"du får inte tanka med hjälmen på "

Försök närma er ett Forex växlingskontor med hjälmen på... :D

Tycker det hör till normal hyfs att ta av sig hjälmen. Precis som det är normal hyfs att inte ha mössa eller keps på sig inomhus eller under lektionstid.

Och, ja, det är rånaspekten som är anledningen.

Jag tar inte av mig den, det är krångligt och tar onödig MC tid. Vad dom säger eller vad klistermärket på dörren säger har ingen betydelse, det är inte olagligt med hjälm, eller?
På banken kan jag ta av mig den, där kommer man ju få sitta i minst 30 minuters kö ändå.

Ok så du blånekar till polisen också om de ber dig att ta av hjälmen!

Va fan gör oss alla andra motorcyklister en tjänst och ta av dig hjälmen så slipper man bli utpekad som kriminell så fort man ska tanka hojen! :pannkyss

jag har blivit tillsagd många gånger när man har varit in på en mack och ska betalla soppan. men jag har inte orka bryt mig. va ska dom göra ? ringa polisen :D

Jag tar iaf alltid av mig hjälmen när jag tankar. Hur ska annars alla tjejer se min snygga frilla och mitt sexiga hakparti. Ni som har hjälmen kvar på huvudet går garanterat miste om 10-15 ligg per sommar bara för att ni gör detta.

Tänk om, tänk rätt :tummenupp

Nu fattar jag varför tjejen vill att jag ska ta på mig hjälmen när vi har sex.
Jag som trodde att hon bara hade en udda böjelse :va

Ok så du blånekar till polisen också om de ber dig att ta av hjälmen!

Va fan gör oss alla andra motorcyklister en tjänst och ta av dig hjälmen så slipper man bli utpekad som kriminell så fort man ska tanka hojen! :pannkyss

Nej jag nekar inte polisen, dumt att göra saker värre, för om jag står med en polis har jag gjort mig skylldig till brott.

Jag kör inte hoj för att bli kompis med tanten på macken.

(Ja jag är på dåligt humör idag.)

Vett och etikett, god uppfostran eller normalt hyffs - spelar ingen roll vad det heter men hjälmen ska av. Anställda på macken ska kunna se den de pratar med och även kunna kolla eventuell identitet.

Skalman är ett föredöme!

Råka ut för samma sak på "statoil"...
Fast hon var vänlig..
"Så man får se ditt söta ansikte istället" Haha.. :P

Nej jag nekar inte polisen, dumt att göra saker värre, för om jag står med en polis har jag gjort mig skylldig till brott.

Jag kör inte hoj för att bli kompis med tanten på macken.

(Ja jag är på dåligt humör idag.)

Och jag på bra humör!

Bara hoppas du ändrar dig när du är på gott humör.. :)

Nä inte behöver du varit skyldig till nåt brott om du blir stoppad av polisen, de brukar faktiskt stoppa en för t,ex nykterhetskontroll samt allmän koll om man har körkort mm.

Att en motorcykel smiter från att betala är ju inte en sådan våldsam kostnad, självklart aldrig rolig för en mack. Dock så blir det klart dyrare med dagens priser om en bil smiter som tankat en 60-70 liter.

har nån polare som jobbar lite extra på mack o fick breättat att vissa veckor var det nästan var dag som mc-åkare smet å då blir dt pengar av det..

Har själv jobbat på mack och de flesta som sticker från att betala har hjälm på sig därav kravet.

Tycker du på allvar att det är ett problem att ta av sig hjälmen så tanka på automatstation.

Jag tar iaf alltid av mig hjälmen när jag tankar. Hur ska annars alla tjejer se min snygga frilla och mitt sexiga hakparti. Ni som har hjälmen kvar på huvudet går garanterat miste om 10-15 ligg per sommar bara för att ni gör detta.

Tänk om, tänk rätt :tummenupp

Haha.. Helt rätt=) hehe:tummenupp

Tycker du på allvar att det är ett problem att ta av sig hjälmen så tanka på automatstation.

Precis!

Eller så kan han skaffa en sådan här:

bmwc1.jpg

(Så slipper man hjälm, eller?)

Ser egentligen inte problemet...eller rättelse, ser det var dag. Folk som traskar omkring med hjälmen på efter att de har ställt bågen, ser ju ut som världens mopedfucko.

Är jag mer än 3 meter från bågen ska krukan av, period !!!!

Ser sjukt dumt ut o traska omkring med den på.

Jag "korttankar" går inte ens av knarren :hjälm
Shell Å Preem har bra "sittakvarpåknarrenÅtankapumpar" :tummenupp

Jag säger som föreläsaren i en civilrättskurs jag gick: Man kan skriva många saker på skyltar.

Bara för att något står på en skylt betyder inte det att det blir juridiskt bindande. Artighet och sånt går åt båda hållen, om en sur statoilkärring (som i exemplet ovan) beordar en att ta av hjälmen eller om någon vänligt ber en ta av hjälmen spelar ganska stor roll, om man vill att någon ska göra som man säger.

Förresten, just i det här fallet är det ju extra löjligt. Tanka, gå in på macken, stå i kö för att betala i kassan, "ta av dig hjälmen!". Vad ska de göra om man inte vill, ska de säga "nehepp, då får du inte betala, åk iväg nu!"?

Personligen tycker jag inte om att bli betraktad som misstänkt brottsling i första hand, och laglydig kund i andra hand. Hittills har jag inte råkat ut för någon bensinmackshitler med mindervärdeskomplex, men det kanske kommer.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti