"du får inte tanka med hjälmen på "

Prova att gå fram till kassan i en bank med hjälmen på.

Det har jag gjort ett antal gånger. Och????:confused:

Eller så kan han skaffa en sådan här:

bmwc1.jpg

(Så slipper man hjälm, eller?)

I Tyskland, ja.....
Men icke i Sverige....

Om du släpar med dig en hagelbössa in i en affär då skall du fan inte ha vapenlicens. Då får vi hoppas att farbror haffa kommer snabbt och tar både vapnet och dig i beslag.

hur skall folk veta vad dina avsikter är ?

fan vad korkat alltså...:)

Undrar just om Farbror Haffa blir gladare om jag lämnar bössan i bilen där den hur lätt som helst kan bli stulen....
DET är enligt vad jag fick lära mig när jag gick jägarkursen DIREKT FÖRBJUDET.

Last edited:
Vilken jävla tråd.. :D

Men inte fan kan personalen tro de blir rånade när man kommer i 376-färgat helställ som man knappt kan gå upprätt i, rejspjewks, handskar, buff och ett smajl som går från öra till öra (visirret uppe, ja!) toppat med ett glatt humör och trevligt tonläge?

Dessutom, fäller man upp visiret så ser man ju det mesta av ansiktet. Ni får det att låta som om hjälmen ser ut som värsta skyttevärnet utifrån. :hihi

Weiter, varför skulle man råna macken när man _tankar_? Jag menar, om man rånar dem på en tank soppa så utsätts väl inte personalen för djupa traumatiska chåkcor? Slutligen, om man nu vill råna kassan så inte fan stannar man och tankar först, hehehehe... Iofs har jag obefintlig erfarenhet av heistar, men inte fan kan det vara det smartaste draget. Tänk dig en bankrånare som står i kö till kassan och betalar en räkning innan han rånar banken. :D Jo. :tummenupp

Sen att det är hyfs att slita av krukan är väl delvis sant, men det är en annan femma.

Vilken jävla tråd.. :D

Men inte fan kan personalen tro de blir rånade när man kommer i 376-färgat helställ som man knappt kan gå upprätt i, rejspjewks, handskar, buff och ett smajl som går från öra till öra (visirret uppe, ja!) toppat med ett glatt humör och trevligt tonläge?

Dessutom, fäller man upp visiret så ser man ju det mesta av ansiktet. Ni får det att låta som om hjälmen ser ut som värsta skyttevärnet utifrån. :hihi

Weiter, varför skulle man råna macken när man _tankar_? Jag menar, om man rånar dem på en tank soppa så utsätts väl inte personalen för djupa traumatiska chåkcor? Slutligen, om man nu vill råna kassan så inte fan stannar man och tankar först, hehehehe... Iofs har jag obefintlig erfarenhet av heistar, men inte fan kan det vara det smartaste draget. Tänk dig en bankrånare som står i kö till kassan och betalar en räkning innan han rånar banken. :D Jo. :tummenupp

Sen att det är hyfs att slita av krukan är väl delvis sant, men det är en annan femma.

:rolleyes: :va

Varför skulle man inte tanka innan man robbar :confused:

Det måste väll vara just ett bland de smartaste dragen, se till att man har full tank innan man skall fly!?!?

Dessutom, fäller man upp visiret så ser man ju det mesta av ansiktet.

Gör man? Med dimsyddet ser folk inte mer än mina ögon.

Hursomhelst, som så många andra har sagt, så är det väl ren hyfs att ta av sig hjälmen när man betalar. Jag ser det på samma sätt som att stå och snacka i mobilen när man betalar - ren jävla ohyfs.

2909039 Gör man? Med dimsyddet ser folk inte mer än mina ögon.

Hursomhelst, som så många andra har sagt, så är det väl ren hyfs att ta av sig hjälmen när man betalar. Jag ser det på samma sätt som att stå och snacka i mobilen när man betalar - ren jävla ohyfs.
Den jämnförelsen kan du ju inte komma med. Hjälm av, mobil ohyfsat, men inte skrämmande.

