Droger

Vad anser du om droger?

• Antal röstningar
    0

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Skulle vara kul att veta folks inställning mot/för droger (ej tunga) här på forumet, så jag kör en poll!
Skriv gärna en rad också...
/rastlös.

edit: Gah.. min poll blev lite fel, för få alternativ. Trodde man skulle kunna editera i efterhand. :huvet
Röstningsalternativ 1 och 3 är ju i stort sätt samma sak... Skitsamma.

Last edited:
Det kanske vore lite väl drastiskt att legalisera det(cannabis) helt men för eget bruk tycker jag det borde vara lagligt, kanske <5g eller nåt sånt.
Alkoholen förstör bra mycket mer i vårat samhälle.

Marijuana är inte så farligt så jag tycker att det likabra kan legaliseras, men jag skulle inte använda det ändå.

btw. min bror kan inte ta tunga droger, han är allergisk mot opiumbaserade droger :hihi
såsom opium, morfin osv.

(JAA det blev upptäckt på sjukhus så slipper ni tro något annat)

det finns redan en poll om det här. Plus att man kan bli bannad ifall man är för drogliberal.

honkiie skrev:
det finns redan en poll om det här. Plus att man kan bli bannad ifall man är för drogliberal.

Ah okej, sökte men fann inget.

Okej, vem har sagt att jag är liberal? Slängre bara upp en poll ju! :fakta
:rolleyes:

Kay skrev:
Ah okej, sökte men fann inget.

Okej, vem har sagt att jag är liberal? Slängre bara upp en poll ju! :fakta
:rolleyes:

Eller det var nog så att man kan bli bannad för att diskuterar narkotikapolitik överhuvudtaget. Minns inte vem det var som var så arg då vi diskuterade det men han fick då swedie att ändra reglerna har jag det för. :död

Det finns inga bra argument i ett liberalt samhälle för varför marijuana skulle vara förbjudet.

Jag anser att alla droger, utom rökdroger (Passiv rökning), borde vara lagliga.
Eget ansvar gäller, dessutom är det lättare att reglera det om det är lagligt.

robbah99 skrev:
Det finns inga bra argument i ett liberalt samhälle för varför marijuana skulle vara förbjudet.
Det finns inga bra anledningar i ett liberalt samhälle till varför marijuana skulle vara legalt.

sismo skrev:
Jag anser att alla droger, utom rökdroger (Passiv rökning), borde vara lagliga.
Eget ansvar gäller, dessutom är det lättare att reglera det om det är lagligt.

Sprit är lagligt ändå finns det många som bränner hemma/smugglar.
Knark kommer ju inte vara gratis direkt.

Nej jag vill inte ha knark. Har sett effekterna då jag har en klasskompis som ligger på behandlingshem... :död

AndersJohansson skrev:
Sprit är lagligt ändå finns det många som bränner hemma/smugglar.
Knark kommer ju inte vara gratis direkt.

Nej jag vill inte ha knark. Har sett effekterna då jag har en klasskompis som ligger på behandlingshem... :död

Uj uj, jag vet många som gått på behandlingshem pga alkoholmissbruket, så jag antar att du vill illegalisera spriten me?

igentligen så ska inte denna diskution vara på detta forum, droger motorfordon har absolut inget med varandara att göra!!!
sen om det är fultjack,sprit(rusdryck) eller pittkrymparpiller(anabola) spelar ingen roll... heja nollprommilegräns!!!

Skall man tillåta en farlig substans bara för att andra farliga substanser är tillåtna? Ett jättefånigt argument.
Dessutom är det så här:
Vad gäller "lätta" droger kan den tionde gången skada dig för livet, du blir inte skadad för livet om du sitter hemma och dricker 4 öl - knappt om du gör det varje dag. En bong kan dock sabba ditt liv ganska snabbt.

Kay skrev:
Uj uj, jag vet många som gått på behandlingshem pga alkoholmissbruket, så jag antar att du vill illegalisera spriten me?

Nej faktiskt inte. Vill du?
Men jag TROR iaf att det är fler som kan dricka alkohol och klara sig utan att bli alkohlist än det är dom som kan knarka utan att bli beroende.

AndersJohansson skrev:
Nej faktiskt inte. Vill du?
Men jag TROR iaf att det är fler som kan dricka alkohol och klara sig utan att bli alkohlist än det är dom som kan knarka utan att bli beroende.

Du kan inte säga "knarka" i sammanhanget du just gjorde, då det är en viss skilnad på exempelvis marijuana och heroin.

Det är som att säga "alla droger är lika farliga", där även alkohol kvalifiseras in i skaran (och nej, det är ju inte riktigt lika farligt att supa sig full som att överdosera en kanyl sprutheroin).

Svaret på din fråga om man relaterar till den drog jag skriver om i pollen (gräs) så är svaret nej, då alkohol är mycket mer fysiskt beroendeframkallande än gräs.

Och ja, ett förbud mot alkohol är mycket mer vettigt än en legalisering av Marijuana, då båda sakerna är en substans som skadar kroppen och skapar massa sociala kostnader, men det är lite dubbelmoral att ha en drog legal där alla säger "sprit är okej, men inget annat!" när de inte vet skilnaderna för 5 öre. Hade alkoholen uppfunnits idag hade det ju inte funnits en chans i världen att det hade legaliserats.

Last edited:
En heroinist är helt fräsch mentalt om han lägger av, det kan man knappast säga om en bruntorsk. :hihi Ni som vill legalisera, har ni ens träffat en äkta haschtomte? Hur smarta är de?

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd