Ducati 1098/1198 tråden!

Sett att det finns mörkt kåpglas likt orginalet, men vart köper man sånt?
Nån som har tips på sida/företag?
 
Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon annan i Uppsala/stockholms trakten som är bättre?
//P
 
Last edited:
Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon i Uppsala/stockholms trakten som funkar?
//P

Vet inte varför de inte skulle vara dugliga? Har handlat och servat på Ducati Sthlm i 8 år utan problem. :tummenupp
 
Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon annan i Uppsala/stockholms trakten som är bättre?
//P

Du hittar inte mekaniker i 08-trakten än Johan och Johan på Duc Stockholm. Grabbsen har många års erfarenhet av Ducati och är båda entusiaster.

Närmaste utanför 08-trakten blir Janne i Arboga som vunnit bästa Ducati mekaniker priset. Killen är så minutsiös att det gränsar på sjukligt. Italia Bike center heter stället och han är otroligt grym och lättheten själv att snacka med.
 
Jag har servat på AVA och det har fungerat bra. Bra bemötande.

Däremot tycker jag du skall ringa runt o kolla kostnaden, be att få ett fast pris så du kan jämföra.
Be dem speca om de byter kamremmen, vad det kostar, delar och arbete för sig så får du se... :)

Peter

Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon annan i Uppsala/stockholms trakten som är bättre?
//P

Fick hem den här i veckan - dra åt h-vete va snygg den va! Lite upphöjd, bra passform, kraftig och stabil mm.

http://cgi.ebay.co.uk/Double-bubble...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cabfb2a64

Köte den däremot på auktion, inte fast pris, och betalade ca 300 kr för den. Var jätteglad och glömde kolla frakten från England... :rolleyes:

Kostade totalt 650:- innan jag hade den i handen.

P

QUOTE=Perra72;4737110]Sett att det finns mörkt kåpglas likt orginalet, men vart köper man sånt?
Nån som har tips på sida/företag?[/QUOTE]
 
Last edited:
Det börjar dra ihop sig till att trolla fram nytt gummi till italienskan...och det velas. :gnissla

OEM-däcken (sc pro) har lirat bra, upplevdes som halkiga på blöt bana, elaka släpp utan värst mycket gaspådrag, bambi på hal is, etc, annars har de aldrig upplevts obehagliga, bakdäcket slits dock *fort*, tittar man på gasrullen på en raksträcka så kan man mäta slitaget. :hihi
Så vad skall man åka på, bana lär det bli...och jag åker ogärna i regn så det behöver inte prioriteras.

Metzeler Sportec M5?
Pirellis nya Rosso/Rosso Corsa?
Power pure?

Något annat, input uppskattas.
 
Mm, ok, där fanns det ju en del...:va
Ingen van ebay köpare, nåt man bör tänka på?
Skulle även vilja ha svarta nitar/skruvar till...för det ingår väl inte?

*Regga dig på ebay
*Regga dig på PayPal
*Kolla säljarens info om du är tveksam, läs feedback om det finns "minus" (ibland är köperen mer än lovligt spånig också)
*Är du tveksam till banköverföring, handla bara av de som accepterar PayPal.
*Maila säljaren innan köp om du saknar nån info.
Sök, snoka, leta, köp! :tummenupp

ebay.de: sjukt mycket ducceprylar
ebay.co.uk: bra valuta att shoppa i just nu
ebay.com: undvik dyra saker från USA, men det finns annorlunda/coola småprylar.

ebay= din bästis i cyberspace :)
 
Hej mina duccevänner! Har planer på att byta upp mig från monster 696+-09 till en 848 och tänkte höra med er som vet och äger en sådan om lite info om hojen.
Att läsa om dom i tidningar och dylikt är som att läsa en bibel med dyseleksi.
Vill höra från er som kan,vet,äger och kört en sån några fler timmar än jornalister.
T.ex om dolda fel, försäkring och mycket annat, och även hur bra den är.

Tack på för hand(s)(gas)
 
Håller med dig om AVA, klart bästa stället jag har lämnat in hojjen. De är alltid trevliga och har aldrig haft problem med hojjen. Nyligen så lämnade en kompis in sin hoj och hade problem med att bränslet inte kom in. Det var väldigt akut för vi ska till Sundsvall på tisdag och köra på banan. Efter en massa letande och felsökande så ringde de honom 3 dagar efter att han lämnat in den, det kallar jag service!

Nicklas blev dagens hjälte! :yoparty

Jag har servat på AVA och det har fungerat bra. Bra bemötande.

Däremot tycker jag du skall ringa runt o kolla kostnaden, be att få ett fast pris så du kan jämföra.
Be dem speca om de byter kamremmen, vad det kostar, delar och arbete för sig så får du se... :)

Peter



Fick hem den här i veckan - dra åt h-vete va snygg den va! Lite upphöjd, bra passform, kraftig och stabil mm.

http://cgi.ebay.co.uk/Double-bubble...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cabfb2a64

Köte den däremot på auktion, inte fast pris, och betalade ca 300 kr för den. Var jätteglad och glömde kolla frakten från England... :rolleyes:

Kostade totalt 650:- innan jag hade den i handen.

P

QUOTE=Perra72;4737110]Sett att det finns mörkt kåpglas likt orginalet, men vart köper man sånt?
Nån som har tips på sida/företag?
[/QUOTE]
 
Last edited:
En liten fundering gott folk..

Har monterat ett par termisar på min 1198 samt ECU och luftfilter.. Behöver TPS:n justeras också??

MVH

Min erfarenhet säger att de brukar vilja köra maskinen och justera lite man jag är inte säker på om de gör något med tps:n så jag kanske skall vara tyst... :glömdet
 
Det verkar som det snackas 848 här i tåden också, är ruggit sugen att byta bort min Superduke för en 848.

Varför, varför inte?

Hjälp mig sluta vela.

/A
 
Det verkar som det snackas 848 här i tåden också, är ruggit sugen att byta bort min Superduke för en 848.

Varför, varför inte?

Hjälp mig sluta vela.

/A

Är du beredd att offra allroundfaktorn och någorlunda vettig sittställning...och en hoj som håller fan på fortkörningstendenser någorlunda (sporthojar är ju rent av trista under 140...) - för att få en hoj som är lite stekigare, lite mer lämpad för storbanan.

Go for it.
 
En liten fundering gott folk..

Har monterat ett par termisar på min 1198 samt ECU och luftfilter.. Behöver TPS:n justeras också??

MVH

TPS´n behöver nollas med Ducatis serviceverktyg när du byter ECU för att motorn skall gå helt rätt. Fixas på 5 min på serviceställe med Ducati auktorisation. Ingen faktikst justering krävs.. Programvarugrej.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top