Drevning - seriös korspostning

14/38? Det är ju istort sett samma utväxling som det som anges som org på -02? Har du kört rätt spec på hojen?

På A-torp funkade det otroligt bra för mig med hård drevning(2 kugg fram) så jag drog ur 6'an i 270, men nästa år ska jag ha högre utgångshastighet...

Chrille skrev:
14/38? Det är ju istort sett samma utväxling som det som anges som org på -02? Har du kört rätt spec på hojen?

På A-torp funkade det otroligt bra för mig med hård drevning(2 kugg fram) så jag drog ur 6'an i 270, men nästa år ska jag ha högre utgångshastighet...

Nja, lite osäker på specen...jag vet att min -99 skiljer sig från nyare R1:or vad gäller utväxling på några växlar. Men 14/38 skulle aldrig i livet funka...då skulle den möjligen orka dra på 4:an men resten är nog att glömma...fast nu när jag läser kom jag på att jag skrev fel...jag ville skriva 16/38. Fan fan fan...14/38 är ju nästan som original. Så jag skulle behöva typ 16/38 men fett mer klös i motorn...kan dom inte öppna upp 600 Standard för lite B-förare istället??? :rolleyes:

Men om du testar som jag gjorde då Fredrik? Dreva ner hojen och sikta på en topphastiget på 285 istället för de 300+ den antagligen har nu. Då kommer hojen acca bättre och kanske nå 280+ner för rakan?!

Som det var nu gick vi precis jämnfort ner för rakan och din kanske hade klarat lite mer?

Chrille skrev:
Men om du testar som jag gjorde då Fredrik? Dreva ner hojen och sikta på en topphastiget på 285 istället för de 300+ den antagligen har nu. Då kommer hojen acca bättre och kanske nå 280+ner för rakan?!

Som det var nu gick vi precis jämnfort ner för rakan och din kanske hade klarat lite mer?

Men jag HAAAAAR ju drevat ner seriöst mycket...kör 14/43 i nuläget och det börjar inte ens hosta på 6:an i slutet av rakan. Det känns som att övriga R1-or skulle spränga motorn mitt på rakan med sån drevning. Men min kanske börjar bli lite trött...men 135 på baken är ändå en aktningsvärd siffra...det tycker i alla fall min mamma :rolleyes: men inte verkar det räcka till. Och egentligen har jag inget behov av att träna hårda inbromsningar från 300+...därav min önskan att dom kan öppna upp 600 Standard något så att man fyller upp klassen :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back