Du dör inom en timme, vad gör du?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ponera att liemannen helt sonika beslutar sig för att det är din tur nu! Men bussig som han är ger han dig 60min från och med nu! :skrämd

Vad gör du dina sista 60 minuter i livet?

Dra en repa, därefter en whisky single malt av bästa sort, med tillhörande kubansk cigarr.
Livet på en pinne:)

Tar givetvis hojen - Liemannen är lite frusen av sig, så han kommer självklart en vacker sommardag - och kör runt till alla nära och kära och säger hejdå. De sista tre minuterna ger jag mig fan på att jag ska wheela, drar rullen hela varvet och släpper kopplingen så min lilla patetiska dröm, att åtminstone en gång ha wheelat, går i uppfyllelse. Går det bra utan alltför många skador gör jag en fuck-you-burnout, så jag går mot det bittra slutet omgiven av ett riktigt rökigt gummiluktande rökmoln. :tummenupp

Drar i struten i en kvart och kastar mig sedan på hojen och drar en bombrepa i bästa gr-stil mot uppsala vilket gör att liemannen plockar mig lagom när jag når rondellen vid infarten till U-sala....

Alternativ 2: Berättar för Liemannen att han är helt fel ute. Man gör sedan en avancerad fotbollsfint, så man nästan dribblar bort sig själv, för att få oss båda ur balans, ger honom en fet smäll precis mitt i prick rakt i nyllet, så han glömmer varför han kom och skulle hälsa på. Sista momentet för att klara livhanken är att snabbt som attan dra därifrån på hojen. :)

Med eller utan att behöva stå för konsekvenserna i en efter döden klassvägning mellan god/ond?

Med: Skulle skriva ett snabbt avskedsbrev/testamente, sedan luta mig tillbaka och titta på ett favoritavsnitt av Top Gear.

Utan: Skulle istället för Top Gear-scenariot ta på mig en ninjadräkt och snabbt göra något åt traktens trygghetsproblem á la värstingungdomar. Invalidisering känns rätt. :tummenupp

Last edited:
shit, jag vart helt ställd av den här tråden!
vart helt stum och kom inte på nånting istället.
O så vill jag verkligen inte att mina sista 60 minuter i livet ska spenderas ... ;)

Tar livet av mig bara för att jävlas med liemannen?
Det hade varit rätt så festligt.

Klunkar Norrlands guld tills det svartnar, alternativt drar ut på en sista låång slang :)

Den där frågan är inge´rolig å svara på när man har barn.

Om jag verkligen fick det besekedet just nu så skulle jag nog uppleva mitt livs värsta panikångestattack här i exakt 60 minuter. Skulle knappt finnas nåt kvar av mig för liemannen att städa upp. En pöl i hallen.

Men om man får romantisera lite så skulle jag skriva ett tjusigt brev, med detaljerade arv och personliga hälsningar och kloka ord till alla mina vänner och min familj. Sen skulle jag plita ner att jag minsann vill ha en begravning med lite jävlaranamma, det ska vara Liveband och öl och ett förbasakt liv helt enkelt, istället för att i bästa svenska stil sitta tyst och snyfta försynt för sig själv på en kall träbrits medans en anonym särkherre väljer ord ur en bok utan större betydelse för de flesta.

Sen skull jag fan också runka.

/perris

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back