Ducati 1098/1198 tråden!

Låter ju som att man kan "komma undan" om man låter denne Tom justera.

Helsystem från Akra i titan (för färgerna så klart) landar på 24 000 mot Termis för 30 000

Blir lunchdejt på DucatiSTHLM imorrn.

/A

:metal - Kör hårt, livet är för kort för att fjolla runt, men ta en 1198 när du ändå håller på. :fakta :D
 
:metal - Kör hårt, livet är för kort för att fjolla runt, men ta en 1198 när du ändå håller på. :fakta :D

Med mina 52kg fullkittad inkl hjälm och ryggsäck behövs ingen 1198.

Lillen får det bli, mer slantar till däck, sås och bandagar är melodin.

/A
 
För ärlighetes skull så tror jag en 848 har mycket mer potential än vad jag skulle klara också, men jag skulle nog snegla på 1098/1198 om jag köpte den lilla och tänka "what if". Det gjorde jag på 748:an jag hade tidigare och köpte därför SPS´n och har inte ångrat mig en enda minut.

Just nu blundar jag bara när jag ser 1098/1198, för "ha" behovet stiger..
 
För ärlighetes skull så tror jag en 848 har mycket mer potential än vad jag skulle klara också, men jag skulle nog snegla på 1098/1198 om jag köpte den lilla och tänka "what if". Det gjorde jag på 748:an jag hade tidigare och köpte därför SPS´n och har inte ångrat mig en enda minut.

Just nu blundar jag bara när jag ser 1098/1198, för "ha" behovet stiger..

Men det skiljer 50 000 upp på storebror? Någon som sponsrar?

/A
 
Men det skiljer 50 000 upp på storebror? Någon som sponsrar?

/A

Skippa lull-lullet...ebayshoppa ett par slippisar, och låt TomTom mappa senare när det ramlar in oväntade slantar. Behöver du *verkligen* extra hjul, etc?

En standard 1198 är mer hoj än en hottad 848. :fakta
 
Skippa lull-lullet...ebayshoppa ett par slippisar, och låt TomTom mappa senare när det ramlar in oväntade slantar. Behöver du *verkligen* extra hjul, etc?

En standard 1198 är mer hoj än en hottad 848. :fakta

Standard 1198 gör sig inte bra på go-kartbana där jag oftast får nöja mig att rasta cykeln.

Småbarnsfarsa får vara glad att ens få titta på ny cykel, dumt att köpa 300cc extra som jag eg bara behöver på internet.

Dyrare med försäkring osv osv osv.

Extra fälgar är en bra försäkring att få ut ngt av bandagar när det regnar, skönt att smeta på regndäck och inte behöva va livrädd.

"det finns inget dåligt väder bara dåliga däck" som dom säger på dagis.

/A
 
Sporthojar göre sig icke bra på kartbanor. PunGt. Du slingrar dig. :fakta :hihi Du har redan en av de bättre hojarna för sådant, om något skulle du i så fall snegla på en 690. ;)

Regndäck som gatåkare, näääänäää...är det inte bara att ta det lite vackert? :crash
 
Sporthojar göre sig icke bra på kartbanor. PunGt. Du slingrar dig. :fakta :hihi Du har redan en av de bättre hojarna för sådant, om något skulle du i så fall snegla på en 690. ;)

Regndäck som gatåkare, näääänäää...är det inte bara att ta det lite vackert? :crash

Blir 7 bandagar i år, köper jag regndäck+fälgkit så regnar det 0 dagar skiter jag i det regnar det 5. :murpys_law

Nu blir jag ju lessen när ni säger att 848an inte håller måttet, då kan jag ha österrikarn kvar och busa bakhjul helförsäkrat 4000/år.
 
Nu blir jag ju lessen när ni säger att 848an inte håller måttet, då kan jag ha österrikarn kvar och busa bakhjul helförsäkrat 4000/år.


(det är lite det jag tänker med, skall du byte är det ju inte läge att fega, duken är ju en skoj buse, varför fega ur om det skall bytas, du behöver tröst när Toblerona kommer till makten).
 
