Husaberg4life
Ny medlem
Har precis inhandlat en Husaberg FS650E årsmodell 2006.
Efter att ha varit ute & kört första dagen kände jag direkt att hojen var för "slö" för mina behov. Efter en snabbtitt kunde jag konstatera att min drevning är 16/38.
I mina behov ligger bus/bakhjulsåkande. Så som drevningen är nu kommer jag upp på bakhjulet utan problem på 2:ans växel utan att använda mig av kopplingen etc.
Men desto svårare blir det redan på 3:ans växel. Även fast jag rycker & sliter i styret samt ger fullt gaspådrag vill inte framhjulet ända upp i skyn. Det går förvisso i stigande uppförsbacke samt användande av kopplingen.
När det gäller 4:ans växel är bakhjulsåkande inte att tänka på.. (om man inte växlar dit upp medans man åker på bakslangen vill säga)
Så min fråga till Er övriga Husa 650-ägare är: Vad anser Ni att jag bör byta till för drevning? Ge även gärna exempel på vad Ni har för drevning och hur den uppsättningen fungerar beträffande bakhjulsåkande.
Efter att ha varit ute & kört första dagen kände jag direkt att hojen var för "slö" för mina behov. Efter en snabbtitt kunde jag konstatera att min drevning är 16/38.
I mina behov ligger bus/bakhjulsåkande. Så som drevningen är nu kommer jag upp på bakhjulet utan problem på 2:ans växel utan att använda mig av kopplingen etc.
Men desto svårare blir det redan på 3:ans växel. Även fast jag rycker & sliter i styret samt ger fullt gaspådrag vill inte framhjulet ända upp i skyn. Det går förvisso i stigande uppförsbacke samt användande av kopplingen.
När det gäller 4:ans växel är bakhjulsåkande inte att tänka på.. (om man inte växlar dit upp medans man åker på bakslangen vill säga)
Så min fråga till Er övriga Husa 650-ägare är: Vad anser Ni att jag bör byta till för drevning? Ge även gärna exempel på vad Ni har för drevning och hur den uppsättningen fungerar beträffande bakhjulsåkande.
Last edited: