Båtsman
Ny medlem
- Gick med
- 21 Jul 2005
- Ort
- På jobbet.
- Hoj
- Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
liljekvist skrev:hummmmm kan ju jobba över 16 timmar istället och köpa riktiga däck....
Smart kille

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
liljekvist skrev:hummmmm kan ju jobba över 16 timmar istället och köpa riktiga däck....
Det där med Hilti-spik i däck har gjorts länge, har själv gjort å åkt med sånt. Vi använde slät spik med en fastlödd/svetsad bricka för att hindra spiken från att krypa ut. förborrade däcket och tryckte igenom spiken. En brandslang påå insidan som kappa och en vanlig innerslang.Dee_cati skrev:Jahopp, du kunde inte ha fått fram det där tidigare så jag slapp ringa runt i 20 minuterDu hittade inga andra som kunde fungera?
Ok, då är jag med. Jag gjorde en jättefin paintskiss också för att se om jag har fattat det rättBlitzen skrev:Många frågor.....hmm, ska försöka. Sån här spik: http://www.hilti.se/holse/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-10513
Våran erfarenhet var att dubben kröp utåt och att en uppklippt brandslang(som täcker alla dubbskallar på insidan) med en innerslang höll dom på plats.
zpeppy skrev:Jag funderar ju också på att dubba, vilken av de dära dubbarna är det som de använder på hemsidan...? En sak till, kan man använda dom både på fram och bakdäcket..?
Edit: nu kom bilden med så nu fattade jag......
Dee_cati skrev:Bry dig inte om bilden för det är antagligen fel...
Här tror jag är rätt:
liljekvist skrev:hummmmm kan ju jobba över 16 timmar istället och köpa riktiga däck....
Ok...men nu är då frågan...vad kosstar då dessa spikar...och behövs det verkligen en bricka utifrån...trycks inte spiken ut såpass mycket utav brandslang och däck osv osv....Dee_cati skrev:hehe, fler med paint-talang ser jag.....
Jag vettefan hur det ska göras men det får Blitzen klargöra för oss. Det lär bli en hel del lödande ja, därför så kör man nog en bricka på varje som man bara punktar dit lite lätt med svetsen, då går det fort. Går det bara smidigt att få dem igenom gummit så lär det ju gå hyffsat fort.
Din bild illustrerar hur jag trodde det var från början men då finns det inget stopp från utsidan och det borde behövas.
Va bra! Då kan man alltså köpa sådana då....undrar vad spiken kosstar för skruven var ju helt sjukt dyr...aRWe skrev:Enligt en erfaren herre jag pratade med som både har kört israce och backtävlingar så ska det fungera med hiltispik/skruv innifrån för att sedan lägga något hårt typ slitbana från ett annat däck på insidan sedan hålls allt på plats av slang och däckstryck, dubben får då bara sticka ut ca 10 mm.
zpeppy skrev:Va bra! Då kan man alltså köpa sådana då....undrar vad spiken kosstar för skruven var ju helt sjukt dyr...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |