Strandelin skrev:
oFFkeFF:
Galna älgen har rätt, har du råd att köra till en träning för att träna med inte köra till en träning för att ansvara för en så har du räknat fel och/eller inte förstått hur en ideell klubb fungerar.
Mina första två säsonger, hade jag så lite pengar att efter jag löst medlemsavgiften och träningskortet, så hade jag råd att köra 1 träning, eller om det var två per säsong. Jag skulle givetvis kunnat offrat de få träningsmöjligheterna jag hade, samt blåst budgeten för ett rejs(för så små var mina marginaler) för att ställa upp för klubben. Nu tyckte jag att "sponsringen" av att betala medlemsavgift och träningskort(och inte utnyttja det till max), var ganska ok. Nu är det väl tvärtom istället, någorlunda med pengar, men mindre tid att avvara.
I en ideell klubb med flera hundra medlemmar, hur många som är med i just rr-sektionen vet jag inte iofs. Så är det oftast så att man får ha ett arbetsutskott, samt förhoppningsvis en del fler medlemmar som hjälper till med driften.
I de ideella klubbar(typ svemo exempelvis), brukar de som ställer upp nästan alltid få någon ersättning för de ekonomiska förluster de gör, de täcker givetvis sällan aldrig allting, men de är iaf ett litet plåster på såren.
Klart som fanken jag hajar att du Peter tappar sugen när du hör folk gnälla i depån, när du bara får skit och förluster för det. Frågan är väl iofs om de gnällde över oljespillet eller saneringen.
Skitsamma, det är inte kul att ställa upp om man inte får något tillbaka, och enligt mitt sätt att se det går det att ersätta ekonomiska förluster iaf.
Tror fler långväga skulle hjälpa till lite mer då. Att lägga dåligt samvete på folk en bit ifrån är ingen väg att gå. Eller att säga att du Peter för att få vara med i klubben måste casha upp 500kr innan du åker ut och får skit för ett oljespill..
Anledningen till att jag gick med i LMS var att jag 2001 tyckte att de som rörde och styrde i klubben gjorde ett helt superbt arbete, och tycker det fortfarande arrangeras riktigt bra tävlingar/träningar av LMS.
Samtidigt måste man förstå att folks engagemang ändras under tiden i en klubb, och att alla i klubben inte har samma möjligheter vare sig ekonomiskt eller tidmässigt.