Drifting...

sirSmokealot skrev:
FInns det någon driftbana i Sverige???

I så fall , var???

E nog mig du skall fråga tror jag :-)

svar nej: det kostar för mkt att bygga ---

& tyvärr har redan flera av våra svenska banor infört totalt driftingförbud

bla. Knutstorp o Sturup.

Lite filmer på svenska förare:

Conny Jensen, Eskilstuna - 180 hk Volvo 740 Turbo
http://media.putfile.com/Connypastall

Kristian Hesselmark. Toyota Corolla AE86 125 hk
http://media.putfile.com/drifting72

Blandat från Vallåkraträffens uppvisning
http://www.errek.nu/hedberg/driftshow_vallakra_byhedberg.avi

Sturup Raceway 2005
b-slz.JPG

a-gke.JPG

Drifting är alltid kul när man får visa upp sig !
finland_41.jpg

ae86burnbitches.jpg

tyvärr e de ju så...kristian borde veta då han enligt mig är sveriges driftingpionjär...han har kaämpat med näbbar o klor för drifting MEN tråkiga sverige fattar noll som vanligt......så det blir väl stora parkeringar som blir drifting arenor i sommar...igen*ler*

Jag anser mig nog vara rejält torsk på motorsport, jag ser allt mellan topfuel dragracing och folkrace, motogp och lokal mopperacing.
Fan, tom snöskoter cross går att titta på.

Drifting finner jag inget som helst nöje i att se, det tilltalar mig inte alls.
Drifiting är som att se ett gäng bondmuppar i volvo 242 på en stor parkering när första snön har kommit.

Konsten att framföra en bil på det mest oeffektiva sättet runt en bana kanske bara lockar dom som själva håller på?

GuW skrev:
Jag anser mig nog vara rejält torsk på motorsport, jag ser allt mellan topfuel dragracing och folkrace, motogp och lokal mopperacing.
Fan, tom snöskoter cross går att titta på.

Drifiting är som att se ett gäng bondmuppar i volvo 242 på en stor parkering när första snön har kommit.

Konsten att framföra en bil på det mest oeffektiva sättet runt en bana kanske bara lockar dom som själva håller på?

prova att ta 3 svängar i stäck i en kontrollerad sladd, och du kommer förstå själv...

Det finns INGENTING som är roligare att göra på 4 hjul som att drifta dit man vill! OBS: inte dit bilen vill!!!!!

Prova, och du kommer se hur svårt det är, och när du lyckas... hur fett det känns!!!

KristianAE86 skrev:
svar nej: det kostar för mkt att bygga ---

Vet du vad det kostar att lägga asfalt?

Jag har lite planer på att bygga nåt... men har inte så bra kolla på det ännu
Fick idén igår efter att ha sett en fet driftfilm

Tänkte faan, det borde finnas en så bana i närheten...

sirSmokealot skrev:
prova att ta 3 svängar i stäck i en kontrollerad sladd, och du kommer förstå själv...

Det finns INGENTING som är roligare att göra på 4 hjul som att drifta dit man vill! OBS: inte dit bilen vill!!!!!

Prova, och du kommer se hur svårt det är, och när du lyckas... hur fett det känns!!!

Jag tycker att det är betydligt roligare att ta tre svängar i följs med perfekt uppställ i 160km/h när det sticker ut tallar ur snödrivorna, och få bilen att gå precis dit man vill....

Men det är ju jag det....

GuW skrev:
Jag tycker att det är betydligt roligare att ta tre svängar i följs med perfekt uppställ i 160km/h när det sticker ut tallar ur snödrivorna, och få bilen att gå precis dit man vill....

Jag håller helt med dig. visst att det är koolt när det går på ställ, men det skall inte vara just för ställets skull som i drifting utan för att det är snabbaste sättet att ta sig igenom böjen. :fakta

GuW skrev:

Vitae meretrix est, et unix drifting sum

sirSmokealot skrev:

beror ju på hur tjock asfalten ska vara samt kvalite. jag är inget anläggar as men någon borde ju ha koll på det här.

GuW skrev:
...........

väldigt beklagligt att du ser det så..
jag lovar dig på stående fot en åktur med min kommande bil - så lovar jag dig att du kommer ändra din syn på Drifting,. :tummenupp
Jag kaninte säga så mkt om nya bilen ännu - men följande info är i nuläget öppen:

1100 kg, 600 hk, kolfiber, FIA, fuelcell, m.m

kan nog inte bli annat än roligt med detta.

& att jämföra med ynglingar på lokala stormarknadsparkeringen under vintertid visar tyvärr bara att du inget alls vet om sporten (ännu)

k

sirSmokealot skrev:

Tjenna !

MSN ? kristianae86@hotmail.com

Vad asfalt kostar - D Y R T -- motorväg kostar typ 6-8000 kr / meter

adda mig så snackar vi mera !

k

Last edited:
sirSmokealot skrev:

Och hur tänkte du få tillstånd för en sådan bana? :va
Om det är grinigt att få tillstånd att fixa en RR-bana så borde det nästan vara ännu jävligare att få tillstånd för en driftingbana.

Drifting är ungefär så pass politiskt inkorrekt en motorsport kan bli, och i Sverige vill alla vara så politiskt korrekta att man bara vill spy.

KristianAE86 skrev:
& att jämföra med ynglingar på lokala stormarknadsparkeringen under vintertid visar tyvärr bara att du inget alls vet om sporten (ännu)
Istället för att säga "du har fel" så kan du ju istället försöka beskriva för honom exakt vad det är som gör att drifting är den bästa motorsporten. :)

För övrigt så har jag ungefär samma åsikt som GuW och hajjar inte riktigt vad som är så häftigt med "sporten".

sirSmokealot skrev:

det är snordyrt att lägga asfalt.. har arbetat inom det och hörde vad det kostade vilket jag har glömt men för privatpersoner så kostade det hur mycket som helst och för kommunen var det billigt

Quaya skrev:
det är snordyrt att lägga asfalt.. har arbetat inom det och hörde vad det kostade vilket jag har glömt men för privatpersoner så kostade det hur mycket som helst och för kommunen var det billigt

en liten kommen tar på dte sissta där...

för privatpersoner så kostade det hur mycket som helst och för kommunen var det billigare

Jag tycker att det e skittråkigt me drifting. Jobbade som funkis på en av deltävlingarna i driftingserien i somras. Gud vilken lååång dag det va! :3freak
Å trött som fan i öronen var man av allt däckskrik... Nää usch! Tacka vet jag 402 m på strippen! :yoparty

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jag tycker att det e skittråkigt me drifting. Jobbade som funkis på en av deltävlingarna i driftingserien i somras. Gud vilken lååång dag det va! :3freak
Å trött som fan i öronen var man av allt däckskrik... Nää usch! Tacka vet jag 402 m på strippen! :yoparty

// Lena

mmm... 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...och sen... ännu 402 meter rakt fram...

mmm jag håller med dig! Det låter juh skitkul!!! :huvet :huvet :huvet :D

sirSmokealot skrev:
mmm... 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen...

mmm jag håller med dig! Det låter juh skitkul!!! :huvet :huvet :huvet :D

Håller helt med dig. Finns det nån mer värdelös motorsport än dragracing? :död

darth_igel skrev:
Håller helt med dig. Finns det nån mer värdelös motorsport än dragracing? :död

Ja drifting.......

DR är ju åtminstone intressant att titta på byggena även om själva racingen e rätt trist om man bortser från den auditoriella upplevelsen som e svårslagen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg