Ducati 1098/1198 tråden!

Är du beredd att offra allroundfaktorn och någorlunda vettig sittställning...och en hoj som håller fan på fortkörningstendenser någorlunda (sporthojar är ju rent av trista under 140...) - för att få en hoj som är lite stekigare, lite mer lämpad för storbanan.

Go for it.

Med tanke på att Mona tar över i höst så kommer jag nog behöva ngt stekigt som tröst.

Är 848 oduglig som gatrejser?

Jagar provkörning, tror ni kraften räcker? 990 österrikare vs. 848 italjenska.

Försäkring 47 000 (Gjensidige) Hel/hel rimligt? 30+ och zon 4, känns saftigt.

Måste väl gå att få ner lite?

/A
 
Kraften är väl sammalika, kolla med Folksam, de är de enda som kunde ge mig en vettig premie på 1098:an. :)
 
Kraften är väl sammalika, kolla med Folksam, de är de enda som kunde ge mig en vettig premie på 1098:an. :)

Liten och smidig känndes den iaf när jag torrbröt nere på DucatiSTHLM, det verkar som Arboga kommer ha den för demo 2 dagar i Juni, känns premium som fan när man måste vänta för ett test.

Folksam va mkt billigare. 14 hel/hel eller 1900:- /mån avställningsbar.

Enda problemet är separationsångesten från Österrikarn, jag vill inte ångra mig.

/A
 
Med tanke på att Mona tar över i höst så kommer jag nog behöva ngt stekigt som tröst.

Är 848 oduglig som gatrejser?

Jagar provkörning, tror ni kraften räcker? 990 österrikare vs. 848 italjenska.

Försäkring 47 000 (Gjensidige) Hel/hel rimligt? 30+ och zon 4, känns saftigt.

Måste väl gå att få ner lite?

/A

Betalar ~11.000 hel/hel hos Folksam. Ring alla, gärna 2 ggr.
 
Tack, det ska jag göra. Hur långt bort ligger "leksaksrondellen" vet du i vilken försäkringszon du bor?

/A

Du gick in på huvudkontoret med angolatröjan på och förklarade att du behövde en försäkring som fixade bombarrepor på bulten, right? :)
 
Du gick in på huvudkontoret med angolatröjan på och förklarade att du behövde en försäkring som fixade bombarrepor på bulten, right? :)

Eller så spelade jag Micke Rickfors i bakgrunden och snackade om Go-kartåka med varmkorv i SMC-regi, det är nästan samma lika.
 
Liten och smidig känndes den iaf när jag torrbröt nere på DucatiSTHLM, det verkar som Arboga kommer ha den för demo 2 dagar i Juni, känns premium som fan när man måste vänta för ett test.

Folksam va mkt billigare. 14 hel/hel eller 1900:- /mån avställningsbar.

Enda problemet är separationsångesten från Österrikarn, jag vill inte ångra mig.

/A

Helt ok premie ändå, jag slantar 1800/månad hel avställningsbar för 1098:an....bor i en billigare zon än dig. :)

Haka på provkörning den 6:e på Italia, jag bjuder på skitsnack och en röd 1098:a att dregla över. ;)
 
Hon e ju tjej ju, FUSK! :tuttar

Jag har damställ, det borde gå att använda som skäl för rabatt?

Nästa detalj att bocka av, helsystem vs slip-on? PowerCommander eller inte?

Nära nu när man fått testa å allt.

47



/A
 
Last edited:
Jag har damställ, det borde gå att använda som skäl för rabatt?

Nästa detalj att bocka av, helsystem vs slip-on? PowerCommander eller inte?

Nära nu när man fått testa å allt.

47



/A

Skulle jag göra om det igen (har DP's race ecu och Termi slippisar) så skulle jag shoppa helsystem/slipon av det fabrikat man vill ha (kostnadsfråga), och sedan låta Hypertrick (TomTom här välan?) mappa originalboxen.

PC är helt meningslöst, du får originalsprutet omjusterat.
 
Skulle jag göra om det igen (har DP's race ecu och Termi slippisar) så skulle jag shoppa helsystem/slipon av det fabrikat man vill ha (kostnadsfråga), och sedan låta Hypertrick (TomTom här välan?) mappa originalboxen.

PC är helt meningslöst, du får originalsprutet omjusterat.

Tack, nu blev prislappen på flångnytt bättre, helsystem är ett måste, vad finns utöver akra och termi?

Edit:

Där kunde man ju läsa följande:

For power there is no reason to get the full system, blue is slipon and red full system

Det blir billigare och billigare att köpa 848 :)
/A
 
Last edited:
Kolla med som sagt med www.hypertrick.net om trim på 848:an. Tom är hovleverantör av Ducatichip/mappning och har många mycket nöjda åkare i kundsäcken. Killen kan mappa direkt i ECU´n på hojen och han gör det mycket bra! Du slipper handla PC5 och får både bränsle och tändning inställd till just din hoj.

Rekommenderas MYCKET över pc eller nemisis. Kolla in reports på sidan så ser du varför. Han gjorde min SPS och den blev grymt bra.
 
Last edited:
Kolla med som sagt med www.hypertrick.net om trim på 848:an. Tom är hovleverantör av Ducatichip/mappning och har många mycket nöjda åkare i kundsäcken. Killen kan mappa direkt i ECU´n på hojen och han gör det mycket bra! Du slipper handla PC5 och får både bränsle och tändning inställd till just din hoj.

Rekommenderas MYCKET över pc eller nemisis. Kolla in reports på sidan så ser du varför. Han gjorde min SPS och den blev grymt bra.

Garantier ryker om man pillar i ECUn förstås?

/A
 
Kör SF själv men tänkte låna tråden lite då svaren ang DTC jag ställt verkar ha uteblivit.

Here we go..

DTC, 8 lägen, vilket läge rekommenderas? Lite av en dum fråga då det ju självklart påverkas av körstil, tempratur, däckens skick, underlag bana eller gata.

Jag har börjat på 8:an, gått ner till 6:an, provat gasa på grusväg så den normalt spinner, där ser man hur systemet snällt och fint går in och "rättar" så att man bara kan köra vidare. Lite imponerande och ett ganska bra "stödhjul" när man kör.

En vanlig hoj har man ingen DTC på och då ligger ju ansvaret ännu mer på föraren.
Vad har ni lärt er av DTC:n?

Gissar att den fortfarande wheelar och ger samma fulla effekt oavsett vilket läge man har (iaf under 8) och att man har mest "skydd" på högsta nivån 8 jämfört med nivå 1.

Vi börjar så, fler frågor lär komma...
 
Japp. Men de ryker om du stoppar på en PC5 också. Skillnaden är ju att Tom kan återställa din ECU om du skulle lyckas granata motorn.

Låter ju som att man kan "komma undan" om man låter denne Tom justera.

Helsystem från Akra i titan (för färgerna så klart) landar på 24 000 mot Termis för 30 000

Blir lunchdejt på DucatiSTHLM imorrn.

/A
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top