Den som inte klarar att möta de kunder man kan vänta sig på en mack, skall inte jobba där. Så enkelt ser jag det. Pallar man inte förutsättningarna på jobbet, så byt jobb!

Det är samma sak som att den som ständigt oroar sig för rån eller överfall bör inte köra droska. Detta sagt av en f.d. droskdonna som varit utsatt för överfall och körde droska många år efter det.

Gör man? Med dimsyddet ser folk inte mer än mina ögon.

Jo, dimskydd (och balaklavor) är verkligen ett problem över MC-säsongen. I stort sett alla kör omkring med dimskydd över matluckan. My mistake. :3freak

Kör alltid helsvart ställ och spegeltonat visir, förstår inte varför dom trycker på larmknappen jämt? =/

..KUL att stå bakom kassan när Terminator kommer in o ska göra ett ärende, ta av hjälmen och uteslut att personalen känner sig illa till mods. På bank/post lär du bli avvisad av väktare ifall de är där tills du tar av hjälmen.

För er som inte orkar läsa hela tråden så tar jag det igen.

Vanligaste smitningen är mc/moppe med hjälm på.

Samt pundare på natten efter att ha jobbat natt i 4år på en av GBG mest utsatta statoil så kan jag bara säga ta av hjälmen om du vill ha soppa!

Sen tycker jag det har med respekt mot kassapersonalen att ta av hjälmen och att inte tala i mobilen när du betalar!

För er som inte orkar läsa hela tråden så tar jag det igen.

Vanligaste smitningen är mc/moppe med hjälm på.

Samt pundare på natten efter att ha jobbat natt i 4år på en av GBG mest utsatta statoil så kan jag bara säga ta av hjälmen om du vill ha soppa!

Sen tycker jag det har med respekt mot kassapersonalen att ta av hjälmen och att inte tala i mobilen när du betalar!

Word! :yoparty

Brukar inte ta av mig hjälmen när jag tankar här i byn iaf, fast de vet iofs vem man är...

Fast idag så åkte den faktiskt av innan jag gick in och skulle betala, så helt omöjlig är man väl inte antar jag.

jag säger som "subban": skojar du eller?

Klart att du ska ta av dig hjälmen, den skymmer ju ditt ansikte. Sitter skyltar om detta på åtminstonde en mack jag tankat på mycket här hemma. (de flesta mackar nära mig är obemannade).
Vem vet vad du tänker göra när du ska betala? Knappast ett läge att kalla någon för subba för att hon gör sitt jobb, jag menar hon jobbar ju inte För CSN direkt.

Svaret på frågan är: JA!, du ska ta av dig hjälmen när du betalar inne på macken.

Vad är så kallat mack-ohyfs egentligen???

Tugga toy när man snackar med den som sitter i kassan?

Snacka i telefon?

Ha på hjälmen?

Ha på sig en ryggsäck? (kan användas för att få med sig sedlarna efter rånet)

Lukta svett?

Råka släppa en fis när man pröjsar soppan?

Glömma kniven i bältet efter fisketuren?

Ha smutsiga fingrar?

Lukta bensin? (för inte ska ju personalen behöva bli utsatta för farliga ämnen)

Köra förbi utanför macken med en svart bil med solfilmade rutor? (Kan ju vara en drive by på gång)

Ja vars går gränsen liksom??? :D

Jag tar inte av mig den, det är krångligt och tar onödig MC tid. Vad dom säger eller vad klistermärket på dörren säger har ingen betydelse, det är inte olagligt med hjälm, eller?
På banken kan jag ta av mig den, där kommer man ju få sitta i minst 30 minuters kö ändå.

Lag hit och lag dit. Det är en butik, och en butik kan välja vilka kunder man vill ha. Uppenbarligen vill de inte ha kunder som inte kan ta av sig hjälmen på skallen. Simple as that. Skaffa kontokort och internetbank, btw.
Det var länge sedan jag var INNE på en mack och betalade.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP