"du får inte tanka med hjälmen på "

Själv känner jag mig som ett fån om jag går runt med hjälm i en affär.
Tänker alltid på "äldre moppegubbar" som har hjälmen som en mössa och "aldrig" tar av den.

Lag hit och lag dit. Det är en butik, och en butik kan välja vilka kunder man vill ha. Uppenbarligen vill de inte ha kunder som inte kan ta av sig hjälmen på skallen. Simple as that. Skaffa kontokort och internetbank, btw.
Det var länge sedan jag var INNE på en mack och betalade.

Hahaha Tror du inte jag har internet bank och kort? Om man skall köpa hus och liknande så blir det nödvändigt med bank besök, är det så svårt att fatta?
Ja visst kan dom välja sina kunder och när jag har tankat så får dom neka mig att betala, det känns inte som något problem för mig!

Fan va grymt att du att du inte varit INNE på en mack på länge.

Jag tar av mig hjämlen när jag ska in på macken eller i någon butik, men mest för att jag tycker att det känns obekvämt att gå bland folk när man hör, hörs och ser så dåligt som man gör med hjälm på.

Angående att tala i telefon när man betalar så ser jag inte problemet med det. Så mycket mer kommunikation än en nick eller ett "tack" behövs väl inte när man bara ska betala soppan?

Hjälm med visir? Och du har aldrig blivit ombedd att ta av dig hjälmen när du står vid kassan?

Schuberth Concept. Nej hittills aldrig. Då vet de nog att banken skulle förlora en lokal företagägare inkl företag som kund.

Vad är så kallat mack-ohyfs egentligen???

Tugga toy när man snackar med den som sitter i kassan?

Snacka i telefon?

Ha på hjälmen?

Ha på sig en ryggsäck? (kan användas för att få med sig sedlarna efter rånet)

Lukta svett?

Råka släppa en fis när man pröjsar soppan?

Glömma kniven i bältet efter fisketuren?

Ha smutsiga fingrar?

Lukta bensin? (för inte ska ju personalen behöva bli utsatta för farliga ämnen)

Köra förbi utanför macken med en svart bil med solfilmade rutor? (Kan ju vara en drive by på gång)

Ja vars går gränsen liksom??? :D

På den gamla goda tiden, när jag var barn, betraktades en mack som ett rent serviceställe med ganska låg status. Det var aldrig tal om att en herre skulle ta av hatten där, långt mindre en dam.
Nej ett mackbiträde är ungefär på samma nivå som en skoputsare för mig. Någon "butik" är en mack definitivt inte även om de gärna vill låtsas.

Last edited:
Om du släpar med dig en hagelbössa in i en affär då skall du fan inte ha vapenlicens. Då får vi hoppas att farbror haffa kommer snabbt och tar både vapnet och dig i beslag.

hur skall folk veta vad dina avsikter är ?

fan vad korkat alltså...:)

Kan man inte plocka bort någon vital del på ett vapen (gäller ganska många faktist) så får man inte lämna det i bilen om man ska in och handla!! Utan antingen måste man lämna någon i bilen som vaktar vapnet eller så tar man med sig det i butiken (givetvis i vapenfodral!). Så det är faktiskt tvärtom i många fall.. tar man inte med vapnet in i butiken utan lämnar det i bilen så blir man av med licensen..

På den gamla goda tiden, när jag var barn, betraktades en mack som ett rent serviceställe med ganska låg status. Det var aldrig tal om att en herre skulle ta av hatten där, långt mindre en dam.
Nej ett mackbiträde är ungefär på samma nivå som en skoputsare för mig. Någon "butik" är en mack definitivt inte även om de gärna vill låtsas.

Hmm fin människosyn :confused: :gnissla :rofl

Om du släpar med dig en hagelbössa in i en affär då skall du fan inte ha vapenlicens. Då får vi hoppas att farbror haffa kommer snabbt och tar både vapnet och dig i beslag.

hur skall folk veta vad dina avsikter är ?

fan vad korkat alltså...:)

Hur tänkte du att man skulle göra om man kommer gående, ska man ställa bössan utanför då eller? Så områdets barn med "dålig uppväxt" kan få leka lite pangpang :va

Om man åker bil så får man endast lämna vapnet i bilen (gömt eller i vapenfodral) om man tar med sig en vital del av vapnet. I det här fallet med ett hagelgevär så är det offtast framstocken man tar med sig.

:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...