Driftar med hojen:

bissmark skrev:
Lägg ner hojen och gasa.
Släpp inte gasen.
När det släpper bak, fortsätt gasa.
Njut :tummenupp

En grej till: Om man har problem att "få loss" bakhjulet, kan man hålla stumt på vridmoment-toppen samt jucka lite med kopplingen. Funkar kannon.

#Olsson# skrev:
En grej till: Om man har problem att "få loss" bakhjulet, kan man hålla stumt på vridmoment-toppen samt jucka lite med kopplingen. Funkar kannon.

... eller var det på effekt-toppen ? :fyllisar

Lätt såååm än plätt!
:3freak

Verkar svårt, det är lite hastighet också.

Varför förstör man ALLTID filmerna med musik - jag vill höra motorn och däckskrik inte en massa mambo jambo - kan ngn förklara det ex i denna film? Obegripligt! Hellre stumfilm då.//R

fan va läckert :yoparty

själv skulle man nog vara för feg för att göra det frivilligt, skulle vara skit rädd för att det antingen hugger eller slåpper helt :tungan

När det släpper gasa mer istället för o vrida utav gasen o "attackera" kurvan mindre sedan driftar du!
Ett bonus e om du har pilot road (Touring däck) med som en annan hade på gotland o alla andra körningar för den delen! :huvet

rocketer skrev:
Varför förstör man ALLTID filmerna med musik - jag vill höra motorn och däckskrik inte en massa mambo jambo - kan ngn förklara det ex i denna film? Obegripligt! Hellre stumfilm då.//R

Hur kul är det med motor ljudet när filmen går i slow motion då? Sen om du gillar stumfilmer så kan man faktist stänga av ljudet... :tummenupp

Mögel skrev:
Hur kul är det med motor ljudet när filmen går i slow motion då? Sen om du gillar stumfilmer så kan man faktist stänga av ljudet... :tummenupp

Sant - men lägger man ner tid att skapa ljud efteråt så kan man väl skapa riktigt ljud då (motorljud) eller låta bli så hör man iaf ngt - lyssnar hellre på en motor än på musik i dessa lägen - som att åka med mp3 spelare när du kör mc:n - hmmm gör du det :D - musik finns tillräckligt annanstans.//R

rocketer skrev:
Sant - men lägger man ner tid att skapa ljud efteråt så kan man väl skapa riktigt ljud då (motorljud) eller låta bli så hör man iaf ngt - lyssnar hellre på en motor än på musik i dessa lägen - som att åka med mp3 spelare när du kör mc:n - hmmm gör du det :D - musik finns tillräckligt annanstans.//R

Ja jag lyssnar faktist på musik när jag kör hoj, (Om jag ska köra långt) :yoparty

Men att höra motor ljud i slow motion suger ju getpung... :huvet

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back