Droger

Vad anser du om droger?

• Antal röstningar
    0
korvgubbe skrev:
För det första är elitidrottarna väldigt få.
För det andra säkerställer elitidrottarna nyrekryteringen till ungdomsidrotten än någon kampanj som någonsin är möjlig att göra.
För det tredje har elitidrottare så gott som alltid väldigt bra tilläggsförsäkringar som säkerställer att de får direkt och adekvat vård.

....det största problemet är ju inte enstaka supertjockisar utan att en tredjedel av befolkningen är överviktig.
Rätt intressant är att läskintaget ökat sedan 1980 från 27 liter till 96 liter...
..hrm...innebär alltså en ökning på ca 20.000 kalorier per person och år.. bara i form av läsk..

Ingen tänker någonsin på att alkoholen har en hel del positiva sidor också! Den som har varit på en nykter söndagsmiddag med kaffe och bullar, med diverse gammal släkt som man aldrig träffar, vet det.. Torrt så det knappt går att andas.

Ta samma träff på en lördag med lite vin till maten och nån bira! (Ingen norrländsk tokfylla som slutar i armbrytning och slagsmål)

Vad jag vill säga är att alla missbruk är skit. Elitidrott är skit rent medicinskt, men är ju givetvis bra med sina förbilder som kan åtminstonde nån svensson ur soffan.

Missbruk av mat är likadant. Varför man missbrukar mat ligger ofta på ett djupare plan än att "mat är gott". Lönnfete svensson däremot har ofta en kass karaktär och proppsar i sig lite korv och godis då och då, men det är ju en likgiltig konsument och ingen missbrukare i den bemärkelsen.

Alkoholism är också som bekant skit, men om man bortser från tokkröka, så är det ett fantastiskt "smörjmedel" i ett stelt samhälle. Dessutom gott.

Är alkoholism en sjdm? Ja, om diabetes orsakad av fel livsstil, cancer pga rökning osv.

Om vi då ska rationalisera bort vissa grupper som ska betala sina skador själv, ja då blir det svårt. Gränsdragningen är inte enkel alls.

korvgubbe skrev:
....Jag är mot en legalisering av Cannabis men för användning av det i medicinskt syfte.

Anfetamin används för att lugna ner DAMP barn. Att anfetamin kan lugna låter konstigt, men det funkar och hur det funkar svarar jag bara på begäran då det är drygt...

juha01 skrev:
Anfetamin används för att lugna ner DAMP barn. Att anfetamin kan lugna låter konstigt, men det funkar och hur det funkar svarar jag bara på begäran då det är drygt...

Jo, jag vet att det används och steroider används på de med olika tillväxtsjukdommar...

Det är därför det är rätt löjligt att förbjuda cannabis för medicinskt bruk...

Äsch låt dem röka om de vill, inte blir de aggresiva för det, till skillnad mot många som dricker sprit.

Själv röker jag inte alls och tänker inte börja, men jag struntar i om andra gör det.

Dock är det inte troligt att en drog till skulle bli legaliserad, så det kvittar väl vad man kan tänkas tycka.

korvgubbe: kom över på en jolle och lite Hennessy en kväll, för vetenskapens skull så du får en precisis inblick kring vad du debaterar om! ;)

Kay skrev:
korvgubbe: kom över på en jolle och lite Hennessy en kväll, för vetenskapens skull så du får en precisis inblick kring vad du debaterar om! ;)

:tummenupp

....kan vara en bra idé! Jag menar... ju mer insikt man kan få i motståndarlägrets perspektiv desto bättre! :hihi

Halogen skrev:
Det är ju rätt underligt egentligen. Läkarna har redan en hel arsenal av annars otillåtna substanser till sitt förfogande - morfin, lustgas, lyckopiller, uppers, downers, piller, sprutor och gud vet vad, men så fort cannabis kommer på tal så får beslutsfattarna kollektiv moralpanik.

För övrigt dricker jag bara fun light numera. :banana
Måste besserwissa mej lite: lustgas är lagligt och kan köpas av vem som helst. Tycks ge en kortvarigt rus ensamt men kan med fördel användas för att stärka andra drogers rus.

Wunder skrev:
Måste besserwissa mej lite: lustgas är lagligt och kan köpas av vem som helst. Tycks ge en kortvarigt rus ensamt men kan med fördel användas för att stärka andra drogers rus.

Jag har fattat det som att lustgas ligger i något slags gråzon. Läkarna använder det, men jag tror inte du och jag kan knalla in och köpa en tub på samma ställe som dem. För det ser ju så löjligt ut med gräddsifon... :tungan

Halogen skrev:
Jag har fattat det som att lustgas ligger i något slags gråzon. Läkarna använder det, men jag tror inte du och jag kan knalla in och köpa en tub på samma ställe som dem. För det ser ju så löjligt ut med gräddsifon... :tungan
Jo det kan man... du kan köpa en tub lustgas på samma ställen där dom säljer gasol, svetsgaser mm..

Bart skrev:
Jo det kan man... du kan köpa en tub lustgas på samma ställen där dom säljer gasol, svetsgaser mm..

Ofan. Det visste jag inte. Nu när jag tänker efter så är det rätt självklart egentligen, jag trimmar nog bara för lite bilar...

Vad kostar en tub, helgstorlek typ? :hihi

lustgas verkar ganska farligt och i allmänhet dåligt. Kul att vara hög i typ en minut innan man måste fylla på typ.

Halogen skrev:
Ofan. Det visste jag inte. Nu när jag tänker efter så är det rätt självklart egentligen, jag trimmar nog bara för lite bilar...

Vad kostar en tub, helgstorlek typ? :hihi

Helgstorlek vetefan :) Du får hyra tuber hos tex AGA.. vi hyrde en 20 el 30L, 1600 för ett halvår.

honkiie skrev:
lustgas verkar ganska farligt och i allmänhet dåligt. Kul att vara hög i typ en minut innan man måste fylla på typ.
Farligt vetefan, du får ju det på sjukhus mm. MEN då är gasen utblandad med syre, det är det som kan va farligt om du gör det själv hemma, att du får för lite syre. Sen om det är roligt eller inte.. du får väl testa!

Kay skrev:

Kay, det kanske kan vara så också att en del drogmotståndare är det just pga erfarenheter de har. ;)

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!