spectre
BRASSA å dra i helvet
achooo_prosit skrev:Om jag vill sätta på ett koniskt luftfilter på den ska jag gå upp eller ner i munstycke???
du ska ha ett större munstycke då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
achooo_prosit skrev:Om jag vill sätta på ett koniskt luftfilter på den ska jag gå upp eller ner i munstycke???
achooo_prosit skrev:Ja det kan jag ju göra, deä e bra komp i den! Vet du vad det är för nån drevning original
spectre skrev:Jämför din drevning med orginal drevningen, hur mycket komp har du? ( kolv kolvringar kanske e slitna?)
achooo_prosit skrev:Okey det kan vara så, för min läcker vid avgas porten fast jag har satt i en ny pakning.
Men sen så när man ska späna fast avgasröret på dem två bultarna vid avgasporten, så följer den ena bulten med mutern när man späner så den är väl sönder i gängerna eler nåt, så det kan ju vara det.
achooo_prosit skrev:Tack för all hjälp! Det har fixat sig nu, jag satte på 220 munstycket, rengjorde luftfiltret och justerade luftskruven så nu går den prima, men den gör ändå inte mycket mer än 110, ska den inte gå fortare? Har hu ett effekt på den.
MVH//
whitesnake skrev:ÄR den stryp går den inte mycket fortare. Om du har avstrypt den kan du ju dreva om den![]()
YammaDT skrev:Jag skulle byta till ett större munstycke och justera luftskruven igen om jag var du och kolla YPVS:en istället...
CalleLundin skrev:kolla så avgasporten rör sig, och sedan ta en titt på drevningen... inte många 125r som pallar sista växlen med orginal drev, det e mera en overdrive!
![]()
YammaDT skrev:Den ska röra sig när du slår på tändningen!
YammaDT skrev:Seriöst nu!! Rör inte din drevning! Den orkar med det som sitter på! Se till att skaffa ett batteri så YPVS:en fungerar som den ska! Gärna fort för om man kör utan batteri kan andra tekniska delar ta skada. När du köpt ett batteri, laddat och monterat det: skruva bort den lilla YPVS luckan på cylindern, slå på tändningen, när det surrat klart ska den lilla fliken stå mitt för hålet (du märker hur de ska vara om du inte förstår vad jag menar). Står den inte mitt för fliken är det bara att börja skruva med vajrarna så det blir rätt. Kolla ditt stift också så det har rätt färg! Har du 220 på nu så borde du gå upp nåt steg. Tänk på att det är bra att ge motorcykeln lite extra soppa när det är kallt ute så du kan höja nålen ngt snäpp också!
Lycka till!
YammaDT skrev:Bra! Du ska nog se att den går bättre nu! Möjligen att den får för lite soppa men det märker du om du kollar på stiftet. Olja gärna in filtret igen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |