sirSmokealot
Vet inte vad jag ska välja!!!
FInns det någon driftbana i Sverige???
I så fall , var???
I så fall , var???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sirSmokealot skrev:FInns det någon driftbana i Sverige???
I så fall , var???
GuW skrev:Jag anser mig nog vara rejält torsk på motorsport, jag ser allt mellan topfuel dragracing och folkrace, motogp och lokal mopperacing.
Fan, tom snöskoter cross går att titta på.
Drifting finner jag inget som helst nöje i att se, det tilltalar mig inte alls.
Drifiting är som att se ett gäng bondmuppar i volvo 242 på en stor parkering när första snön har kommit.
Konsten att framföra en bil på det mest oeffektiva sättet runt en bana kanske bara lockar dom som själva håller på?
KristianAE86 skrev:svar nej: det kostar för mkt att bygga ---
sirSmokealot skrev:prova att ta 3 svängar i stäck i en kontrollerad sladd, och du kommer förstå själv...
Det finns INGENTING som är roligare att göra på 4 hjul som att drifta dit man vill! OBS: inte dit bilen vill!!!!!
Prova, och du kommer se hur svårt det är, och när du lyckas... hur fett det känns!!!
GuW skrev:Jag tycker att det är betydligt roligare att ta tre svängar i följs med perfekt uppställ i 160km/h när det sticker ut tallar ur snödrivorna, och få bilen att gå precis dit man vill....
Men det är ju jag det....

GuW skrev:Jag tycker att det är betydligt roligare att ta tre svängar i följs med perfekt uppställ i 160km/h när det sticker ut tallar ur snödrivorna, och få bilen att gå precis dit man vill....
Men det är ju jag det....
sirSmokealot skrev:Vet du vad det kostar att lägga asfalt?
Jag har lite planer på att bygga nåt... men har inte så bra kolla på det ännu
Fick idén igår efter att ha sett en fet driftfilm
Tänkte faan, det borde finnas en så bana i närheten...
GuW skrev:...........
Drifting finner jag inget som helst nöje i att se, det tilltalar mig inte alls.
Drifiting är som att se ett gäng bondmuppar i volvo 242 på en stor parkering när första snön har kommit.
Jag har lite planer på att bygga nåt... men har inte så bra kolla på det ännu
sirSmokealot skrev:Prova, och du kommer se hur svårt det är, och när du lyckas...
Rigge skrev:Det syns, alla snurrar ju bara på dom där filmerna.
Och hur tänkte du få tillstånd för en sådan bana?sirSmokealot skrev:Jag har lite planer på att bygga nåt... men har inte så bra kolla på det ännu
Istället för att säga "du har fel" så kan du ju istället försöka beskriva för honom exakt vad det är som gör att drifting är den bästa motorsporten.KristianAE86 skrev:& att jämföra med ynglingar på lokala stormarknadsparkeringen under vintertid visar tyvärr bara att du inget alls vet om sporten (ännu)
Quaya skrev:det är snordyrt att lägga asfalt.. har arbetat inom det och hörde vad det kostade vilket jag har glömt men för privatpersoner så kostade det hur mycket som helst och för kommunen var det billigt
Lilla_Tingeling skrev:Jag tycker att det e skittråkigt me drifting. Jobbade som funkis på en av deltävlingarna i driftingserien i somras. Gud vilken lååång dag det va!![]()
Å trött som fan i öronen var man av allt däckskrik... Nää usch! Tacka vet jag 402 m på strippen!![]()
// Lena
sirSmokealot skrev:mmm... 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen... ännu 402 meter rakt fram... och sen...
mmm jag håller med dig! Det låter juh skitkul!!!![]()
![]()
![]()
![]()

darth_igel skrev:Håller helt med dig. Finns det nån mer värdelös motorsport än dragracing?![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |