Dt:n går helt konstigt HJÄLP!!!

spectre skrev:
Jämför din drevning med orginal drevningen, hur mycket komp har du? ( kolv kolvringar kanske e slitna?)

Ny cylinder/kolv. nybalancerat vevparti, originaldrevning. och originalsystem. inget tyder på fel :S..
 
achooo_prosit skrev:
Okey det kan vara så, för min läcker vid avgas porten fast jag har satt i en ny pakning.

Men sen så när man ska späna fast avgasröret på dem två bultarna vid avgasporten, så följer den ena bulten med mutern när man späner så den är väl sönder i gängerna eler nåt, så det kan ju vara det.

Spreja annars lite startgas runt om förgasaren och cylindern, vid alla pakningar du kan tänka dig.. skadar ju inte att prova.. min läckte i insugningsplattan.. inte tillräckligt åtdragna bultar. väldigt lätt fel. värt att testa som sagt.
 
Tack för all hjälp! Det har fixat sig nu, jag satte på 220 munstycket, rengjorde luftfiltret och justerade luftskruven så nu går den prima, men den gör ändå inte mycket mer än 110, ska den inte gå fortare? Har hu ett effekt på den.

MVH//
 
ÄR den stryp går den inte mycket fortare. Om du har avstrypt den kan du ju dreva om den :tummenupp
 
achooo_prosit skrev:
Tack för all hjälp! Det har fixat sig nu, jag satte på 220 munstycket, rengjorde luftfiltret och justerade luftskruven så nu går den prima, men den gör ändå inte mycket mer än 110, ska den inte gå fortare? Har hu ett effekt på den.

MVH//

Jag skulle byta till ett större munstycke och justera luftskruven igen om jag var du och kolla YPVS:en istället...
 
YammaDT skrev:
Jag skulle byta till ett större munstycke och justera luftskruven igen om jag var du och kolla YPVS:en istället...

Hur kollar man YPVS:en och vad e det som kan va i sönder där?

Jag har inget batteri i för tillfälet men det surar inget när jag slår på tändningen :3freak
 
Last edited:
kolla så avgasporten rör sig, och sedan ta en titt på drevningen... inte många 125:or som pallar sista växlen med orginal drev, det e mera en overdrive! :tungan
 
CalleLundin skrev:
kolla så avgasporten rör sig, och sedan ta en titt på drevningen... inte många 125:or som pallar sista växlen med orginal drev, det e mera en overdrive! :tungan

Ska avgasporten röra sig när man sätter igång tändningen eller när man startar och gasar?
 
Men om inte neutral lampan och olje lampan lyser när man slår på tändningen då funkar väll inte tändningen, och om inte tändningen funkar så funkar väll inte ypvs:en?

mvh
 
Kollade drevningen och jag har 16 fram oh 57 bak, men var får jag tag på andra storlekar? Lär väll inte finnas störe än 16 men det borde väll finns mindre än 57?

mvh
 
Seriöst nu!! Rör inte din drevning! Den orkar med det som sitter på! Se till att skaffa ett batteri så YPVS:en fungerar som den ska! Gärna fort för om man kör utan batteri kan andra tekniska delar ta skada. När du köpt ett batteri, laddat och monterat det: skruva bort den lilla YPVS luckan på cylindern, slå på tändningen, när det surrat klart ska den lilla fliken stå mitt för hålet (du märker hur de ska vara om du inte förstår vad jag menar). Står den inte mitt för fliken är det bara att börja skruva med vajrarna så det blir rätt. Kolla ditt stift också så det har rätt färg! Har du 220 på nu så borde du gå upp nåt steg. Tänk på att det är bra att ge motorcykeln lite extra soppa när det är kallt ute så du kan höja nålen ngt snäpp också!

Lycka till!
 
YammaDT skrev:
Seriöst nu!! Rör inte din drevning! Den orkar med det som sitter på! Se till att skaffa ett batteri så YPVS:en fungerar som den ska! Gärna fort för om man kör utan batteri kan andra tekniska delar ta skada. När du köpt ett batteri, laddat och monterat det: skruva bort den lilla YPVS luckan på cylindern, slå på tändningen, när det surrat klart ska den lilla fliken stå mitt för hålet (du märker hur de ska vara om du inte förstår vad jag menar). Står den inte mitt för fliken är det bara att börja skruva med vajrarna så det blir rätt. Kolla ditt stift också så det har rätt färg! Har du 220 på nu så borde du gå upp nåt steg. Tänk på att det är bra att ge motorcykeln lite extra soppa när det är kallt ute så du kan höja nålen ngt snäpp också!

Lycka till!

Okey! Jag har satt i ett sprilans nytt batteri och ypvs:en funkar, det surar när jag sätter igång tändningen. Den fliken var inte mitt för när jag satte på tändningen men det har jag justerat nu. :hihi Men har inte varit ute och prövat den än för det regnar ute :( . Men ska väll ut och prova den snart.

Tack!

PS: Jag rengjorde ju luftfiltret, måste jag olja in det igen då??
 
Bra! Du ska nog se att den går bättre nu! Möjligen att den får för lite soppa men det märker du om du kollar på stiftet. Olja gärna in filtret igen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top