ducati 1098 presenterad!!!!!!!!

Maverick_ou812 skrev:
2602705 En fråga som bara måste besvaras av någon. Kommer den som Biposto också eller? Kan inte hitta den infon.

Både Base och S kommer vara tillgängliga som Mono eller BiP.
Förmodligen får Mono´n en alu bakram som lättar lite mer..

Jag kan fortfarande inte förstå att de lyckats banta ner hojen till 171 kg torrvikt...

Låt vara att Ducati gjort en "japan" vägning a la
*ingen vätska/olja/vatten någonstans
*inget batteri
*-10%

så är det ju ÄNDÅ grönj*vligt mycket lättare än 999:an..
 
Maverick_ou812 skrev:
2602705 En fråga som bara måste besvaras av någon. Kommer den som Biposto också eller? Kan inte hitta den infon.

Skjutsa gör man med bil! :)

amullo skrev:
2602720 Både Base och S kommer vara tillgängliga som Mono eller BiP.
Förmodligen får Mono´n en alu bakram som lättar lite mer..

Jag kan fortfarande inte förstå att de lyckats banta ner hojen till 171 kg torrvikt...

Låt vara att Ducati gjort en "japan" vägning a la
*ingen vätska/olja/vatten någonstans
*inget batteri
*-10%

så är det ju ÄNDÅ grönj*vligt mycket lättare än 999:an..

Ducce har ju i alla fall tidigare varit duktiga på att hålla sig närmare sanningen vad gäller uppgiven effekt och vikt än sina något mer mytomaniska kollegor från den uppgående solens land. Hoppas Ducce håller kvar vid detta och inte går i marknadsföringsfällan!

Fan, jag börjar redan gilla den där hojen skarpt. Det här var ju inte meningen...
 
Last edited:
amullo skrev:
2602720 Både Base och S kommer vara tillgängliga som Mono eller BiP.
Förmodligen får Mono´n en alu bakram som lättar lite mer..

Jag kan fortfarande inte förstå att de lyckats banta ner hojen till 171 kg torrvikt...

Låt vara att Ducati gjort en "japan" vägning a la
*ingen vätska/olja/vatten någonstans
*inget batteri
*-10%

så är det ju ÄNDÅ grönj*vligt mycket lättare än 999:an..
Mmmmmm... du har också satt upp en 1098:a på önskelistan va?

DR-Zätare skrev:
2602723 Skjutsa gör man med bil! :)
Nu förstår jag inte... alla säger ju att Ducce är en posörmoppe som bara passar att stå o visa upp vid korvmojjen, klart man måste kunna skjutsa... :tungan
 
Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2602745 Nu förstår jag inte... alla säger ju att Ducce är en posörmoppe som bara passar att stå o visa upp vid korvmojjen, klart man måste kunna skjutsa... :tungan

Posörvärdet måste ju vara betydligt högre på en monoposto än en biposto. Orsaker till detta är två:

1. Det är betydligt racigare med monoposto och alla vet ju posörformeln lyder:

(R*Pr)2 = Po.

R är i detta fall "racefaktor", Pr är priset på hoj, tillbehör och personlig utrustning och Po är posörfaktor som alltså ökar med kvadraten (2) av ökningen i racefaktor multiplicerat med pris.

2. En regel för att klassas som posör är väl att man egentligen inte ska vara speciellt duktig på att köra vilket kommer att framgå tydligare om du skjutsar eftersom du då har någon som kan intyga hur nära du var att köra på refugen när du skulle göra en U-sväng eller att du faktiskt bromsar när det är motljus.
 
Last edited:
DR-Zätare skrev:
2602869 Posörvärdet måste ju vara betydligt högre på en monoposto än en biposto. Orsaker till detta är två:

1. Det är betydligt racigare med monoposto och alla vet ju posörformeln lyder:

(R*Pr)2 = Po.

R är i detta fall "racefaktor", Pr är priset på hoj, tillbehör och personlig utrustning och Po är posörfaktor som alltså ökar med kvadraten (2) av ökningen i racefaktor multiplicerat med pris.

2. En regel för att klassas som posör är väl att man egentligen inte ska vara speciellt duktig på att köra vilket kommer att framgå tydligare om du skjutsar eftersom du då har någon som kan intyga hur nära du var att köra på refugen när du skulle göra en U-sväng eller att du faktiskt bromsar när det är motljus.


Den formalen verkar vara den förenklade..

Den tar inte hänsyn till:

C faktorn = Chickenstripe.. Mäts i mm och utgör en multiplikatfaktor
FK = Färg kordinerat
Ne = Neon (upphöj i 2 för varje enskilld neonljus källa)

Alltså
(R*Pr)2 x (C*Fk) x Ne2= Po.

:D :tummenupp :D
 
amullo skrev:
2602888 Den formalen verkar vara den förenklade..

Den tar inte hänsyn till:

C faktorn = Chickenstripe.. Mäts i mm och utgör en multiplikatfaktor
FK = Färg kordinerat
Ne = Neon (upphöj i 2 för varje enskilld neonljus källa)

Alltså
(R*Pr)2 x (C*Fk) x Ne2= Po.

:D :tummenupp :D

Jag är rädd att du har passerat bortom gränsen för mina matematiska kunskaper nu, vilket i sig kanske inte är någon bragd men det omöjliggör i vilket fall som helst för mig att säga bu eller bä om din nya formel.

Vad jag dock förstår är att den är betydligt mer heltäckande än mitt fulhack! :)
 
HönaPower skrev:
2602891 Ser ju för fan ut som en VFR...vad hojtar ni om? :va

dumbass.jpg_thumb.jpg
 
Kul för betalande ducatiköpare att nästan få japs prestanda a´la 1998 (r1) redan 2007:tummenupp

Imponerande!

*FLAIMBAITE*
 
Gustav O skrev:
2600985 En Duccetråd utan Sandstream? Vart är världen på väg? ;)
Var på Sveriges baksida hela dagen igår, visste att jag skulle missa något riktigt viktigt här på SH :D
PeGe skrev:
2601107 Sandstream har sett ljuset och insett att han kommer att bli duktigt avtorkad på banorna de närmaste åren av standard-duccar...:tuttar
Ja, 160 Hk och 173 kg är verkligen skrämmande prestanda på en 1100.
Sen brukar Ducce-ägarna vara sällsynta på bandagar eller tävlingar av förklarliga skäl men skulle jag vara ivägen så lovar jag att vinka förbi dem.
 
HönaPower skrev:
2602891 Ser ju för fan ut som en VFR...vad hojtar ni om? :va

Jo likheten är ju slående....:rolleyes:

Såja..., ta på dig glasögonen nu så blir de nog bra....:såjaponken
 
sandstream skrev:
Sen brukar Ducce-ägarna vara sällsynta på bandagar eller tävlingar av förklarliga skäl...
Som är att de själva arrangerar billiga och bra bandagar som du inte har varit välkommen till tidigare. Men nu, när du ska köpa en 1100 och lärt dig uppskatta grappa, så kan även du börja köra med dem. Vinka till dem från mig också :D
 
Bingo skrev:
2602924 Som är att de själva arrangerar billiga och bra bandagar som du inte har varit välkommen till tidigare. Men nu, när du ska köpa en 1100 och lärt dig uppskatta grappa, så kan även du börja köra med dem. Vinka till dem från mig också :D
Ska bli spännande att se de svenska priserna för 1098.
 
Triggerhappy skrev:
2602916 Kul för betalande ducatiköpare att nästan få japs prestanda a´la 1998 (r1) redan 2007:tummenupp

Imponerande!

*FLAIMBAITE*

Med hälften så många cylindrar är det väldigt imponerande!

sandstream skrev:
2602942 Ska bli spännande att se de svenska priserna för 1098.

Knycker lite från amullo!

Inga Euro/kronor priser före måndag..

USA uppger MSRP till..
1098 : 15.000$
1098S: 20.000$
1098S Tri-coloure: 24.000$


Blir antagligen samma prisläge som 999:an.
 
Last edited:
Back
Top