli en sån här tillslut :drool

Bifogat

• 738221237_99Vs5-XL.jpg
    738221237_99Vs5-XL.jpg
    114.1 KB · Visningar: 66
  • 738221395_X9H53-XL.jpg
    738221395_X9H53-XL.jpg
    118.8 KB · Visningar: 63
Hade jag haft något annat än studentekonomi så... Snyggast.nu enligt mig! (tur att inte alla andra tycker det så man blir lite mer unik när man väl har en i garaget :D)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti