Driftar med hojen:

bissmark skrev:
Lägg ner hojen och gasa.
Släpp inte gasen.
När det släpper bak, fortsätt gasa.
Njut :tummenupp

En grej till: Om man har problem att "få loss" bakhjulet, kan man hålla stumt på vridmoment-toppen samt jucka lite med kopplingen. Funkar kannon.

#Olsson# skrev:
En grej till: Om man har problem att "få loss" bakhjulet, kan man hålla stumt på vridmoment-toppen samt jucka lite med kopplingen. Funkar kannon.

... eller var det på effekt-toppen ? :fyllisar

Lätt såååm än plätt!
:3freak

Verkar svårt, det är lite hastighet också.

Varför förstör man ALLTID filmerna med musik - jag vill höra motorn och däckskrik inte en massa mambo jambo - kan ngn förklara det ex i denna film? Obegripligt! Hellre stumfilm då.//R

fan va läckert :yoparty

själv skulle man nog vara för feg för att göra det frivilligt, skulle vara skit rädd för att det antingen hugger eller slåpper helt :tungan

När det släpper gasa mer istället för o vrida utav gasen o "attackera" kurvan mindre sedan driftar du!
Ett bonus e om du har pilot road (Touring däck) med som en annan hade på gotland o alla andra körningar för den delen! :huvet

rocketer skrev:
Varför förstör man ALLTID filmerna med musik - jag vill höra motorn och däckskrik inte en massa mambo jambo - kan ngn förklara det ex i denna film? Obegripligt! Hellre stumfilm då.//R

Hur kul är det med motor ljudet när filmen går i slow motion då? Sen om du gillar stumfilmer så kan man faktist stänga av ljudet... :tummenupp

Mögel skrev:
Hur kul är det med motor ljudet när filmen går i slow motion då? Sen om du gillar stumfilmer så kan man faktist stänga av ljudet... :tummenupp

Sant - men lägger man ner tid att skapa ljud efteråt så kan man väl skapa riktigt ljud då (motorljud) eller låta bli så hör man iaf ngt - lyssnar hellre på en motor än på musik i dessa lägen - som att åka med mp3 spelare när du kör mc:n - hmmm gör du det :D - musik finns tillräckligt annanstans.//R

rocketer skrev:
Sant - men lägger man ner tid att skapa ljud efteråt så kan man väl skapa riktigt ljud då (motorljud) eller låta bli så hör man iaf ngt - lyssnar hellre på en motor än på musik i dessa lägen - som att åka med mp3 spelare när du kör mc:n - hmmm gör du det :D - musik finns tillräckligt annanstans.//R

Ja jag lyssnar faktist på musik när jag kör hoj, (Om jag ska köra långt) :yoparty

Men att höra motor ljud i slow motion suger ju getpung... :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...