Du blir omkörd och vad gör du då?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

Jag är gammal, tvåbarnsfar och relativt sansad, så jag fortsätter nog bara i min egen takt. (Som tyvärr redan brukar vara en bra bit över det lagliga :) )

Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

Jag blir vansinning, kör om och vid första svängen fortsätter det rakt fram:näsblod

Jag har faktiskt aldrig blivit omkörd på hojen. Om man inte räknar med på körskolan för där blev jag omkörd av två mopeder en gång. Skulle det hända så skulle jag nog inte jaga efter.

/D.

Endast fåntrattar tar rygg på någon för att bevisa sin penisstorlek :D

Stampa ner, gasen i bottem och iväg! Det blidde inte till att ge sig för en man är förbi den jäveln:mad:

Har inte hänt så ofta att jag blir omkörd men jag brukar hänga på en stund om det inte handlar om vansinneskörning bara för att hinna med (min hoj är lite slöare pga åldern)! Kul att busa med en okänd ibland!
Gör inte detta för att bevisa nåt utan bara för en liten lekstund :D

/D.

Jag ökar som fan och just när jag passerar honom drar jag upp den på bakhjulet :D

Pinna ner en eller två växlar och bara börja JAGA..:tummenupp

Jag är gammal, tvåbarnsfar och relativt sansad, så jag fortsätter nog bara i min egen takt. (Som tyvärr redan brukar vara en bra bit över det lagliga :) )

Är själv varken lastgammal, har barn eller är särskilt sansad.

Men jag åker ändå i min egen takt både med bil o mc, blir jag omkörd, so be it.
hoppas bara den föraren har skicklighet som räcker till i den hastigheten.

Jag kör ikapp och rammar den jäveln, sen gör jag en burnout på honom när han ligger och grinar på marken.

Kör ikapp,tar fram Kettingen och börjar veva satan. Sen lägger jag en bombbörnis och drar iväg på backjulet.

Samma tanke,annorlunda.

Last edited:
råkade ut för det där i natt, var ute på en liten sväng och råkade bara se en hoj, blev ju tvungen å följa efter å vi tog oss en liten tur på några mil på slingriga norrlandsvägar i behärskad hastighet =) Dock så kom han bara om när jag puttrade på 2:an... Men som sagt, det är väl lite beroende på hur man kör, tänker inte jaga i 250knyck på motorvägen.

jag stannar till vid ett dagis och gör en grym fuck you burnout!

:tungan

/D.

Jag har kört hoj för länge för att bli triggad av en omkörning. På väg.:tungan

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti