Du blir omkörd och vad gör du då?

Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

Jag kör mitt tempo skiter i den framför..Bjuda upp till dans kan man göra på danslogen. På banan kan det vara inspirerande att hänga på någon som bara kör en uns fortare än vad man själv gör, men man kan ändå aldrig köra fortare än sin förmåga.

Last edited:
Jag har en relativt stor penis redan och kör vidare som vanligt. Toligen kommer jag i kapp om vägen börjar svänga.

jag har en relativt liten penis, funderar en stund tänker att min hoj går väll ändå sämre :tungan

Jag brukar ligga kvar bakom och vänta tills dom kör åt helvete,dock händer det väldigt sällan.

Enda gången det har hänt var en C70 som ville dra,han drog och jag gjorde det inte.

100 m längre fram byter en Ford Mondeo fil...pang så fick han en C70 i röven.

Jag hakar på för sällskapets skull.
Spelar ingen roll om jag ligger före eller efter killen/tjejen. :)

Hånler i hjälmen eftersom jag vet att det är grus i den snäva kurvan framför sen saktar jag in och njuter av saltomortalen... :cdevil

Då jag inte har en suck att hänga på er med fräserhojar med mitt ånglok, tvärnitar jag o lägger mig i diket o sparkar o skriker ut min frustration :mad:

Egentligen är det ganska enkelt.. Antingen körde man snabbt redan innan och då är det självmord att försöka hänga på, om det inte skilde enormt lite då det kan vara lättare att köra snabbt med någon att "lita på" (bromsa inte förrän han framför kraschar-ide´n).

Eller så var det touringtempo och då blir det bara pinsamt att elda på för att visa "att man kan" och köra om. När man är om då? Vad ska man göra då eftersom man egentligen inte hade sån gaslust då?

Prestigealternativet är att hänga på, ligga en bit bakom och släppa ena handen, titta lite över axeln och pilla på visiret.. Ser han/hon framför det i spegeln är det R.E.S.P.E.C.K - ResPECK!!!

Hänger ändå inte på med min hoj, svänger av in på nästa grusväg istället. :tungan

Om jag blir omkörd av en Ducce med dess sköna ljud så stannar jag, sätter mig bekvämt i diket och börjar dra i skinnflöjten.

De som säger att Carola låter bra har inte hört en Ducati:tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...