Nu blir jag ju lessen när ni säger att 848an inte håller måttet, då kan jag ha österrikarn kvar och busa bakhjul helförsäkrat 4000/år.

848 håller måttet, var så säker.
Jag tycker det är roligare att köra hoj än att vara passagerare, underförstått, köp inte mer maskin än att det är du som bestämmer.
Veckans citat!
 
848 håller måttet, var så säker.
Jag tycker det är roligare att köra hoj än att vara passagerare, underförstått, köp inte mer maskin än att det är du som bestämmer.
Veckans citat!

Tack. Äntligen någon som är i min ringhörna, ni som sett min späda lekamen förstår varför 848 kommer bli dretbra.

Liten och smidig och framförallt tillräckligt med mos, jag tar hellre ut 70% av 848 än 50% av en 10/1198

/A
 
Har en k5a 1000 och en 848a, visst är det mer krut i 1000cc hojjen men på banan så var det fan så mkt roligare med en 848a, dödade de flesta 1000cc hojjarna in i kurvorna och ut ur de också. Gillar du att svänga snabbt och kunna hantera hojjen snabbare så rekommenderar jag verkligen 848an. Det enda som jag kände är väl att kraften inte riktigt räckte till på rakan då 1000cc hojjarna drog förbi. Tar du inte 1098/1198 så får du 4k över om året från försäkringen och så slipper du smattrandet från kopplingen också:D Kan dock vara bra att köpa ett par monoblock ok och sätta på den. Det var den stora skillnaden som jag kände mellan dem.

Tack. Äntligen någon som är i min ringhörna, ni som sett min späda lekamen förstår varför 848 kommer bli dretbra.

Liten och smidig och framförallt tillräckligt med mos, jag tar hellre ut 70% av 848 än 50% av en 10/1198

/A
 
Hej! Jag har en liten fundering... Vilket försäkrings bolag är bäst om man köper en 1198s?
 
Jänkarnas erbjuande just nu va väldigt trevligt:

Samma "check" á 20 000:- som vi får i Sverige plus:

(1) Day of Instruction with Jeff Nash and his 1-On-1 School.
Beginning May 2010, Schools will be held at The Motorsport Ranch in Cresson, Texas.

(1) Ducati E-Z Up

(1) Set of Ducati Tire Warmers

(2) Ducati Quad Chairs

(1) Swiss Made Ducati Watch*
 
Blunda för amerikanska erbjudanden.. Det får vi aldrig här i europa.

Samma sak med 1098 förrut.. 1098s tri-c ägare fick i europe slipon, men i USA fick de helsystem inkl luftfilter och DP ECU.. "vanliga" 1098s köpare i sverige fick inget, medan amerikanska fick slipon eller helsystem för en låg extraavgift.

Go figure.. Dessutom var jämförelsepriserna lägre.
 
Blunda för amerikanska erbjudanden.. Det får vi aldrig här i europa.

Samma sak med 1098 förrut.. 1098s tri-c ägare fick i europe slipon, men i USA fick de helsystem inkl luftfilter och DP ECU.. "vanliga" 1098s köpare i sverige fick inget, medan amerikanska fick slipon eller helsystem för en låg extraavgift.

Go figure.. Dessutom var jämförelsepriserna lägre.

Miss att googla då, jag måste ju lära mig allt om nya hojjen.

5 år med Superduke vs 1 dygn med 848, känner mig sjukt vilse.

/A

En annan skön Ducati detalj, det berömda snacket om svindyra servicear och långa väntetider kan jag ju bara skratta åt.

2års servicen á 3500 inkl rembyte och småplock inom 2 veckor i högsäsong.

Överkomligt och vettig tid.

/A
 
Last edited:
Miss att googla då, jag måste ju lära mig allt om nya hojjen.

5 år med Superduke vs 1 dygn med 848, känner mig sjukt vilse.

/A

En annan skön Ducati detalj, det berömda snacket om svindyra servicear och långa väntetider kan jag ju bara skratta åt.

2års servicen á 3500 inkl rembyte och småplock inom 2 veckor i högsäsong.

Överkomligt och vettig tid.

/A

Det är onekligen oväntat billigt att serva ducce. :)

Man får gratulera till chey-hojen! :hihi ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top