ecce skrev:
... Jag vill veta varför just DU inte skrivit upp dig på listan som ansvarig...
MVH Björn Eriksson
Skulle kunna skriva, jobbet tar så mycket tid, det är tight att hinna förbi dagis + säkert 1000 förklaringar till i samma stil men allt är bara struntprat, visst kan jag om jag vill.
Nope, för att få reda på den riktiga orsaken får vi gå tillbaka till 2003 för det var då jag började höja på ögonbrynen. Efter ett större oljeläckade på långrakan var det ett antal flitiga funktionärer + en del vanliga medlemar som arbetade febrilt med sanering medan ett större antal LMS:are satt i depån och tjatade om "vilken tid det tar", "j-vligt dåligt uppstyrt det här" osv osv. Jepp, jag var ute och sanerade men hörde gnället i depån när jobbet var klart. Det fortsatte i samma stil under 2004, även om jag inte har varit jätteaktiv så har jag iaf gjort lite för LMS, dock finns det många som inte lyft ett finger som har samma "förmåner" som den aktiva medlemmen. Spiken i kistan för mitt engagemang var det när jag möttes av obefintig förståelse för mitt förslag om hur LMS kanske kommer till rätta med arbetsovilliga medlemmar, ja då bestämde jag mig för, under 2005 kör jag endast. Varför ska jag arbeta när andra slipper undan?
Att jag ändå gör ett visst jobb, om än litet, för LMS rr-sektion beror på att det är en ideel klubb och som medlem har man ett visst ansvar. Dessutom kan jag inte skylla på någon annan än mig själv att mitt "arbetsplikt"-förslag rann ut i sanden, givetvis skulle jag ha skrivit en motion till årsmötet 2005 angående detta. Kommer inte att gör samma misstag inför 2006 utan då kommer det en motion till årsmötet.
Jepp, går mitt ide igenom så tror jag att träningarna kommer att flyta på bra under 2006, antingen blir det ett stort antal medlemmar som hjälper till eller så blir det ett litet antal LMSare som får otroligt fina träningsmöjligheter.
oFFkeFF:
Galna älgen har rätt, har du råd att köra till en träning för att träna med inte köra till en träning för att ansvara för en så har du räknat fel och/eller inte förstått hur en ideell klubb fungerar.
Victor:
Betala? Nja kan bli problem med arbetsgivaravgift etc för du menar väl inte svarta löner?
Chris Ash:
Ecces tråd vänder sig till LMSare, varför spammar du?