ducati 1098 presenterad!!!!!!!!

Såja!

Låt nu inte denna tråd gå alla Ducati-trådarnas väg.:mad:

Prata 1098 och lämna Japan vs Italien/Europa snacket till en annan tråd.
Låt vara att MCN hävdar att nya 1098 skall "outdrag a GSX-R1000", men vi får vänta till lite mer omfattande tester innan vi får se om det är sant.
Rad4 eller V-twin.. Alla har vi våra egna preferenser. Sandstream (med flera) älskar rad4 pga effekten och priset.. Jag (med flera) älskar V-twin pga av andra anledningar som motorkaraktär, design, ljud, "känsla" OSV (själ?:D ).

Nåja.. Jag kan meddela att de första eftermarknadsdelarna till 1098 redan hamnat i marknaden USA.. Mest CF lovas, dock inga bilder än.. Hoppas någon gör något åt det gräsligt stora värmeskyddet på avgasröret..:näsblod
 
Är det bara R:en som kommer att vara 1198cc eller kommer även standardmodellerna att få 100cc till 2008?
 
Mackz skrev:
2603278 Är det bara R:en som kommer att vara 1198cc eller kommer även standardmodellerna att få 100cc till 2008?

Om det vore så att alla modeller blir 1198 till 2008 är det nog liten risk att Ducati skulle avslöja det nu eftersom ganska många skulle vänta med att köpa tills 1198:an kommer då.

Det blir säkert så att de behåller 1098 kubik för vanliga och S modellen under det modellår som R:en introducerats för att göra R:en lite mer speciell och inte göra de kunder som köpt en 1098 alltför besvikna redan efter ett år.

De gjorde ju på liknande sätt med 996R där R fick testastretta motorn ett år innan vanliga modellerna fick den.
 
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha

Ska bara göra ett "våldsamt" stort uttag på banken först.
 
Den ser ut som en moderninserad 996, vilket är mycket bra. Det är nämligen (som jag sagt tidigare) den i mitt tycke absolut snyggaste hojen genom tiderna.
En riktig 10-poängare utseende-mässigt.
 
Nog kan jag tänka mig att förflytta mig på en sån där 1098, är någon intresserad av en 996 SPS till sommaren -07, så verkar det som jag har en som jag kan avstå.
 
Gustav O skrev:
2603090 Vad får du ut av att i tråd efter tråd påpeka för folk att de har dålig smak, köper dåliga hojar till för höga priser?
Roliga inlägg från en del naiva ägare :)

Men utav respekt för tex Amullo som verkar vara en vettig kille så ska jag försöka vara lite mer saklig i framtida trådar om Ducati och inte svara på flemjönskningar från tex Gustav ;)
 
DR-Zätare skrev:
2603145 Det kan ju i och för sig vara vilka märken eller företeelser som helst, så fort ett eller två läger som föredrar ett alternativ av andra orsaker än "logiska" argument så blir diskussionerna inte vackra.

Jag har åkt både Ducce och japanskt och jag tycker bägge har sin charm. I och för sig betyder det väl att jag gjort mig omöjlig i bägge lägren så jag får väl bilda ett eget läger; "vi som kör den hoj vi kör och skiter i varför andra förerdrar det ena eller det andra" :)

Jag ansöker om medlemskap :)

Glömde en sak.... riktigt vacker hoj men plånboken säger nej :(
Fan, var är min V75 vinst....
 
Last edited:
Tittar man riktigt noga så ser man hur den gapskrattar åt alla japanhojar
(inklusive min egen)

VILL HA :tuttar
 
Fler bilder.
 

Bifogat

  • e5927759.jpg
    e5927759.jpg
    125.3 KB · Visningar: 197
  • efaec121-1.jpg
    efaec121-1.jpg
    94.8 KB · Visningar: 127
  • 271327fd.jpg
    271327fd.jpg
    134.8 KB · Visningar: 207
sandstream skrev:
2603659 Har de popnitat fast kåpglaset?

Nää.. Ser ut som samma lösning som på 916/999. Små torx skruvar som sitter i gummiklädda muttrar monterade på baksidan. Pilliga som f*n att få bort, men det går.

IMG_1031.JPG
 
amullo skrev:
2603679 Nää.. Ser ut som samma lösning som på 916/999. Små torx skruvar som sitter i gummiklädda muttrar monterade på baksidan. Pilliga som f*n att få bort, men det går.

Framför allt är de dyra och finns således inte på Suzuki så därför har inte Sandstream sett dem. Specialverktyget för torxskruvarna är en liten läckerbit oxå.

Ja just det ja, det var 1098 det handlade om. Den verkar trevlig, men ful. Tamburini åter!
 
Jamen så trevligt!

Nu har man äntligen något positivt att koncentrera sig på. Jag tror att jag skall beställa en imorgon bitti.

En 999:a 04 är således nu till salu, tjejkörd för övrigt, finns det några hugade spekulanter?


Skruvtypen BTW heter "pan-head-shoulder" ett vackert namn på en vacker skruv, eller hur?
 
Last edited:
Fist Woman skrev:
2603703
En 999:a 04 är således nu till salu, tjejkörd för övrigt, finns det några hugade spekulanter?

Skicka ett PM till Sandstream, innerst inne vill han ha en Ducati men han vet inte om det än. Du kan säkert få bra betalt för att hålla tyst om det här på Sporthoj.
 
Hmmm... 1100 cc och 1200 nästa år. Är det bara jag som har problem med förstoringen av slagvolymen? Sporthojar ska ha små varviga motorer. Kubik är för glidare. Det känns lite desperat att gå över litergränsen. De borde satsa på en högvarvig 800 cc V4 istället och prissätta den seminormalt, dvs normalt med Ducati-mått mätt. Den hade jag köpt.
 
Mackz skrev:
2603708 Skicka ett PM till Sandstream, innerst inne vill han ha en Ducati men han vet inte om det än. Du kan säkert få bra betalt för att hålla tyst om det här på Sporthoj.

Jag har alltid tyckt att suzuki är Ducatis motsats, det är svårt att sätta fingret på vad som är dåligt, likheten kan emellertid vara att jag kan känna någon slags hatkärlek till vissa suzukimodeller,GSXR 750 85-86 och GSX 750 ES-83 tex.

Fast när jag tänker efter så... känna är nog inte sandströms starkaste sida, du har nog fel i alla fall.
 
:tummenupp Snyggers! Det ser ut som om Ducati har tagit ett kliv tillbaka och gjort en "facelift" på gamla 916-designen.
 
Back
Top