ducati 1098 presenterad!!!!!!!!

Riktigt, riktigt fin. Gillade aldrig 999:an men den här faller jag för direkt!

tycker fortfarande det är en korsning mellan trajja 675 och cbr600rr, dock en lyckad korsning, riktigt fin hoj :)

beanie skrev:
2600871 Sjukt snygg... på riktigt:yoparty

Backspeglarna går väl bort iofs. Ser ut som två kaninöron på halvfjong.
Å vem har satt motorhuven från en volvo framför kedjan???:va
de där backspeglarna ser enligt mig ut bättre än på de flesta hojarna.

tänk bara på tidiga r1an o även nya tror jag... halvmeter lång pinne med en spegel på.. rakt ut i luften. njaa..

Den där var grisjäkla toksnygg på riktigt. Vill ha en sån mer än nått annat nu... Puh!:tummenupp

En Duccetråd utan Sandstream? Vart är världen på väg? ;)

Riktigt snygg hoj men jag är nyfiken på varför de har enkelsving igen. De tog ju bort det eftersom raceavdelningen fördrog vanlig sving. Har de fått stå tillbaka för marknadsavdelningen nu?

Den ser betydligt bättre ut på de här bilderna än den gjorde på de presentationsbilder som läckte till pressen i USA. På bilder med rörelse i ser den riktigt bra ut!

Den mustiga svingen är det största behållningen tycker jag...
Lite väl mycket traja 675 över den annars...

Gustav O skrev:
2600985 En Duccetråd utan Sandstream? Vart är världen på väg? ;)

Kan meddela att Sandstream numera hänger på Ducceklubbens forum och talar sig varm för känslan av att äga en Ducati. Numera under namnet "Flusso della sabbia".

Sandstream har sett ljuset och insett att han kommer att bli duktigt avtorkad på banorna de närmaste åren av standard-duccar...:tuttar

Vet någon om denna ersätter 999an eller ska båda finnas kvar?

Mamma mia - den ser läcker ut - jag hoppas den kommer vara ännu finare "IRL". Ser fram emot en prov tur!!!

btw Mullo - det ser ju ut att bli torrkoppling ;D Juhuuuu...

Last edited:
Swedie skrev:
2600949 de där backspeglarna ser enligt mig ut bättre än på de flesta hojarna.

tänk bara på tidiga r1an o även nya tror jag... halvmeter lång pinne med en spegel på.. rakt ut i luften. njaa..

Ja de har lyckats riktigt bra med backspeglarna (liksom med resten av hojen), sen är det väl antagligen så att man inte ser mer än sina armbågar i dessa till skillnad mot R1ans speglar.
På 999an får man ju lyfta på armen och kolla in under armhålan om man vill se bakåt. Kan meddela att det inte fungerar om man har en överdragsjacka som fladdrar :näsblod
Fan att det alltid ska komma något nytt häftigt som får en att vilja byta hoj även fast man är toknöjd med det man har :huvet

Kommer det en R/SP-modell på den kanske?

Faktiskt himla fin hoj :)

Superlight skrev:
2601060 Kan meddela att Sandstream numera hänger på Ducceklubbens forum och talar sig varm för känslan av att äga en Ducati. Numera under namnet "Flusso della sabbia".

:rofl :rofl :rofl

Ducati for life skrev:
2601202btw Mullo - det ser ju ut att bli torrkoppling ;D Juhuuuu...

Japp. J*klars.. Har aldrig varit så glad att ha fel! Torrkoppling rulez!:yoparty

R´n kommer 2008 med 1200 cc och ~180 häst.

1098 kommer att ersätta 999 för år 2007, men kommer fortfarande att användas i WSBK för säsong 2007.

Last edited:
Back