Ducati 1098/1198 tråden!

Det är onekligen oväntat billigt att serva ducce. :)

Man får gratulera till chey-hojen! :hihi ;)


Tack tack, den är riktigt rolig att köra, sjukt mycket snällare än KTM:en.

Kommer nog ta ett par veckor innan man känner sig hemma.

/A
 
Godis.

Vart handlar man godis till cykeln inom EU?

Letar rearsets och en smidigare skylthållare, lite kolfiber måste på plats också, chainguard och keychainguard är ett måste.

Nå? England? Tyskland?

/A
 
Jag har handlat en hel del dessa två år :rolleyes:, och jag har hittat i stort sett allt i England, och faktiskt lite kolfiber från Hongkongbaserade företat. (Ja jag vet att det låter illa när man har en ducce :D )

Vägen dit har nästan alltid varit Ebay. De flesta tillbehörsföretag finns för direktköp på Ebay.
Annars råder jag dig att fråga efter bra länkar på Ducceklubben, du är väl medlem? Där har jag också fått diverse direktlänkar till företag i framför allt England. Allt det du skriver om finns det gott om där till rimliga priser. Frakten brukar vara lite dyr från England bara, vet inte varför...

Ett annat riktigt bra stalltips är att söka på Italienska Blocket, men det förutsätter att du dels kan Italienska, eller att de kan engelska och att de vill skeppa till Sverige. Men där kan du hitta riktigt bra kap! :tummenupp

Lyckat till!

Peter

Vart handlar man godis till cykeln inom EU?

Letar rearsets och en smidigare skylthållare, lite kolfiber måste på plats också, chainguard och keychainguard är ett måste.

Nå? England? Tyskland?

/A
 
Blunda för amerikanska erbjudanden.. Det får vi aldrig här i europa.

Samma sak med 1098 förrut.. 1098s tri-c ägare fick i europe slipon, men i USA fick de helsystem inkl luftfilter och DP ECU..


Helsystem, filter och ecu ingick vid leverans av min iaf.
 
Jag har handlat en hel del dessa två år :rolleyes:, och jag har hittat i stort sett allt i England, och faktiskt lite kolfiber från Hongkongbaserade företat. (Ja jag vet att det låter illa när man har en ducce :D )

Vägen dit har nästan alltid varit Ebay. De flesta tillbehörsföretag finns för direktköp på Ebay.
Annars råder jag dig att fråga efter bra länkar på Ducceklubben, du är väl medlem? Där har jag också fått diverse direktlänkar till företag i framför allt England. Allt det du skriver om finns det gott om där till rimliga priser. Frakten brukar vara lite dyr från England bara, vet inte varför...

Ett annat riktigt bra stalltips är att söka på Italienska Blocket, men det förutsätter att du dels kan Italienska, eller att de kan engelska och att de vill skeppa till Sverige. Men där kan du hitta riktigt bra kap! :tummenupp

Lyckat till!

Peter

Klockrena tips, tack.

Tänkte ansöka om medlemskap i Ducatiklubben idag faktist, ska styra upp försäkring och annat först bara.

/A
 
Medlemskap får du bara du betalar! Kostar 200 riksdaler i årskostnad och då ingår bland annat rabatter på Bridgestonedäck, olja + att man får SMC medlemskapsrabatt på MC-försäkring. Så glöm inte nämna att du är SMC medlem när du fixar försäkringen!
 
Man behöver ju inte sakna KTM allt för mycket, ducatin tappar skruv den också, en av skruvarna till kåpan på vänstersida rasade av under gårdagens "inkörning", köper man 10 när man ändå är på gång? Eller är det slump att den rasat.

Vart handlar man?

/A
 
Är det kåpskruv? Köp på duc tokholm på frejgatan

Annars..
Ducati keamna är bra i tyskland
Desmorados i holland är bra.

Finns ett gäng bra i USA.
Motowheels
Kolla även in det amerikanska forumet www.ducati.ms
Förmodligen största ducati forumet i världen.
 
Är det kåpskruv? Köp på duc tokholm på frejgatan

Annars..
Ducati keamna är bra i tyskland
Desmorados i holland är bra.

Finns ett gäng bra i USA.
Motowheels
Kolla även in det amerikanska forumet www.ducati.ms
Förmodligen största ducati forumet i världen.

Lysande, tack för hjälpen.

Slå mig på nosen om ni tycker jag spammar sönder tråden, jag är van med Superduketråden som växer 2 sidor om dagen.

Edit:

Vilka cyklar delar fälgar? Letar ett set till regndäcken.


/A
 
Last edited:
Behöver lite hjälp av någon vänlig själ..

Mina termisar monterades på vid köp och nu ska jag plocka isär cykeln lite och behöver veta hur man monterar dit/loss ecu´n :va

Hittade en sida på nätet med bilder men hittar inte åt den längre. Alltså var exakt sitter den, något man bör tänka på?

Tack på förhand
 
ECU´n sitter vid batteriet.
Se till attt jorda dig själv vid byte och ta loss batteripolen.

GLÖM INTE att du måste till en handlare och nollställa TPS´n efter ECU byte. Detta är något de gör med servicedatorn och jag har då inte sett någon som kommit runt det.

//A
 
ECU´n sitter vid batteriet.
Se till attt jorda dig själv vid byte och ta loss batteripolen.

GLÖM INTE att du måste till en handlare och nollställa TPS´n efter ECU byte. Detta är något de gör med servicedatorn och jag har då inte sett någon som kommit runt det.

//A

Tusen tack.. Ja, jag har har hört att man ska nollställa tps´n, dock så har jag inte möjlighet att göra det direkt så min andra fråga är då om det går att köra eller om cykeln kommer att gå som en kratta?
 
Har hört att cykeln gå illa utan nollställning..

Skall du bara ha slipon så kan du ju köra med orginal ECU´n till dess att du kommer till handlaren. Byta ECU tar ju 30 sekunder och de måste ju ändå av med kåporna för att nollställa TPS´n så..

Annat om du haft helsystem, för då ska ju Lambdan bort och det blir felkod om man kör orginal ECU med lambdan urkopplad.

//A
 
Fairing kåpor

Någon här som provat fairing kåpset till 1098/1198?
Såg ett par förra helgen som såg riktigt bra ut, men osäker...
Finns tydligen olika kvalité på samma kåpset(har jag hört), men hur vet man sånt...nån som sitter på info?
Bild ex:
 

Bifogat

  • all_ducati_848_1098_alice.jpg
    all_ducati_848_1098_alice.jpg
    52.5 KB · Visningar: 63
  • all_ducati_848_1098_performance.jpg
    all_ducati_848_1098_performance.jpg
    46.1 KB · Visningar: 52
Last edited:
Det ger du f*n i för jag skall köpa först! :D

Missade ett set i england för 600 pund :huvet

/A

Någon här som provat fairing kåpset till 1098/1198?
Såg ett par förra helgen som såg riktigt bra ut, men osäker...
Finns tydligen olika kvalité på samma kåpset(har jag hört), men hur vet man sånt...nån som sitter på info?
Bild ex:


Köper du och resenserar? Tack, gulligt.

/A
 
Last edited:
Någon här som provat fairing kåpset till 1098/1198?
Såg ett par förra helgen som såg riktigt bra ut, men osäker...
Finns tydligen olika kvalité på samma kåpset(har jag hört), men hur vet man sånt...nån som sitter på info?
Bild ex:

Bara hört positiva saker om kvalitén på ducati.ms som är ett amerikansk forum. Gå in och sök lite där..
 
Gadddammit va less jag är på britter som inte orkar skicka hit grejjer,

Senaste frågan på ebay där annonsen anger "Worldwide" får man som svar:

"sorry not sending to Sweden thanks."

Är det något fel på mina pengar?

/A
 
Känner mig sjukt korkad och misslyckad, köpte en CTEK Laddkabel och smet hem tidigt från jobbet.

Tror Ni att jag lyckas få bort kraschpucken så jag får av vänster kåpa?

NEEJ!

Trodde först att jag behövde en "tunnare" 17mm hylsa och dundrade iväg för att fixa, hem igen, men ICKE, den får inte heller plats.

Kikar på höger sidan och ser att där är det minsann ingen mutter utan en insex, fina fisken tänker jag, nu ska jag väl ändå komma nånvart.

ICKE.

Jag har ingen 10 Insex och med min tur så måste man väl ändå hålla emot på andra sidan för att få loss grejjerna.

Hur gör ni? Vad använder ni för verktyg?

Det känns galet att behöva åka till Ava och fråga hur dom monterat grejjerna (Cykeln är såld där.)

/A


Update:

Efter en redig grötfrukost och MYCKET våld så är grejjerna borta, nu blir det att kasta kalle anka puckarna och på med R&G.

/A
 
Last edited:
...potentiellt problem har dykt upp.

Jag upplevde ett lätt pulsande i bromsgreppet igår på Gelleråsen vid tunga inbromsningar från 200+...det underliga är att idag kände jag inget alls av det (iofs inte sådana farter heller)? :va
Vid snällare inbromsningar igår kändes ingenting.

Inte syntes det något underligt på skivorna heller idag.

Allt är standard på 1098:an vad gäller fjädring och bromsar, hon har fått nya däck precis (men jag vet att jag kände det här tidigare i år vid inspirerad buskörning med Köpingsligan, men trodde det bara var beläggen som var lite underliga efter lång och trist vinter, eftersom man inte upplevde det igen).

Klart trist, får se vad ducce säger, hon är ju belagd med garanti än, och inte har hon gått värst långt heller (900 mil).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top