"du får inte tanka med hjälmen på "

Jag tar inte av mig den, det är krångligt och tar onödig MC tid. Vad dom säger eller vad klistermärket på dörren säger har ingen betydelse, det är inte olagligt med hjälm, eller?
På banken kan jag ta av mig den, där kommer man ju få sitta i minst 30 minuters kö ändå.
Moget. Det handlar inte om vad som är olagligt, utan om att en annan människa ska slippa vara rädd på jobbet. Men jag är säkert en moralkärring som inte tycker att man ska vara respektlös mot andra utan anledning...

Vem fan går in på banken idag förresten, bor du under en sten eller?

har aldrig sett en sån skylt... får väll kolla dubbelt nästa gång

ta av hjälmen kan jag väll göra..(fast då vill hon någ ligga med mig:gnissla ) hon var bara så jävla otrevlig. på henne verkade det ju som man var rettarderad för att man hade hjälmen på

Måste det finnas någon skylt? Använd sunt förnuft istället. :tummenupp

Vad är problemet? Jag anser att det är vanligt folkvett att man tar av hjälmen när man ska kommunicera med andra personer, om inte annat för att det är trevligare!
När jag körde mcbud hade jag ett stopp var femte minut i snitt, och hjälmen(med D ringar) åkte alltid av, även mitt i vintern. Så att klaga på att det är jobbigt när man tankar är fan höjden av lathet!

Om det nu är sånt problem att ta av sig hjälmen så får du väl tanka på en tankautomat där du slipper gå in och betala....

Vilket trams! Har jag varit och jagat tex och ska in på en mack för att handla cigg och nån ber mig hänga av mig hagelbössan som hänger på axeln så ber jag då dom dra till varmare trakter...

Vafan jag har ju inte tänkt råna stället ändå så...
Nä det är så typiskt svenskt att förbjuda allt som KAN råka hända... Vad är nästa tilltag månne? Förbjuda folk att ha tändstickor i fickan på allmän plats ifall dom råkar vara mordbrännare...

Fan va löjligt alltså...:)

Om du släpar med dig en hagelbössa in i en affär då skall du fan inte ha vapenlicens. Då får vi hoppas att farbror haffa kommer snabbt och tar både vapnet och dig i beslag.

hur skall folk veta vad dina avsikter är ?

fan vad korkat alltså...:)

Det är ju för fan pinsamt att ha hjälmen på sig när man går in på macken!
Fast jag gillar liknelsen med muslimerna med slöja, där kan det bli problem :D

allt detta tjat om en så enkel sak som att plocka av störtkrukan...
Precis som många föregående talare säger så är det bara moppefuckon som går runt med hjälm inomhus...
Om ni har fått någon som helst uppfostran så visa det och TA AV ER HJÄLMEN!
PunKCt!!11

skulle tanka innan jag körde till skolan idag, fyllde hojjen och stod i kön för att betala då kommer en 40årig käring (statoil anställd) och säger

ta av dig hjälmen nästa gång du kommer in här!! med jävligt bitter stämma
eee varför
säkerhetsaspekter
haha skojjar du ?
nej
har jag alldrig hört....
nähä
sen gick hon

någon annan som har hört samma ? har alldrig tänkt på det... finns det skyltar ? säger subban samma sak till muslimer med slöjor ?

Är du bränd eller?

Moget. Det handlar inte om vad som är olagligt, utan om att en annan människa ska slippa vara rädd på jobbet. Men jag är säkert en moralkärring som inte tycker att man ska vara respektlös mot andra utan anledning...

Vem fan går in på banken idag förresten, bor du under en sten eller?

Kanske inte moget men man kan inte vara alla tillags tyvärr.

Nej, jag bor mitt i stan och ja det händer att man behöver gå in på banken ibland. (Det gäller nog 99% av oss är inne)

Sedan att man skall respektera andra som kanske blivit rånade och annat som ni skriver, det finns kanske annat som påminner okså? Mössa, mustach, grön flanell skjorta, stora fötter..
Ser man ut som en rånare med skinnställ så tight att man knappt kan stå, stövlar, handskar mm? Inte så bra kläder att råna i då man inte kan röra sig speciellt snabbt..Eller?

Försök inte vara så jävla rediga, ni åker Sporthoj och gör det inte lagligt, så kasta nu inte glas i sten hus.

:tungan

Visa lite ödmjukhet

Det finns många som blivit rånade som jobbar på mackar, det är vanligare än vad ni tror. Personer som bär hjälm kan inte visa sina ansikten och detta ger obehag för många personer. Det finns tom dom som har stor rädsla för personer med hjälm, eftersom man inte kan se vem det är eller vad personen har för minspel.

Testa att hälsa på ett nyfött barn med hjälmen på, gärna med spegelvisir.
Gissar att man inte får ett leeende tillbaka...:D

För att visa hänsyn och lite artighet så bör man ta av sig hjälmen. Att vara oartig och otrevlig mot personalen ger bara hojåkare dåligt rykte...

Jag tar iaf alltid av mig hjälmen när jag tankar. Hur ska annars alla tjejer se min snygga frilla och mitt sexiga hakparti. Ni som har hjälmen kvar på huvudet går garanterat miste om 10-15 ligg per sommar bara för att ni gör detta.

Tänk om, tänk rätt :tummenupp

Måste sluta tanka på obemannade stationer :huvet

Om du släpar med dig en hagelbössa in i en affär då skall du fan inte ha vapenlicens. Då får vi hoppas att farbror haffa kommer snabbt och tar både vapnet och dig i beslag.

hur skall folk veta vad dina avsikter är ?

fan vad korkat alltså...:)

Nä det kan man ju aldrig veta... När en mc buren yngling poserar utanför en korvmoj så kan han ju inte veta vad den stirrande korvförsäljerskan har i tankarna... Är det bara sex eller kanske hus,ungar och hela baletten månne???

Men kanske det bästa är att vi börjar med transparenta julklappar oxå så man inte blir förskräckt och får en infarkt av spänningens ögonblick när man river av julpappret...:rolleyes:

Har ingen licens eller bössa (kanske är tur det! :tummenupp ) utan det var bara ett litet exempel jag drog för att det lät lagom överdrivet...:D

Ja, jag tar då av mig feglådan innan jag stövlar in på mackar. Jag ser det som ren och skär hyffs. Tycker även att solglasögon är otrevligt när man samtalar med någon, i vilket fall någon som man inte känner. Att se hela ansiktet, och avläsa dess ibland undermedvetna budskap är grundläggande för hur man uppfattar en annan människa, det skulle jag, som självutnämnd hobbyprofessor, vilja säga är rent biologiskt.

/perris

Burka heter det väl?

För att påskynda urspårningen av den här tråden:
Är det någon som känner någon afgansk transvestit?
Vad gör man om man är afgansk transvestit?
Sätter man på sig en burka och går ut och försöker se feminin ut?
Hur stor kick får man av det?

hahahahaha nä men hörde om en med burka som inte fick åka buss idag.. för hon inte kunde identifriera sig, var ett jävla liv

får dom gå på banken ? om det är så är det ju fan perfekta rån utstyrslen

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...