Du blir omkörd och vad gör du då?

Jag brukar smygöka farten och diskret förfölja eländet några hundra meter bakom samtidigt som jag tillbedjer allt jag tror på för att det ska bli ett rödljus längre fram där han/hon tvingas stanna så att jag får dra mot människan.
Så mogen är jag! :hihi
/J
Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

Hakar på och kör om ifall jag får chansen:D när jag hade sporthoj var jag med om flera gånger att bilar ville kappköra och det är ju bara kul!

Ironi mode on:
Jag blir jävligt förbannad och grubblar och svär för mej själv, tyst så ingen hör.
Sedan tänker jag hela dagen på det som hände och blir mer förbannad :huvet så jag tänker att det bästa är nog att åka hem och gråta ut det hela på sporthoj.com.
Startar en ny tråd för att bevisa för alla hur besviken jag är på dom där alla motorcycklar snubbar som har snabbare och är bättre på mej att köra.
Jag börjar med att förnedra dem och skriva att jag är banne mej mer mogen och mogen är häftigt för då får man mkt brewdar!
Dessutom så är jag mogen för att jag har rakat skalle för jag har tappat det mesta håret och därför är jag mer vuxen.
MACK 3 turbo bejwby!
Och funkar inte det ja då får vi gå in och rätta deras stavfel för att det är skitkul, för då bevisar jag verkligen hur mogen jag är och att jag banne mej har MVG i svenska.
Ironi mode OFF:

SKulle helt ärligt köra efter och fan visa att jag har större kewk!

Är de en fin tom väg där man kan gasa .... såklart man hänger på för sällskapets skull :D men därimot inte över min förmåga isåfall släpper jag av...
Hellre sist än död :)

Beror på, är det en snygg :tuttar eller :hojcbr så blir jag kanske sugen att hänga på. Annars får det vara, har kommit ikapp förr ändå och varit där innan brandbil/ambulans...

Det värsta tycker jag är när man kommer ikapp någon och den höjer tempot och börjar köra dåligt. Vad gör man då?

gör tecknet för "saftablandare" & ser killen tvärnita...

sedan stannar jag för det e svårt att köra när man garvar så mycket

Finns ingen hoj med likvärdig prestand mot min, så jag bryr mig helt enkelt inte. Möjligtvis om det var en moped...

Har inte hänt så ofta att jag blir omkörd men jag brukar hänga på en stund om det inte handlar om vansinneskörning bara för att hinna med (min hoj är lite slöare pga åldern)! Kul att busa med en okänd ibland!
Gör inte detta för att bevisa nåt utan bara för en liten lekstund :D

Att en brewd inte bilr omkörd är ju inte så konstigt..
Perfekt att lägga sig bakom och stirra på utsiken..
Det är inte mycket som slår en läderförpackad hon rumpa.. :D

Annars då!!!

Känns rätt oviktigt.
Kör vederbörande framför ojämt, ryckigt,
då väljer jag att slå av för att inte vara bidragande till en olycka.

Är det någon jag känner så finns inte en chans att jag ens skulle släppa förbi.. :yoparty

Allvar då!
Det är just den prestigen som leder till död och handikapp..

Det värsta tycker jag är när man kommer ikapp någon och den höjer tempot och börjar köra dåligt. Vad gör man då?

Stannar och tar en cigg..
Snackar lite skit en stund med sig själv.. :D

Last edited:
Min hoj är ju så förbannt jävla slö, så när nån kör om mig, vilket är väldigt ofta, så brukar jag låtsas att jag ska hänga på med och gasar för fullt, men så händer det ju ingenting. Så då börjar jag kolla ner mot motorn och låtsas att nånting är fel och köra in mot kanten och stannar...

Last edited:
Att en brewd inte bilr omkörd är ju inte så konstigt..
Perfekt att lägga sig bakom och stirra på utsiken..
Det är inte mycket som slår en läderförpackad hon rumpa.. :D

Annars då!!!

Känns rätt oviktigt.
Kör vederbörande framför ojämt, ryckigt,
då väljer jag att slå av för att inte vara bidragande till en olycka.

Är det någon jag känner så finns inte en chans att jag ens skulle släppa förbi.. :yoparty

Allvar då!
Det är just den prestigen som leder till död och handikapp..

Stannar och tar en cigg..
Snackar lite skit en stund med sig själv.. :D

Ja om man inte vill köra ihjäl sig kan man ju röka ihjäl sig:)

Sen undrar jag om skitsnack med sig själv är hälsosamt:rolleyes:

Beror på väglag och väg. Är det bra vägar och man är på lekhumör så kan man väl hänga på men aldrig över min egen körkapacitet. Är duden snabbare so be it.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti