darth_igel skrev:Håller helt med dig. Finns det nån mer värdelös motorsport än dragracing?![]()
Glöm inte tractor pulling.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
darth_igel skrev:Håller helt med dig. Finns det nån mer värdelös motorsport än dragracing?![]()
sirSmokealot skrev:mmm... 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen...
Hur utses vinnaren i en driftingtävling? Är det en bedömningssport?KristianAE86 skrev:väldigt beklagligt att du ser det så..
jag lovar dig på stående fot en åktur med min kommande bil - så lovar jag dig att du kommer ändra din syn på Drifting,.![]()
Quaya skrev:det är snordyrt att lägga asfalt.. har arbetat inom det och hörde vad det kostade vilket jag har glömt men för privatpersoner så kostade det hur mycket som helst och för kommunen var det billigt
sirSmokealot skrev:mmm jag håller med dig! Det låter juh skitkul!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Jonathan skrev:Du har nog missuppfattat tjusningen med att köra så fort som möjligt på 402,33 meter tror jag med tanke på ditt resonemang.
Det är väl som med vilken annan sport som helst, det handlar om att vara bäst med det man håller på med.
Visst nu tycker inte jag att dom tyngsta klasserna såsom Top Fuel är sådär superintressant som de klasserna runt 10 sekunder är.
Bygg dig själv en bil, med begränsad ekonomi, och kör en tia så får vi se hur du resonerar sen
F.ö så är väl drifting kul att kika på nån gång ibland kortare stunder, men allt dom gör är ju faktiskt "bara" att sladda runt en bana (missförstå mig rätt nu), all respekt till dom som är kunnig inom området men det tilltalar nog en ganska mycket mindre publik än vad t ex. stripen gör.
Sen verkar det nästan som det är en fluga, det är lite "inne" att tycka om drifting. Eller![]()
Bingo skrev:Hur utses vinnaren i en driftingtävling? Är det en bedömningssport?
Jonathan skrev:Du har nog missuppfattat tjusningen med att
sirSmokealot skrev:släppa upp kopplingen snabbast... ???
mmm... kul... (ironi)
Victor skrev:Det beror på att ni hade priskarteller som motverkade konkurensen. Eller nått.
Hur som helst så har jag fått för mig att driftande bilar sliter väldigt hårt på asfalt, stämmer det?
Det är ju inte så bra om det blir helt ojämn asfalt i alla kurvor pga ett litet fåtal som kör...
Jonathan skrev:Drifting då ? Gasa helvete o svänga åt motsatt håll dit man ska.
Jonathan skrev:Drifting då ? Gasa helvete o svänga åt motsatt håll dit man ska.
Boris JR skrev:Ja drifting.......
DR är ju åtminstone intressant att titta på byggena även om själva racingen e rätt trist om man bortser från den auditoriella upplevelsen som e svårslagen
sirSmokealot skrev:att drifta är att kontrollera sitt fordon på gränsen...
Det är att hitta punkten där man har som fetast vinkel , fast utan att snurra...
jag tycker det är riktigt utmanande att ligga där på gränsen, fast på rätt sida av den!!!
GuW skrev:All motorsport är att kontrollera sitt fordon på gränsen, på gränsen till vad fästet tillåter, drifting handlar om att överskrida gränsen för vad fästet tillåter helst utan att snurra om jag har förstått det rätt.
Men ibland står dom ju bara still och börnar cirklar, sparkar upp dörrarna och eventuellt kliver dom ut och blir överkörda av sin egen bil medans den börnar ???
Nej, dragracing och traktorpulling förstår jag, t.o.m precitionsplöjning med traktor, men inte drifting...
Tyvärr, ni har säkert kul på era stormarknadsparkeringar men det går mig förbi...
KristianAE86 skrev:vilka filmer ?
sirSmokealot skrev:fair enough...
Alla tycker ju inte det är kul,
men jag tror inte att du aldrig har dragit i handbromsen när första snön kommer och driftat lite![]()

GuW skrev:Jorå, jag sladdar ofta, mycket och gärna med bilar i snö, fast jag vänsterbromsar istället för att dra i handbromsen, så får man mer fart med sig ut ur böjarna.
Några utav mina bilar har haft handbromsen på framhjulen dessutom![]()
GuW skrev:All motorsport är att kontrollera sitt fordon på gränsen, på gränsen till vad fästet tillåter, drifting handlar om att överskrida gränsen för vad fästet tillåter helst utan att snurra om jag har förstått det rätt.
Men ibland står dom ju bara still och börnar cirklar, sparkar upp dörrarna och eventuellt kliver dom ut och blir överkörda av sin egen bil medans den börnar ???
Nej, dragracing och traktorpulling förstår jag, t.o.m precitionsplöjning med traktor, men inte drifting...
Tyvärr, ni har säkert kul på era stormarknadsparkeringar men det går mig förbi...
Rigge skrev:Dom du la upp.
spectre skrev:Jag åker framhjulskraffs och får inte ut arslet utan handbroms. Tränar rätt mycket på vänsternbromsning med blandade resultat.
Ifall jag har greppat det hela så ska man alltså köra så det spinner om framhjulen, in i böjen och bromsa hårt och pumpa på bromsen så framhjulen fortsätter att spinna men bakhjulen låser sig och däremed få ut arslet? Jag har abs på min bil så jag tror inte att jag lyckas låsa bakhjulen ordenligt... Är det helt åt helvete eller är det jag som har fel taktik?
spectre skrev:Jag åker framhjulskraffs och får inte ut arslet utan handbroms. Tränar rätt mycket på vänsternbromsning med blandade resultat.
Ifall jag har greppat det hela så ska man alltså köra så det spinner om framhjulen, in i böjen och bromsa hårt och pumpa på bromsen så framhjulen fortsätter att spinna men bakhjulen låser sig och däremed få ut arslet? Jag har abs på min bil så jag tror inte att jag lyckas låsa bakhjulen ordenligt... Är det helt åt helvete eller är det jag som har fel taktik?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |