Dubba med HILTI gängbult

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450 SXF
Jag hitta HILTI gängbult som kanske funkar som dubb,om man svetsar på nå blicka som skalle o låsmutter så kanske de håller bättre.
Hitta inge pris men dom kan ju inte kosta så mkt :va

De blir nog grymt fäste iaf om de funkar :yoparty
 

Bifogat

  • de00488.jpg
    de00488.jpg
    21.2 KB · Visningar: 210
Morphed skrev:
Jag hitta HILTI gängbult som kanske funkar som dubb,om man svetsar på nå blicka som skalle o låsmutter så kanske de håller bättre.
Hitta inge pris men dom kan ju inte kosta så mkt :va

De blir nog grymt fäste iaf om de funkar :yoparty


det är alltså en skjutspik till bultpickan (krutpatron) eller?
har aldrig sett förut men den lär ju va hård
 
andersson turbo skrev:
det är alltså en skjutspik till bultpickan (krutpatron) eller?
har aldrig sett förut men den lär ju va hård


Japp! man skjuter med krutpatron eller lufttryck har jag sett nå stans...
 
Morphed skrev:
Jag hitta HILTI gängbult som kanske funkar som dubb,om man svetsar på nå blicka som skalle o låsmutter så kanske de håller bättre.
Hitta inge pris men dom kan ju inte kosta så mkt :va

De blir nog grymt fäste iaf om de funkar :yoparty
borde ju faktiskt funka... har du mått på dom åxå?
 
Jag pratade med en kille för några veckor sedan som kände några sidovagns-nissar som hade kört med sådana där förra vintern. Det funkade tydligen ruskigt bra, frågan är bara vilken modell på plugg de använde. Jag fick iaf numret till en hilti-försäljare som kanske kunde skaka fram nåt.
 
Morphed skrev:
M6 längd på gängan 22mm 12mm på spiken....

Jag kollar upp det och ser vad det kan kosta att dubba med det där. Isåfall kan jag plocka ut en hilti på firman så kan vi dubba en varsin uppsättning :tummenupp
 
Dee_cati skrev:
Jag kollar upp det och ser vad det kan kosta att dubba med det där. Isåfall kan jag plocka ut en hilti på firman så kan vi dubba en varsin uppsättning :tummenupp


Ja gör så :tummenupp
 
Ni måste väl borra och knacka igenom bulten tills man får på en låsmutter och sen dra fast lagom...eller vad är tanken?
Största fördelen med en sån bult är väl den härdade(antar jag)spetsen så man slipper svarva eller slipa vanliga M6.
Synd det inte satt nån bricka på bara.
 
rejser skrev:
Ni måste väl borra och knacka igenom bulten tills man får på en låsmutter och sen dra fast lagom...eller vad är tanken?
Största fördelen med en sån bult är väl den härdade(antar jag)spetsen så man slipper svarva eller slipa vanliga M6.
Synd det inte satt nån bricka på bara.


På den modellen som är på bild så behöver man nog en mutter på varje sida för att det skall funka.
 
Långa farbron skrev:
På den modellen som är på bild så behöver man nog en mutter på varje sida för att det skall funka.


Man svetsar dit en bricka som skalle på insidan o mutter på utsidan.
 
Morphed skrev:
Man svetsar dit en bricka som skalle på insidan o mutter på utsidan.

ah fan tänkte inte så, jag tänkte mig brickan så som på bilden.
Men 34mm bult är nog lite väl långt även för crossdäck men det borde väl finnas fler varianter?
Fast det e klart med feta brickor på båda sidor så håller det nog.
 
liljekvist skrev:
kan du svetsa 540st till mig också???? (tror det gick så mångga i mina crossdäck förra gången...) :gnissla


Hmm...de e väl inge mer jobba än att skruva en mutter på baksidan?? :fatta!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top