honkiie skrev:Fast jag tror ändå det är dåligt att konstant vara så förstoppad så man får gräva ur skiten ur röven med sked.![]()
Finns tyskar och japaner som gör konstigare saker än så!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:Fast jag tror ändå det är dåligt att konstant vara så förstoppad så man får gräva ur skiten ur röven med sked.![]()

Förstår inte varför diskussioner skulle inte vara tilllåtna men eftersom det inte är det borde vi kanske sluta...SH-forum regler skrev:Inga diskussioner om illegala droger eller uppmaning till användning av dom!

ksann skrev:Förstår inte varför diskussioner skulle inte vara tilllåtna men eftersom det inte är det borde vi kanske sluta...![]()
korvgubbe skrev:.....Dessa är än så länge de enda argument som jag sett i denna trån än så länge och det är mig veterligen rätt tunna argument....
Så:
- Kom igen Krisskross! Hit Us!
Chris Ash skrev:Ville bara påpeka hur jag ser på "frihetstramset".
Personligen skulle jag inte tveka att säga ja till att läkarcentraler ger heroinister rent heroin... t.o.m gratis mot att de registerar sig som brukare och måste följa vissa regler för att se till att de inte får heroin innan de ska på jobb o.s.v. (Nåja, detaljer skulle man få utreda men principen har jag inget emot)Chris Ash skrev:Heroin är ju som många påpekat ofarligt om det är rent och ges av tex läkare eller missbruksenheter. .
Chris Ash skrev:Cannabis behöver tex inte längre vara den "inkörsport" till tyngre grejor som är ett vanligt uppdykande motargument (och som antagligen stämmer desto bättre desto hårdare förbudspolitik landet bedriver) då de lagliga inköpsställena inte kommer att locka med andra,tyngre,dyrare och farligare preparat.
Det är nog många som känner sig lurade när de växt upp och bara fått höra från läroböcker, kampanjer, tv, osv att cannabis är värsta dödsdrogen, att man blir beroende direkt och börjar direkt sukta efter heroin. När man blir tio år så förstår man ju att det är skitsnack och då regeringen redan skrikit varg så kan man få svårt att tro på någon anti-drog propaganda alls.Chris Ash skrev:Man skulle dessutom kunna sprida korrekt droginformation och användarföreskrifter/råd istället för skräckpropaganda.
honkiie skrev:Det är nog många som känner sig lurade när de växt upp och bara fått höra från läroböcker, kampanjer, tv, osv att cannabis är värsta dödsdrogen...
korvgubbe skrev:Skolornas antidrogpropaganda är inte värd namnet och skapar i mina ögon mer problem än den förebygger... Problemet med att så osakligt försöka skrämma bort folk från droger är att man istället kan skapa en större nyfikenhet när folk ser att deras polare inte blir tjackpundare efter att ha rökt på två gånger...
Själv skulle jag nog lätt kunna tänka mig att öka på vid något tillfälle. Jag är övertygad om att jag skulle tycka det var rätt gött och är är knappast rädd för cannabis på något vis... Jag tror som sagt inte att cannabis är farligare än alkohol utan snarare bättre framförallt för att man inte kan överdosera och för att det inte skapar samma våldsamma beteende som alkohol...
OM vi hade kunnat föra en hypotetisk diskussion så hade jag nog föredragit cannabis framför alkohol om jag var tvungen att välja en laglig drog i samhället...
Men det förändrar inte det faktum att en intruduktion av cannabis garanterat kostar mer än den smakar. Röker man på lite då och då är det väl självklart att man vill komma ut ur garderoben men jag väntar ändå på vad cannabis kan medföra för gott som uppväger baksidan med att introducera en ny drog...
korvgubbe skrev:Och vad får dig att tro att suget efter och nyfikenheten på andra droger skulle försvinna bara föratt befolkningen tillåts nyttja ytterligare en?
honkiie skrev:Det är nog många som känner sig lurade när de växt upp och bara fått höra från läroböcker, kampanjer, tv, osv att cannabis är värsta dödsdrogen, att man blir beroende direkt och börjar direkt sukta efter heroin. När man blir tio år så förstår man ju att det är skitsnack och då regeringen redan skrikit varg så kan man få svårt att tro på någon anti-drog propaganda alls.
oFFkeFF skrev:"Det är inte så farligt"-snacket lurar många kids..
korvgubbe skrev:....Det gör att vi knappast skulle få några sociala mervärden som kan kompensera för det negativa... Vi skulle bara ha en jäkla massa glada rökare som satt själva(eller några i sällskap) på balkongen eller i parken och nynnade Buffalo Soldiers... Säkerligen rätt najs men man kan ha en soft stund med en öl..
...Skulle det finnas någon form av naturligt beteende och en plats för cannabis så skulle det kanske vara motiverat..
robbah99 skrev:Det är väl ett naturligt beteende? Jag gör det på samma platser med. Så då är det motiverat?
Jag kan ge ett exempel på ett socialt mervärde. Ponera att folk rökte gräs istället för att dricka alkohol. Jag kan garantera att du får en lugnare och finare stad på kvällarna med mycket mindre bråk, folk skulle våga gå ut på kvällarna i större utsträckning.
korvgubbe skrev:....dessutom har du ett rent praktiskt problem med att byta ut alkoholen då rökning är förbjudet på alla krogar och restauranger... Alltså skulle cannabisbruket komma till utöver alkoholbruket... Alltså så blir det inte så att man väljer utan snarare adderar ytterligare drogbelastning på sammhället..
honkiie skrev:Ånga är väl inte förbjudet på restauranger??
..eller ska man beställa in en sån kanske..?!Inte förrän nån generation passerat.korvgubbe skrev:...Jag pratade inom överskådlig tid.
Hur många år tror du inte det skulle krävas innan det var så pass sociallt accepterat att man kunde röka på istället för att ta en whiskey eller en nubbe till sillen?
Det håller jag med om. Men jag tror att man i så fall skulle ha "barer" där man fick röka. Den extrabelastning det medför samhället i form av att personalen vistas i rök, uppvägs lätt av fördelarna med en person som är berusad på gräs.korvgubbe skrev:....dessutom har du ett rent praktiskt problem med att byta ut alkoholen då rökning är förbjudet på alla krogar och restauranger... Alltså skulle cannabisbruket komma till utöver alkoholbruket... Alltså så blir det inte så att man väljer utan snarare adderar ytterligare drogbelastning på sammhället..
Så då anser du att alkohol är dåligt? Det gör verkligen inte jag. Varför skulle det vara dåligt?korvgubbe skrev:......Som jag skrev i ett annat inlägg.. om jag rent hypotetiskt hade alternativet att välja vilken drog som skulle existera i sammhället så hade jag valt cannabis men så enkelt är det tyvär inte... Bara för att jag hade valt det ena i valet mellan två onda ting så anser det inte att jag skulle välja BÅDA när jag inte kan ta bort det redan existerande dåliga fenometet..
|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |